Minnimusepus Skrevet 8. oktober 2009 #1701 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Dere må da ikke betale for nye avent-flasker når de tar tilbake. Min venninne måtte bytte ut smokkene hun hadde kjøpt, og fikk tilbake nye. Det er jo noe dere kan kreve. Eller så er det pengene tilbake. ---------- Om en halvtime reiser vi på babysvømming, det blir spennende. Håper han liker det, for jeg elsker å bade Han fyrte av en skikkelig bæsj her nå, glad det der ikke kom når vi bader, hehe.. I morgen er det babysang også, vr visst en god del som hadde meldt seg på, så det gleder vi oss også til Endret 8. oktober 2009 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. oktober 2009 #1702 Del Skrevet 8. oktober 2009 Dere må da ikke betale for nye avent-flasker når de tar tilbake. Min venninne måtte bytte ut smokkene hun hadde kjøpt, og fikk tilbake nye. Det er jo noe dere kan kreve. Eller så er det pengene tilbake. Men de må sendes inn i posten til Midelfart. (Apotekene og butikkene tar kun i mot uåpnede flasker) Vi kan jo ikke sende inn alle, vi er jo avhengige av de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. oktober 2009 #1703 Del Skrevet 8. oktober 2009 Lykke til på babysvømming, forresten! (og babysang i morgen) --- Får ikke vært med på noen slike ting jeg, ingen ting som blir arrangert her ute på landet. Må inn til byen, og det er ikke lett uten bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 8. oktober 2009 #1704 Del Skrevet 8. oktober 2009 Men de må sendes inn i posten til Midelfart. (Apotekene og butikkene tar kun i mot uåpnede flasker) Vi kan jo ikke sende inn alle, vi er jo avhengige av de. Leste noe om det i en tråd på babyverden, og der anbefalte de da og sende det inn i to omganger. Så bruker du bare en del av de gamle fram til du får nye, og sender så inn de resterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. oktober 2009 #1705 Del Skrevet 8. oktober 2009 Leste noe om det i en tråd på babyverden, og der anbefalte de da og sende det inn i to omganger. Så bruker du bare en del av de gamle fram til du får nye, og sender så inn de resterende. Jeg vet, men det er der jeg føler meg så dritt. At jeg ikke gidder å engasjere meg nok... Må jeg klare meg med halvpraten av flaskene må jeg vaske og sterilisere mye oftere. Sende inn i to omganger betyr større utgifter til emballasje og porto. Og ja - jeg vet dette er dårlig unnskyldninger. Derfor jeg føler meg som så dårlig mor som ikke gidder bry meg mer.... Aargh... hater verden og hater meg selv for tiden. Hvorfor i all verden har ikke jeg melk? Føler det som verdens undergang og har så ufattelig dårlig samvittighet ovenfor lillegutt. Stakkars mannen min klarer ikke trøste meg på noen måte. Hele denne saken med bpa i flasker har dratt opp alle dårlige minner om amming, pumping og morsmelk. Gutten min fortjener så mye mer enn den mamma'n jeg er om dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. oktober 2009 #1706 Del Skrevet 8. oktober 2009 Er det ingen som kan låne dere penger frem til lønning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. oktober 2009 #1707 Del Skrevet 8. oktober 2009 Men, disse stoffene har da sikekrt vært i flasker i alle år - har det skjedd noe skadelig med flaskebarn?? Har ikke fått med meg saken jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. oktober 2009 #1708 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tingen med bpa er at skaden ikke vil merkes før maaaaange år etterpå. Er skummelt at det er hormonforstyrrende stoffer i flasker, smokker, bleier, leker osv., og godt at stadig mer av det forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. oktober 2009 #1709 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tingen med bpa er at skaden ikke vil merkes før maaaaange år etterpå. Er skummelt at det er hormonforstyrrende stoffer i flasker, smokker, bleier, leker osv., og godt at stadig mer av det forsvinner. Ser den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. oktober 2009 #1710 Del Skrevet 8. oktober 2009 Huff, Aricept Vi har bare avent-flasker vi også... Når ammer jo jeg da, og ammet førstemann også, men han (eldste) har drukket av aventflasker så og si hver dag i over et halvt år... Har fått vann og melk på dem lenge... Må få bytta dem ut vi også, men vi har heller ikke penger til det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. oktober 2009 #1711 Del Skrevet 8. oktober 2009 Forresten - minibebisen er blitt 5520g! Kvalifiserer vel kanskje ikke til minibebis lenger Men han får i alle fall nok mat. 1130g større enn ved fødsel! Han er 4 uker og 4 dager i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 8. oktober 2009 #1712 Del Skrevet 8. oktober 2009 Har ikke helt forsått meg på dette jeg, men alle smokkene L har er fra avent, har ho ikke noe pakning der lengre jeg. Hadde det vært krise regner jeg med det hadde blitt tatt mer på alvor. Kan ikke skjønne at de får lovå selge det om det er skadelig? Dere får se etter flaker på tilbud Aricept, vårekostet bare 99,- inkludert sterilisator Og det er jo ikke sikkert det tar så forferdelig lang tid før dere får nye? Eventuelt spørre om dere kan låne flasker av noen, og penger til portoen. ------------ Babysvømminga idag var