Saeria Skrevet 27. oktober 2009 #1901 Del Skrevet 27. oktober 2009 Du har ikke mye fri uansett hvor minsten sover. .kose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2009 #1902 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nei, har ikke det Kan ikke skjønne hva jeg syntes var så slitsomt med én unge? Det er jo ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. oktober 2009 #1903 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg mistenker at du ikke syntes det var ferie den gang, men at du nå har fått et helt nytt perspektiv på det hele. Jeg føler ikke at jeg har ferie, hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2009 #1904 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nei, jeg syntes vel egentlig det var like slitsomt den gangen Så sånn sett er det ikke særlig mer slitsomt å ha to enn å ha en. Men når man først har to, da merker man det jo når den er borte, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. oktober 2009 #1905 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det tror jeg så gjerne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. oktober 2009 #1906 Del Skrevet 28. oktober 2009 Syns du er heldig jeg Imli som har en unge som sover på dagen - min sover kanskje ett par halvtimer på dagen...og da har jeg først gått og bysset og bysset og bysset... Sover litt på natta, men mest når vi samsover.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2009 #1907 Del Skrevet 28. oktober 2009 Joda, men må inrømme at han ligger og griner litt alene noen ganger... Har bare to armer jeg også Og så lar jeg ham ligge på magen da... Hadde jeg tvunget igjennom ryggleie hadde vi hatt det helt likt... Huff. Håper vi får orden på søvnen noen og enhver her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 29. oktober 2009 #1908 Del Skrevet 29. oktober 2009 Her har 2010-mammaene begynt å komme ja. Tenk at for rundt et år siden ble alle disse nydelige ungene vi har unnfanget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. oktober 2009 #1909 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja, snart er det ett år siden liille G ble unnfanget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 30. oktober 2009 #1910 Del Skrevet 30. oktober 2009 Søvn? :klø: Her har vi absolutt ikke klart å få til kveldsrutiner, uansett hvor mye vi har prøvd. Hun har nok arvet mitt sovehjerte. I går gjorde jeg et ærlig forsøk på å legge henne (og meg) kl 21, men hun var og ble lys våken. Da klokka var 22.45 og hun gliste mot meg da hun ble lagt i bæreselen (etter mye sutring) burde jeg skjønt tegningen. Heldigvis sovnet hun rett etter det, og sov til 0400. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 30. oktober 2009 #1911 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ingen kveldsrutiner her heller. Alt mellom 21 og 02. Snakket litt om det i går, at vi snart skal begynne og prøve litt, til nå har vi bare prøvd å legge henne når hun virker trøtt eller har sovna på armen. I alle fall begynne og gjøre faste ting om kvelden, nattstell, pupp også i seng. Så får vi nå se om det har noe nytte. Hadde vært utrolig godt med litt rutine på dagene i alle fall. Men må nesten trøste oss med at jeg heldigvis er hjemme og ar muligheten til å sove når hun sover, Og hun sover jo veldig godt når hun først sovner for natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. oktober 2009 #1912 Del Skrevet 30. oktober 2009 Her soves det s kort tid av gangen... Også om natta. Man blir i utrolig dårlig form av å vekkes hver halvtime natta igjennom... Og å prøve å legge ungen etter hver slik oppvåkning orker jeg ikke tenke på en gang... Da får det bli samsoving. Prøver å legge ham for seg selv når han legges for natta da, men han sover skjelden mer enn to timer da også. Heldigvis vet jeg at dette går over Hadde det helt likt sist og var mer fortvila da gitt... Min erfaring er i alle fall at når de blir 3-4 mnd er det mye lettere å få til litt legge- og soverutiner. Ser ikke poenget med å slite seg ut på å lage rutiner når babyen ikke er klar for det, bare fordi det står i "boka". Man ødelegger ikke noe selv om man ikke har rutiner på så små babyer som våre. Som sagt var jo eldstebarnet mitt helt likt - vanskelig å legge, ville ikke sove alene, måtte helst sovne ved puppen, våkna ofte osv. Men helt siden vi slutta med nattamming, har han stort sett vært en engel ift legging og soving. Det er bare å legge ham ned, synge en nattasang og gå ut, så sovner han og sover godt, borte som hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 31. oktober 2009 #1913 Del Skrevet 31. oktober 2009 Æsj altså. Nå må jeg dessverre innrømme at vi har ei lita tøtte som ikke sovner av seg selv. Hu må enten bli bært, sovne ved puppen eller i vogna. Hjelpes, er det virkelig vi som har gjort henne sånn. Og hvordan skal vi lære henne og sovne av seg selv. Geniale tips mottas med takk. Hun sover som regel godt når hun først sovner, men man kan jo ikke fortsette med dette i all evighet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. oktober 2009 #1914 Del Skrevet 31. oktober 2009 Sånn har vi det og, men det ser ut til at det så smått begynner å løsne, selv om vi ikke har gjort så mye, annet enn å prøve å legge han. Vi