Gjest imli Skrevet 18. oktober 2009 #1781 Del Skrevet 18. oktober 2009 Er rimelig trøtt jeg også... Men blir null søvn på meg før i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. oktober 2009 #1782 Del Skrevet 18. oktober 2009 Uff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 18. oktober 2009 #1783 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Bare innom og huker opp på mine innlegg ... og legger til at vi heller ikke har noen sove-av-seg-selv-klokka-sju-unge... Endret 18. oktober 2009 av Molo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 18. oktober 2009 #1784 Del Skrevet 18. oktober 2009 Skal ikke fortelle hvordan vi har det jeg...Kan ikke forestille meg hvordan jeg hadde blitt etter flere netter med pupp og måtte våkne så ofte som dere gjør! Hadde sett ut som en zombie..... Har dere begynnt å tenke på julegaver? Jeg begynnte litt tidligere i dag, også lurer jeg litt på hva man kjøper til disse små? Regner med at leker og klær er sånnt ho kommer å få med de fleste, så hva gir vi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 18. oktober 2009 #1785 Del Skrevet 18. oktober 2009 Vi hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe særlig gave til ham fra oss, han skjønner jo ikke noe uansett, og regner med det blir nok gaver fra øvrig familie. Evt at vi setter inn noe på fondskontoen vi har opprettet til ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. oktober 2009 #1786 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg tror jeg skal kjøpe en bunadssølje til henne, for bestemoren var tidlig ute og kjøpte barnebunad til henne. Den søljen kan hun så bruke i halsen når hun får ordentlig bunad. Men egentlige gaver til en person som kommer til å være 4 mnd. ser jeg ikke helt vitsen med. Her har vi kanskje knekket søvnkoden litt. Vi har slitt med dagsoving, og dermed fått overtrøtt unge enkelte kvelder. Men nå har vi skjønt at hun trenger en lur allerede en time etter at vi har stått opp, og da går det lettere utover dagen og kvelden. I tillegg ser det ut til at det er lettere å få til lurer i vogna enn inne, så så snart vi ser at hun begynner å bli trøtt, kler vi på henne, legger henne i vogna og triller litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 18. oktober 2009 #1787 Del Skrevet 18. oktober 2009 Er nok enig at det er litt "teit" å skulle kjøpe massevis i gaver til en liten baby som ikke skjønner noe..Men vil det skal være en pakke under treet som er fra mor og far Så vi prøver å tenke ut sånne ting som en "må" ha etterhvert...Men eneste jeg kommer på er vinterposen, og den har vi ikke tenkt og vente til jul med å kjøpe! Trenger den nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 18. oktober 2009 #1788 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tar nok en stund før vi får neste unge ja... Er litt sliten om dagen. Men drømmer stadig at jeg er gravid da Sikkert fordi jeg er redd for å bli det Må finne noe prevensjon som passer. Vi har brukt kondom og hoppet av i svingen hittil... Skal på 6-ukers på mandag. Hva slags prevensjon har dere andre? Jeg bruker minipiller. Cerazette anbefales for ammende så jeg har fått resept på dem. Legen min foreslo hormonspiral som et alternativ, men da blir det ikke baby på 5 år, og vi vil nok ha en liten en til før den tid, så da var det uaktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. oktober 2009 #1789 Del Skrevet 18. oktober 2009 Her blir det pessar.Må bare tøye ut først slik at det faktisk blir plass til mannens edlere deler, før jeg går til gynekolog og får målt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 18. oktober 2009 #1790 Del Skrevet 18. oktober 2009 Vi skal også gi lillegutt julegave, men vet ikke helt hva det blir enda Nå er det visst snart farsdag (8. November). Er litt på utkikk etter ideer til gave, hva har dere evt tenkt å gi de nybakte pappaene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 18. oktober 2009 #1791 Del Skrevet 18. oktober 2009 Vi har ikke tenkt å kjøpe julegave til lillegutt i år, regner med han får mer enn nok fra resten av familien. Kanskje jeg kjøper inn litt ekstra gavepapir i år- er det ikke det de er mest opptatt av??? Jeg har kjøpt meg cerazette men har ikke begynt å bruke dem ennå Har bare brukt kondom hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. oktober 2009 #1792 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tja, mannen har nylig kjøpt seg PS3, så kanskje et spill til den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 18. oktober 2009 #1793 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg skal bare bake en kake og skrive et kort. Synes ikke det er nødvendig med gave fra meg denne dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. oktober 2009 #1794 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tja, mannen har nylig kjøpt seg PS3, så kanskje et spill til den? Ikke dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 19. oktober 2009 #1795 Del Skrevet 19. oktober 2009 Siden farsdag er på samme dag som vi skal ha dåp, så blir det ikke noe feiring av pappsen! Men har tenkt å kjøpe en CD eller noe..Er jo første farsdagen, så noe må han vel få seg Jeg har begynnt på mini-pillen..Vurderte også hormonspiral, men vet ikke hvordan jeg hadde reagert på den, og jeg vil ha en ny bebis innen 5 år, så droppet det! Eneste minuset med mini-pillen er at man må huske å ta den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 19. oktober 2009 #1796 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har begynt på minipillen. Begynte på brett 2 i dag, og har ikke merket noe til hormoner. Enig i at det er kjipt å måtte huske å ta den. P-ringen var så mye enklere sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. oktober 2009 #1797 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hva slags prevensjon har dere andre? Vi bruker ingenting vi Fikk resept på p-piller på 6 ukers kontrollen, men det er jo 8 uker siden, og jeg har ikke peiling på hvor den er. Vi brukte ingenting før heller vi, så p-piller har jeg ikke brukt siden 2006 tror jeg. Får se hva vi velger for noe, selv skulle jeg svært gjerne ønske vi kunne fått en til nå jeg da, men jeg MÅ bli ferdig med lærlingtiden. Mannen spør om han bare kan droppe å hoppe av, og jeg har lyst å si ja noen ganger for han vet at jeg ikke bruker noe, men jeg kan liksom ikke gjøre det, hehe. Forøvrig vet jeg akkurat hvordan det er med våkennetter og gråting. Vi hadde også L hos oss de første ukene, pga all gråtingen og all amminga. Nå derimot går det mye greiere og han sover alt fra 3-7 timer sammenhengende. Han legger seg mellom 6 og 8 hver kveld, og det er vi fornøyd med Brukte vel noen dager på å få det til, men det er absolutt verdt det. Man gjør seg ofte en bjørnetjeneste ved å la de sove i same seng altfor lenge, da kan det bli et problem senere. Men det er jo snakk om å sove med dem lenge da. Hadde L i vår seng i 7 uker vi og det gikk fint å avvenne han med det. Var heller mammaen som satt å gråt ved sengekanten Har dere begynnt å tenke på julegaver? Jeg begynnte litt tidligere i dag, også lurer jeg litt på hva man kjøper til disse små? Regner med at leker og klær er sånnt ho kommer å få med de fleste, så hva gir vi? Ja, vi er nesten ferdig med alle vi Skal gi dem alle et bilde av lillemann som vi tar nærmere jul. Til nevøene våre har vi kjøpt barbier og biler. Lillesøstern min er vel igrunnen den eneste vi ikke har kjøpt til ved siden av lillebroren til mannen. Vet ikke hva jeg skal kjøpe til mannen enda, men det blir vel noe jaktgreier tenker jeg. Vi skal forresten ha valper på dachsen vår (håper jeg da), vi skal parre henne søndag og tirsdag Valpene blir da ventet rundt julaften, så det kan bli spennende å se om vi bare må være hjemme her. Skulle egentlig bort til svigers som bor 1 minutts gange fra oss, så kanskje vi bare må være her? Vi får sjå Vi hadde dåp i helgen forresten, gikk veldig bra. Glad jeg hadde mamma og min søster her, for mannen, svigers og min stefar satt oppe å drakk til klokka 04.00 på søndags morgen og hadde 1,3 o,4 og 3,7 i promille når de stod opp klokka åtte Men nå er L våken, kommer tilbake senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2009 #1798 Del Skrevet 19. oktober 2009 Vi skal også ha dåp på farsdagen, så da blir det ikke noe spesiell feiring. Men tenker eldsteungen tegner en riktig så lekker tegning til pappa Jeg var på 6-ukerskontroll i dag, og det blir kobberspiral på meg igjen. Fordi jeg bruker antiepeleptika, brytes p-piller/minipiller og det meste av annen hormonprevensjon ned i kroppen mye raskere enn normalt, og dermed har det liten effekt. En kjip "bivirkning" av medisiner, men sånn er det Den eneste hormonprevensjonen jeg kan bruke er hormonspiral og p-sprøyte... Og sprøyta utgår jo når jeg ammer. Gidder ikke prøve hormonspiral når vi ikke var fornøyd med spiral sist, siden den er så dyr. Kobberspiralen koster tross alt ikke mer enn 400 kr, så det er et mer levlig tap hvis den må fjernes raskt Håper veldig det vil fungere med spiral denne gangen, siden det er veldig deilig å slippe å tenke på prevensjon når vi skal vente minst to år før vi prøver på nummer tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2009 #1799 Del Skrevet 19. oktober 2009 Gratulerer med vel overstått dåp, Minnimusepus. Men litt av en feiring da Trodde dåp var ganske alkoholfritt jeg, det er det i alle fall her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. oktober 2009 #1800 Del Skrevet 19. oktober 2009 Vi skal også ha dåp den 8/11 som er farsdag. Har ikke tenkt noe over det, men burde kanskje ha en liten oppmerksomhet til pappa'n. Og vi skal også ha alkoholfri dåp, har ikke hørt om dåp det blir servert alkohol i før jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå