Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Til lykke, alle dere som skal ha dåp i helga.

Honesty: Kjedelig med søvnen. Er langt i fra noen rutiner her og, men vi får håpe det ordner seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så skjønne de søte små er, med på susselyder og latter :rødme: Lillegutt smiler med lyd her, vil ikke si det er ordentlig latter riktig enda, men tror det er rett rundt hjørnet :)

Håper dere får en super dag, alle dere som døper i helga. Det er fortsatt et par uker igjen til vi skal ha dåp, og det meste begynner å bli i boks. Mangler bare å bestemme oss for bilde til dåpskaka.

Lillegutt er ganske stabil på å sovne i 21-tiden, men det hender rett som det er at han sovner i 19-tiden, 20-tiden, 22-tiden, 23-tiden og 24-tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er "søvnrekorden" 01.30, og natt til i går sovnet hun 01.00. :sur: Ikke skjønner jeg noe som helst, for vi gjorde ingenting annerledes enn når hun sovnet 22.30, som er mer vanlig. Hun er B-menneske, men før eller senere må det da snu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt konvolutter og er klar til å sende invitasjoner til navnefest, den er den 5 desember så vi er vel ute i siste liten med invitasjonene, hehe. Alle vet om det da så regner med det går greit. Fant også noen søte rooooosa servietter så nå er de i hus også. Må le av meg selv, jeg som egentlig ikke liker sånne søte rosa greier :)

Og så kjenner jeg meg ikke igjen i det dere skriver om søvn, vi sliter litt her også. Men det er helt motsatt. Jenta vår liker fortsatt ikke å sove på dagen. Blir stort sett to eller tre lurer på ca 20 minutter. Og da har jeg bysset, nynnet, strøket, båret eller trillet for å hjelpe henne til å sove en god stund først. Men så legger hun seg tidlig da, helst i sekstida. Og det er for tidlig synes jeg. Men hun blir jo så sliten av en dag omtrent uten søvn at hun er sutrete og utslitt fra klokka er fem omtrent. Noen som har noen tips for å få en unge til å sove mer på dagen og legge seg senere? Er ikke så lett å finne på noe på ettermiddag og kveld med grinete unge som vil hjem til vogga si :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår sover toppen 30 minutter i vogge og seng, men kan sove MYE lenger i bæretøy. da kan han sove i opp til 2 timer!

Men går du å bærer da hele tiden?

Syns det er så vanskelig å "gjøre ting" når jeg går med bæretøyet på meg...føler jeg må liste meg rundt og ikke kan jeg bøye meg så lett og ikke bråke...hvis du skjønner....

Effy: Hvor lenge sover hun når hun sovner ved 18-tiden da??

Min sover nesten ikke på dagen, og er supertrøtt egentlig halve dagen, men vil allikevel ikke sove før mellom 22 og 23... og da sover han toppen 4 timer før mating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går du å bærer da hele tiden?

Syns det er så vanskelig å "gjøre ting" når jeg går med bæretøyet på meg...føler jeg må liste meg rundt og ikke kan jeg bøye meg så lett og ikke bråke...hvis du skjønner....

Ja. Den tiden bruker jeg på nett, stuller litt med andre ting, og tar livet med ro. Min er vant til å sove i litt støy, så det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Den tiden bruker jeg på nett, stuller litt med andre ting, og tar livet med ro. Min er vant til å sove i litt støy, så det går fint.

Problemet med E er at han våkner så snart jeg ikke er i bevegelse - som regel...så hvis jeg setter meg ned på dataen eller for å slappe av, så tar det ikke lange stunden før han vrir seg i bæretøyet.