er med han til han sovner. Vuggen ser ut til å bli en slager da. Kan hende han rett og slett er mer moden for å sove litt alene. Det være sagt, så får han enda sove på oss også, bare ikke hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 31. oktober 2009 #1915 Del Skrevet 31. oktober 2009 Sånn har vi det og, men det ser ut til at det så smått begynner å løsne, selv om vi ikke har gjort så mye, annet enn å prøve å legge han. Vi er med han til han sovner. Vuggen ser ut til å bli en slager da. Kan hende han rett og slett er mer moden for å sove litt alene. Det være sagt, så får han enda sove på oss også, bare ikke hele tiden. GOdt å høre at det kan bedre seg Du hadde lest den no cry sleep solution? Er det den som har hjulpet? Og hva går den egentlig ut på? Lurer på om ejg skal bestille. Tror egentlig mest problemet er at vi ikke klarer og se når hun blir trøtt, før det allerede har gått over til overtrøtt og bare grining. Og da blir det armen eller puppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 1. november 2009 #1916 Del Skrevet 1. november 2009 Tussi, hvis tickeren din stemmer, ser jeg at frøkna di bare er to måneder gammel. Her løsnet det meste når tre måneder var passert, uten at vi gjorde så voldsomt mye annerledes enn tidligere. Vår jente er fire måneder i dag faktisk, og det er ikke mer enn to uker siden hun lærte seg å sovne alene. Tror det er mye et spørsmål om alder & "modenhet". Så tussi, ikke stress, jeg er overbevist om at det går seg til for dere, hun er jo så lita enda, så da kan man kanskje ikke forvente at de fikser det med søvn helt selv. Men plutselig en dag så sovner hun av seg selv *en liten oppmuntring fra oss som har vært i samme båt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2009 #1917 Del Skrevet 1. november 2009 GOdt å høre at det kan bedre seg Du hadde lest den no cry sleep solution? Er det den som har hjulpet? Og hva går den egentlig ut på? Lurer på om ejg skal bestille. Tror egentlig mest problemet er at vi ikke klarer og se når hun blir trøtt, før det allerede har gått over til overtrøtt og bare grining. Og da blir det armen eller puppen. Jeg har lest, men ikke tatt det i praksis. Har funnet ut at han trenger en lur senest 1,5 timer etter vi har stått opp, og at han ikke bør være våken mer enn 2 timer mellom måltidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 1. november 2009 #1918 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Det står vel i "alle" bøker at tre måneder er tiden det lønner seg å starte så smått med å lære babyene forskjell på natt og dag. Før det sover de når behovet er der, og hvis dette betyr at de sover til for oss "riktige" tidspunkt, er det faktisk lite annet enn flaks. Her har vi også lur ca. en time etter at vi er stått opp, og etter det helst annenhver time. Lengden varierer, men lurene er kortere nå enn for noen uker siden, og sjelden over en time. Snuppa her er tre måneder gammel, og vi har ikke stresset i hele tatt med det å sove alene. Vi tenker at det kommer når det kommer, og før det er det viktigste faktisk å gi henne tilstrekkelig trygghet til å kunne sovne godt. Noen babyer har større behov for kroppskontakt enn andre, og det tror jeg man bør akseptere i stedet for å stresse for mye og sammenlikne med jevngamle babyer. Alle de små er nemlig forskjellige individer, og det som passer for en baby, er ikke nødvendigvis riktig for alle. På dagtid sover snuppa her nå i vogna, og det går nå greit, selv om hun fortsatt av og til våkner når vogna stoppes. Men til forskjell fra tidligere går det stort sett greit å vugge litt så hun sovner igjen, eventuelt trille i kort tid. The No-Cry Sleep Solution har jeg også lest, men den inneholdt ikke så mye annet enn det jeg vil karakterisere som sunn fornuft. Men selvsagt, dersom man er desperat nok, kan det kanskje hjelpe. Den kostet uansett ikke mer enn ca 8 GBP fra Amazon. Endret 1. november 2009 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2009 #1919 Del Skrevet 1. november 2009 Her lastet mannen ned boka. Man kan kjøpe en nedlastbar versjon også, men det var ikke revolusjonerende det som stod der. Grei info, så jeg får se om den blir tatt i bruk. Ellers signerer jeg Honesty. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. november 2009 #1920 Del Skrevet 1. november 2009 L sov i vogna si halvannen måned, før han gikk over til å sove i lekegrinda. Der sovnet han bare for 15-30 minutter, så vi begynte å legge han i senga si. Da var han ca to måneder tenker jeg. Tik litt tid før han vendte seg til det, men etter noen dager gikk det fint. Nå er han snart 4 mnd og sover 2-3 ganger om dagen. Går ca 2 timer mellom sovingene. Han sover ca klokka 09.00, 12.00 & 15.00. Legger han mellom 18 og 19.00. Han har sine vrangdager,dog ikke ofte, da sover han toppen en time om dagen. Innimellom når jeg legger han kan han ligge lenge å småynke seg, og noen ganger må jeg ta han opp igjen. Da kan det gå 15-30 minutter før jeg prøver igjen, og da sovner han med en gang. Unger er forskjellige og man må bare prøve seg frem På mødregruppa vår er de fleste rundt 4 mnd, og det er veldig individuelt hvordan de sover, dog begynner det å jevne segmer ut nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå