Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Er det bare min som ikke vokser så masse???

Lagt på seg bare 920g fra fødsel til 6-ukers kontrollen og vokst 4,5cm... :sjenert:

Min legger heller ikke så masse på seg, han var 7 uker på 6-ukers kontrollen og hadde lagt på seg 1,2 kg. Men han hadde vokst 7 cm da, så han er lang og tynn :)Også var han 39 rundt hodet. Hverken meg eller mannen er lange, men vi har begge mange lange i familien, så vi håper han har fått litt av dem :fnise:

Så lenge han følger sin gen kurve så er det bra, det flater jo litt ut etterhvert med alle.

L er faktisk den lengste på gruppa, men er den som veier minst, hehe.

-------------

Idagvar det babysang og det var utrolig koselig. Det er i regi av kirken så det var litt kristensanger. Men det gjør ingenting, synes det er koselig jeg. Var samme atmosfære der som på helsestasjonen, rolig og behgelig. En får en spesiell ro over seg, det var deilig i en relativt hektisk hverdag :) Merker jeg er mye ute å "flyr" og da blir en fort sliten med en liten babis på slep :fnise:

Og jeg blir faktisk ganske så utslitt av trilleturer og trening, så på kvelden er det så og si null energi når L har lagt seg.

Nå er jeg snart nede på - 10 i forhold til startvekt og har da bare litt over 5 igjen til ønskevekta mi, det hadde vært knall å fått til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare min som ikke vokser så masse???

Lagt på seg bare 920g fra fødsel til 6-ukers kontrollen og vokst 4,5cm... :sjenert:

Min hadde lagt på seg det samme som din, men vokst 10 cm...JEPP 10 cm på 6 uker!

Ta vare på deg selv og få litt avlastnint nå, Aricept. Du er verdens flinkeste mamma :klem:

Endret av Alive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de legger på seg ca 1 kg fra fødsel til 6-ukers er jo bra nok det da :) Man sier jo at 150g i uka er bra nok.

Min hadde lagt på seg 1,1 kg fra fødsel til 4 ukers-kontroll, men lengden ble ikke målt.

Virker som om vi har fløte i puppene noen og enhver her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her la snuppa på seg 2,1 kg og vokste 9 cm fram til hun var sju uker gammel. Hun var ca. 2,6 kg ved fødsel, og 48 cm, men hadde vokst til 4770g og 57 cm ved seksukerskontrollen. Om ikke fløte, så er det i hvertfall kraftfor, men litt av grunnen er nok at hun nekter alle former for smokk, unntatt mammasmokken.

Det blir spennende å se på 3-månederskontrollen om knappe to uker (før hun fyller 3 mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg sitter og griner av de siste innleggene altså! Både fordi det er trist og fordi jeg blir glad :tongue:

Håper du får en fin uke Aricept! Det har du absolutt fortjent nå! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også sende noen varme tanker til deg Aricept! :klem:

Det er mye mer i det å være mamma enn bare ammingen.!

Håper du får en fin uke, og får ladet batteriene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det vært stille i helgen ja :)

Vi er vel mer opptatt av å kose oss med babisene :rødme:

Her har vi begynt å forberede litt til dåpen, det vil si at jeg har begynt :fnise: Ikke så mye å skrike etter, den hjelpen fra mannen. Har fått bakt to kaker, kjøpt inn litt pynt,skrevet handleliste og lagd bordkortene :)

Vi blir 18 stykker og skal ha det hjemme, så det er mer enn nok å gjøre. Prøver å komme ajour med klesvasken så den ikke ligger strødd utover gulvet og må jo rydde hele huset. Er litt mer enn de 80 kvm vi bodde på før :sjenert:

Men det er mye mer enn det jeg hadde trodd altså, typisk meg å ta lett på ting, så står jeg der ei uke før og får helt panikk :ler:

Det gjore jeg til bryllupet også, fant ut at jeg plutselig egentlig hadde mye å gjøre.

Noen som allerede har hatt dåp her, som har erfaringer?

- Vi skal altså ha 100 snitter til 18 stk. Tar litt godt i, så får

vi heller sitte igjen med noen. Det blir

roastbeaf, skinkestek, reker, egg og laks & karbonader.

- Kjøper inn en kasse med brus og farris, i tillegg er det sikkert

flere som vil ha vann og kaffe.

- Skal ha 3 kaker i tillegg til dåpskake (suksessterte,

sjokoladekake og fruktkake).

- Kjøper inn kaffe og twist.

Er det noe jeg har glemt?!?!

Mamma fikk kjøpt en bunad til L som han skal ha på seg etter dåpen til 50,- :lur:

Ordentlig bunad med skjorte og det hele, hun kjøpte det på en gjenbruksbutikk der de bor. Synes det var helt knall, for jeg hadde absolutt ikke tenkt på hva han skulle ha på seg etter kjolen.

Oioi, dette ble et langt innlegg gitt, hehe. Utrolig for fort det går når man førsten begynner å skrive :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde vi navnefest da, men er jo omtrent samme greia hva feiringen angår. Synes det virker som du har ting på stell jeg, Minnimusepus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke hatt dåpen enda, men jeg synst det høres bra ut jeg! :)

Er det nå til helgen dere skal ha?

Ja, nå til helgen ja :jepp:

Hva med gryterett? Blir det for uformelt?

Diskuterer litt frem og tilbake her, er jo mye lettere da :sjenert:

Hører fler i trøndelag som har sodd blandt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha dåp til helgen. Ser ut som det blir ca 25 gjester. Vi skal ha buffet, bestillt fra cateringbyrå. Får håpe de er flinke. Kaker bakes av diverse gjester, ca 5 stk totalt. Jeg har hatt dåp en gang før og da var det bordservering og 3-retters lunchmiddagbrunc som gjaldt, pluss kaker etterpå. Veldig OK, det også. Vi spiste vel klokken 14 dengang, så det fungerte greit med middagsaktig mat. Synes egentlig det meste fungerer fint for dåp, jeg. Synes det ikke er sååååå formelt selkap, ikke som konfirmasjon eller bryllup......Gryterett er supert, Minnimusepus :spise:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha navnedag på lørdag og skal servere koldtbord + gryterett. Vi har kun invitert nærmeste familie, så vi blir 15 stk totalt.

Til dessert har vi 3 kaker- en sjokoladekake, en ostekake og en fotokake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en dåp vi var i for ikke lenge siden fikk vi tapas, og det var bare helt perfekt og kjempegodt! Noe varm og noe kald mat. Det må ha vært et voldsomt styr for vertinnen, tror hun hadde fått litt hjelp fra familie og venner, men all ære til henne for at hun gadd lage i stand alt sammen!

Vi har lurer på å ha snitter & koldtbord. Kjære foreslo gryterett, men jeg synes ikke det passer helt i dåp, men det er bare meg! Det blir litt for røft og grovt.. Jeg hadde ikke løftet et øyebryn om jeg hadde fått det servert, jeg hadde nok spist og vært fornøyd :) Jeg har jobbet noen år på kjøkken, så jeg setter kanskje litt strengere krav til hva jeg maler sammen, enn hva andre gjør ;)

Jeg ville kjøpt inn masse brus & farris, det går det alltid mye av, det er i hvertfall min erfaring. Kanskje fordi folk ofte er tørste på en søndag(!)? ;) Men mest fordi gjestene skal være der noen timer og man trenger å væte tungen innimellom samtalene, og av og til væte tungen mens man prøver å finne på noe å prate om.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp om litt under 3 uker (8/11). Skal ha selskapet hos mamma og pappa, det hadde vi sist også, de har litt bedre plass enn oss ;) Vi har også kun nærmeste familie, blir 13 stk inkl dåpsbarnet. Vi skal ha oksestek :sikle: Blir dessert etterpå, og så kaffe og kaker. En kjøpekake (marsipankake med bilde av dåpsbarnet på) og 3-4 hjemmelaga kaker. Blir vel mamma og jeg som står for baking, og pappa for middagen ;) Godt å ha snille og engasjerte foreldre, så slipper man kjempedyr dåp og masse arbeid... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære foreslo gryterett, men jeg synes ikke det passer helt i dåp, men det er bare meg! Det blir litt for røft og grovt..

Var det som slo meg også, så da ble det snitter alikevel :fnise:

Føler kanskje det blir litt uformelt. Kan se for meg svigerfar kommer med en sarkastisk kommentar som: "dere kunne jo hatt pizza" :sjenert:

Har mange som helper om det blir mye, så det går nok greit:)

Vi har forresten kjøpt en kjempefin kniv til L i dåpsgave fra oss. Ganske stor tollekniv med navnet hans på. Koster jo 1300,- da, så det var mer enn nok, hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes gryterett kan være et riktig festmåltid jeg, hvis den er skikkelig, med gode råvarer. Og synes spesielt det er perfekt nå om høsten. Nå hadde ikke vi det, men hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å ha det, og tror ikke noen i familien hadde reagert heller.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordenlig hjemmelaga gryterett er jo festmåltid det da :)

Grytrett må ikke være toropose og kjøttdeig ;)

Enig! Må legge til at vi skal ha svigermors hjemmelagede gryte :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sladre til noen. Jeg blir tante igjen enten i dag, eller i morgen. :strix: 15 dager på overtid (stakkars søssen min), ble hun strippet, og hun kunne melde om mulig fostervannsavgang, og jevne tak. Dette var for noen timer siden, og det har vært mystisk stille siden da. ;) Kan forøvrig si at dette er hennes tredje, og at hun var dritalei av å være gravid nå. :ler:

Endelig er jenta på vei!

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...