Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Synes det er skikkelig skummelt å gå ned den trappa nå, selvom den er fikset. Og jeg må gå trappa for utgangsdøra (og pc-rommet) er i første etasje, mens alt annet er i andre etasje.

Jeg blir helt kvalm når jeg tenker på hva som kunne ha skjedd om jeg hadde hatt lillegutt i armene. Har enda ikke turt å bære han ned trappa, det har mannen tatt seg av. (ikke klarer jeg enda heller, er så forslått at alle bevegelser er vonde (inkludert å skrive her..))

Jeg tar normale forhåndsregler når jeg er ute. Det er ingen store kjøpesentre i nærheten, så det er liksom lokalbutikken jeg blir utsatt for. Vasker alltid hendene når jeg kommer hjem (som jeg alltid har gjort). Men innrømmer at jeg tenker litt ekstra på det, og kjøper f.eks. ikke frukt som ikke er "innpakket". Evt så skreller jeg eplene osv før jeg spiser. Men nå er både jeg og mannen i disse såkalte risikogruppene, så vi får antakeligvis vaksina til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, god bedring, aricept. Det høres ikke godt ut slik du har det nå.

Her vurderer vi å få tatt vaksinen til uka. Det er vel egetlig ingen av oss som er i risikogruppa, men nå som de anbefaler alle å vaksinere seg, så gjør vi det. For lillemann sin del. Det kjipe er at vi begge sitter med sår hals og tørrhoste. Skikkelig ubehagelig. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til dere som har erfaring med det med fast føde og også dere andre med babyer på ca samme alder. L virker veldig misfornøtd etter han har fått mat om dagen. Han har i grunnen vært sånn ei snau uke nå. Er det tidlig å begynne med grøt nå?

Han våkner oftere og oftere på natta for å spise, kan være helt ned i to timer og det synes jeg er mye mot 4-5 timer før. Etter han har fått mat gråter han, og smokken hjelper innimellom. Han ligger våken i en times tid etter hver natteamming og skravler, noe han aldri har gjort før, da sovna han nesten med ei gang hodet møter madrassen.

En typisk kveld/natt er som dette:

Han legger seg egentlig mellom 6-7, men ut fra tidene nedenfor går jeg ut fra at han sovner klokka 9.

24.00 - 00.30 amming

00.30 - 01.15 våken

01.15 - 03.00 - sover

03.00 - 03.30 - amming

03.30 - 04.00 - våken

04.00 - 06.30 - amming

06.30 - 07.15 - våken

07.15 - 08.30 - sover

Er det vanlig at ungene er våkne sånn midt på natta? Jeg skifter bleie på natta, det fordi bleia er helt full nesten hver gang. Men det er ikke det som vekker han, for han er lys våken før jeg tar av bleia. kjønner liksom ikke helt hva det kan være jeg? :sjenert:

Er utrolig plagsomt, for jeg klarer ikke sove når han ligger sånn å skravler (høyt). Om dagen er han ofte grinete og skal helst henge i puppen (nesten) hele tiden. Med mindre det skjer noe annet da, men da må vi gå oppe med han uten å legge han ned.

Er utroolig slitsomt om dagene og har null energi. Fra å gå fra en fornøyd gutt til å bli en litt mer grinete en. Og søvn er oppsktytt i forhold til slik det var før.

Vet det er mange som sover mindre enn meg, men dette er sett i forhold til slik det var før her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Sånn var det her og. Jeg var heldig om jeg fikk 1,5 timer med søvn mellom ammingene om natta, og om dagen åt han stort sett hver andre time, oftere om kvelden. Var jeg heldig fikk jeg en periode på tre timer om dagen hvor han sov.

Jeg krøp til korset etter en uke. Kjøpte en pakke Nan HA1 på apoteket. Økeperiode kan det godt ha vært han holdt på med, men når gutten tydelig ikke er mett, og han er grinete og jeg må dytte smokk i en evighet etter han har spist, så blir man sliiiten. Ikke ville han ta brystet heller etter han hadde spist opp det som var der.

Nå får han kveldspuppen, så en flaske mme, han kubber fort, sover 3-3,5 timer, får pupp (fra 2 fulle mugger), blir mett, sovner fort og sover 2-2,5 timer før neste måltid pupp.

Han får av begge bryst om dagen, for ett er ikke nok. Har ikke merket noe til mageknip nå, men skulle det komme, får jeg ta en vurdering på hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt kvalm når jeg tenker på hva som kunne ha skjedd om jeg hadde hatt lillegutt i armene. Har enda ikke turt å bære han ned trappa, det har mannen tatt seg av.

Huff, så ekkelt å tenke på... God bedring til deg :blomst:

Jeg har faktisk hatt en drømmenatt. Vi prøvde å legge lillegutt ca 1 time senere i siden vi skulle stille klokken i går. Han la seg kl 21.00 og sov 9(!) timer :hakeslepp:

Og jeg måtte faktisk vekke han, for puppene var knallharde :fnise: Etter litt pupp la jeg han ned, og da sov han 2 timer til! Jeg har aldri vært så uthvilt som i dag :rødme:

Skulle bare ønske at det var slik hver natt........

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer søvn ja. Det hadde vært noe ;) Tror ikke jeg har sovet mer enn maks fire timer sammenhengende siden jul i fjor omtrent jeg...