Manducaen er forresten super ;)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nettene blitt veldig bra i det siste *bank i bordet*

I natt sov han fra 21.45 til 3 i vogga si, fikk mat og sov videre til 5.30, og så til 8 i vår seng :) Kan fort bli vant til dette :jepp:

Han sover fortsatt ganske mye på dagtid, men er mer våken nå, og kan være våken en stund uten nødvendigvis å grine... ;)

Han er 2 mnd i dag :) Vi skal også ha dåp på søndag :)

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig Imli, da får du ladet batteriene litt :)

Ser her at vi skal være ganske glade for at vi har en som sover ganske greit. Jeg legger han mellom 18.00 og 20.00, og da sover han iallefall 3 timer, noen ganger 5 og 6. Er veldg opp og ned egentlig, men når han først våkner gir jeg han mat og han sovner igjen til 05.00 - 07.00. Om han våkner klokka 05.00 sover vi et par timer til før vi står opp :)

På dagen sover han som regel et par-tre timer. Han har begynt å ha en lang lur et par timer etter vi har stått opp på 2 timer. Synes det er lenge jeg, men er jo deilig også da :)

I dag har han f.eks sove i halvannen time og da blir dagen lang, men da legger jeg han 18.00 også, ikke noe etter.

Har vært veldig på å få litt rutiner, men husker ikke når vi begynte. Også ser man så godt på han når han er trøtt. Da gnir han seg i øynene og blir generelt veldig grinete. Ofte ligger han å mumler for seg selv også, skjønningen :rødme:

Lykke til dere som skal ha dåp i helgen, kos dere masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, håper det ordner seg med puppen. L var litt sånn med en gang han begynte å få suge litt av flaske, men så gikk det over etter et par dager.

Jeg skulle ikke ha skrevet at han legger seg fint på kvelden, for nå er han ikke lett å legge nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er livsfarlig å skryte altså, det jinxer det max :ler:

Ånei, så fælt at han nekter å ta puppen, Saeria :trist: Det er akkurat det jeg er redd skal skje når vi en gang skal introdusere flaske her også :haar: Håper du får den hjelpen du trenger på mandag :klem:

Honesty, dere sliter vel litt med overtrøtthet på kveldene, gjør dere ikke? Vi har mye samme problem, men har funnet ut at det fungerer ganske bra å ta kveldsstellet til nogenlunde samme tid hver kveld, og kun amme på soverommet deretter. Nå begynner jo de søte små å bli gamle nok til å begynne å få en døgnrytme også, så det går seg sikkert gradvis til fremover :kose:

Her sitter jeg mett og god etter å ha inntatt et ukjent antall stykker hjemmebakt pizza. Beina høyt, brus, potetgull, strikketøy og 'Skal vi danse'. Lillegutt har sovnet for kvelden uten altfor mye styr, og mor er veldig fornøyd :nigo: Gleder meg til å finne frem farsdagspakken til mannen imorgen tidlig :hoppe:

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilja: Hun var endel overtrøtt tidligere, men nå har vi lagt inn lurer til mer eller mindre faste tidspunkter, og da går alt så mye bedre. Faste tidspunkt til stell og legging er forsøkt, men det fungerer rett og slett ikke.

Hver gang hun sovner ved puppen om kvelden (ammer på mørkt soverom med kun nattlys), og jeg legger henne ned, blir hun rasende, og ligger og stirrer på meg med klinkekuleøyne. Hun er rett og slett ikke trøtt, så jeg vurderer en liten pause fra hele opplegget for å samle litt krefter selv. Hun sover jo et greit antall timer pr. døgn, så sånn sett er det ikke stress, og hun er stort sett blid som en sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang hun sovner ved puppen om kvelden (ammer på mørkt soverom med kun nattlys), og jeg legger henne ned, blir hun rasende, og ligger og stirrer på meg med klinkekuleøyne. Hun er rett og slett ikke trøtt

Hun kan nok være trøtt fordet :)

L har også en tendens til å bli lys våken når han kommer inn i mørket. Hva med å prøve å amme henne i søvn liggende på kvelden når hun skal legge seg, det funker her når L ikke vil sove. I går ville han bare ha litt kos så jeg la meg intill han i senga vår og da sovnet han. Når han våknet igjen ammet jeg han og la han over i sin egen seng.

Men så må man jo passe på å ikke la det bli en vane da, kan fort bli slitsomt hvis de MÅ ha pupp for å sovne. Men verdt et forsøk bare for å få henne til å sove? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På farsdag i fjor fant jeg ut at jeg var gravid! Og nå sitter jeg her da- med verdens skjønneste 3mnd gutt :rødme:

Rart å tenke på ja....

Lillegutt sov litt over 10 timer i strekk i natt :hakeslepp: , jeg innser at jeg er ekstremt heldig....

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...