I dag har vi hatt lang stund på badet, mor og datter ;) Jåla oss skikkelig, hehe. Jenta har jo så mye hår, og nå hadde hun fått sånn ekkelt babygruff i hodebunnen. De siste dagene har hun dasket seg i hodet så mye at jeg tror det har klødd fælt. Så da ble det innsmøring med olje og på med lue. Så lekte vi på gulvet og hun fikk mat og en dupp mens oljen virket. Så tok jeg en kam og gredde forsiktig. Ordentlig ekkelt når hele hodebunnen "løsner" da. Så var det oppi badebøtta for å vaske av se oljen. Tror hun smilte og glisa og pludra hele tiden jeg, var tydeligvis deilig å få det vekk.

Nå ligger hun med rosa hodebunn og nygredd hår og sover i vognbagen, tar på med spabehandling tydeligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trillet, og trillet og trillet.... :forvirret: Først en tur alene, der hun våknet da jeg parkerte, så en tur sammen med mann og hund, der hun våknet da vi parkerte (ser noen et mønster), og så har jeg vel mer eller mindre trillet fram og tilbake i gata i en time etter det (selvsagt etter amming, kos og sånt).

Til slutt orket jeg ikke engang ta av yttertøyet, så jeg satt i gangen med babycall i hånden og ventet på at hun skulle våkne.

Hun har sovnet nå, men jeg klarer ikke helt å slappe av, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det, for nå har hun snart sovet i en time. :) Det er typisk; misser vi det første søvntoget har vi det gående resten av dagen, og kveldene er fortsatt akkurat likedanne som før. :sukk: Lite skriking, men lysvåken unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke noe annet råd enn å snakke med helsesøster om du kanskje burde prøve litt tynn velling til lillegutt, Minniemusepus. Ekkel følelse når de små virker utilpass og ikke fornøyd etter måltidet altså :forvirret:

Så koselig det hørtes ut, Kvist :rødme: Lillegutt har fått bittelitt barneskurv, men det er så lite at man må virkelig se etter det for å oppdage det.

Og så 9 (!!) timer da, effy :hakeslepp: Her er rekorden drøyt 6 timer, og de gangene det har skjedd kan telles på en hånd ;)

Håper lillejenta sover godt en stund nå, Honesty. Dere fortjener virkelig å få hentet dere igjen litt nå :kose:

Vi var på bytur igår, og lillegutt sov så godt siden vi trillet mye. Han hadde to 3timers soveøkter på dagen faktisk :) Idag har han ikke fått sovet like godt, så nå har mannen tatt han med seg i vogna slik at han skal få sove, mens jeg er alene hjemme for første gang på nesten 3 mndr. Rart! Her forberedes middagen, idag blir det skinkestek med poteter, fløtesaus og grønnsaker :happy:

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnimusepus: Jeg ville ha forsøkt MME etter amming om kvelden. Grøt kan du begynne med når han er 4 mnd, og det er jo heldigvis ikke lenge til det :kose:

Vi sliter jo også med soving, men har en rekord på 7 timer da :tommelopp: Bare det at ungen kun ligger på magen... Så her er vi uansvarlige foreldre og bare lar dt være slik, sånn at folk får sove her i huset... I natt var den beste natta på lenge - ungen sov alene i vogga (etter "bare" 1,5 timers slit for å få ham til å ligge der) i hele 3,5 timer! Dermed ble det over 3 timers sammenhengende søvn på meg for første gang på 7 uker. Resten av natta lå ungen i senga vår da, og det var det vanlige sove-amme-sove-amme-styret, men siden jeg fikk den lille søvnen for meg selv først, ble det mye lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

I går kveld gav vi han litt nan som påfyll, dvs 150 ml, ikke akkurat så lite men..

Dette var 22.30, og han sov helt til 03.30 :jepp:

Og han slokna med ei gang vi la han, babycallen skrudde seg ikke på en eneste gang.

Gavhan også nan i natt, da 125 ml og han sover enda. Han skravla litt i natt da, men det var nok fordi han ikke fikk de siste 20-30 ml han ville ha hatt.

Det er jo som en ny unge det her, helt herlig :)

Men det er ikke noe moro å vite at han har fått for lite mat. Håper han blir en mer fornøyd gutt igjen nå, bassen til mamma :rødme:

Nå er vi kanskje tilbake til gamle trakter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var utrolig deilig.

Har ikke vært så opplagt som jeg er i dag på noen uker, godt å kunne gjøre annet enn å bare sitte med puppene på vift også :)

Har fått vasket og hengt opp to maskiner med tøy i dag, samt småryddet litt rundt omkring.

-----

I kveld skal vi forresten parre dachsen vår, og jeg er veldig spent. Har ingen erfarning med valper noen av oss, så vi må leseleselese nå frem mot en eventuell fødsel.

Bygge "rede", finne riktig fór og i det hele tatt sørge for at tulla vår får det greit sammen med valpene.

Føler jeg skal bli mamma igjen vettu :fnise: Hvordan skal vi klare å gi fra oss valpene mon tro? :lete::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med parring og forberedelsene til valpene kommer. Jeg eeeelsker hunder, men har ikke selv. Har grådig lyst på, med det får bli etter katten er borte. Håper det blir noen år til, for jeg er glad i pus også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...