fantastisk, han eeeeelsker det Var vel den eneste sammen med 2 stykker som ikke gråt. Til og med ikke når hun helte vann over han. Veldig stolt mamma ja Men i garderoben var det andre toner da, når en av ungene satt i å hyle, ble det kor der inne Var jo sikkert kalde og slitne etter svømming så ikke så rart de gråt litt. Så i morgen er det babysang, gleder meg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 8. oktober 2009 #1713 Del Skrevet 8. oktober 2009 Aricept, så leit at du er så deppa på grunn av amming. Det er synd hvis det føles så ille å ikke amme. Maaaaaange ammer ikke, selv driver jeg med en slags kombinasjon til tvillingene. Når man leser på tvillingforum er det faktisk flertall som gir flasker. Barnet ditt får kjempegod mat uansett, det kommer til å gå helt fint. Jeg ble ikke ammet og er frisk som en fisk. Her er hvertfal en stor oppmuntringsklem til deg Ikke stress med de flaskene, kanskje du kan sende dem inn i tre porsjoner og begynne en dag du har tid og overskudd. Det er sikkert ikke såååååååå hast heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 9. oktober 2009 #1714 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg synes det er trasig å hvordan du plager deg selv med tanken på ammingen, Aricept Du må prøve å tilgi deg selv for at det ikke gikk, du blir jo gal om du skal gå rundt og torturere deg selv med dette i månedsvis etter fødselen.. Lillegutt har det helt fint med MME, han kommer til å bli en frisk og fin gutt Jeg tror kanskje noe av grunnen til at du strevde med ammingen kan være at du har PCOS. Det har/hadde jo jeg også, og jeg fikk høre via studien jeg var med på at amming kan være en utfordring for PCOS-jenter. Jeg har ikke satt meg mer inn i det siden jeg var så heldig å få det til, men nå måtte jeg prøve å finne ut litt mer om det. Årsaken til ammeproblemene er at brystvevet hos PCOSere utvikles ikke nok mens man er gravid, slik at melkeproduksjonen kommer ikke ordentlig igang. Jeg fant en lenke på nettet til en bra artikkel der det står mer om dette: http://www.lalecheleague.org/llleaderweb/L...prMay05p27.html Etterhvert kan det bli standard både å få metformin gjennom graviditeten og også mens man ammer, men nå er det altså ikke medisinsk bevist at det hjelper. Jeg tror dette med amming og metformin er endel av forskningsprosjektet på gravide PCOSere i Norge. Prøøv å slå deg til ro med at ok, jeg fikk ikke til å amme, men det er ikke min feil, og lillegutten min lider ingen nød! Stooor til deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. oktober 2009 #1715 Del Skrevet 9. oktober 2009 Takk for gode ord. Tror jeg skal prøve å ta det opp med helsesøster på 3-mnd kontrollen. Jeg tror nesten jeg er klinisk deprimert pga dette med ammingen. Jeg føler meg som en annenrangs mor. Alle vonde tanker på en gang. Begynner jo å tenke helt irrasjonelt.. Babyen var ikke planlagt, kanskje jeg ikke er glad nok i han og kroppen svarer med å ikke vil gi han det beste. Jeg vet det ikke er sånn, men følelser og hormoner herjer vilt. Takk for link ang. PCOS Ilja**! Jeg har lest litt om det før. Kombinasjon av PCOS og to dager etter fødsel uten at lillegutt fikk suge på puppen i det hele tatt. Jeg er egentlig litt overrasket over hvor lite opptatt de var av amming. Jeg endte jo opp på Gro Nylanders høyborg (Riksen), men allikevel fikk jeg lite hjelp. Jeg spurte masse om hjelp, men fikk bare beskjed om å låne pumpa for å få i gang produksjonen. Og det gjorde jeg masse. Nei, huff. Jeg må se det positive: lillegutt fikk tross alt morsmelk i fire uker (dog bare bittelitt hver dag). Og jeg er så heldig å ha verdens beste venninne som har en gutt som er en snau uke eldre enn min, og hun pumper morsmelk til lillegutt. Vi bor drøye to timer unna hverandre, så han får jo ikke hele tiden, men bedre enn ingenting. Ikke spesialtilpassede antistoffer, men hjelper sikkert. Gudene skal vite hvor mye jeg setter pris på det. Allikevel - rasjonelle tanker renner av som smør på teflon. Jeg føler meg som en dårlig mamma. Jeg tenker jo absolutt ikke sånn om andre som må gi mme, men kun om meg selv. Nederlag, jeg har sviktet meg selv, ikke klart oppgaven å bli mamma.. ... jeg tar med meg ungen og bikkja og reiser hjem til mamma og pappa en uke. Har vært planlagt en stund, og tror jeg trenger det mer enn noensinne nå. Positiv oppmuntring fra mamma'n min De er jo helt på tuppa som besteforeldre og skryter lillegutt opp i skyene. Trenger å høre slikt nå. I tillegg har jeg vært i kontakt med Midelfart og det ser ut som jeg får ordnet det slik at jeg kan møte opp hos de, og få byttet alle flaskene med en gang. Skulle kontakte de til uka igjen, da jeg er i Oslo. Sorry,føler jeg har kuppa hele tråden her nå. Men nå blir jeg borte til neste helg, så da får dere overta og prate om koselig ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 9. oktober 2009 #1716 Del Skrevet 9. oktober 2009 6 ukers kontroll med "lille"mannen i går. Han er nå 6510 tung og 60 cm. Dvs vokst 8 cm på 6 uker og lagt på seg over 2 kg.Ikke rart han er tung å bære . Siden han har en uttalt favorittside, skal han til fysioterapeut. Ligger konstant med hodet vendt mot høyre og oppover. Har forsøkt det meste men han nekter å se mot venstre. Så hodet begynner bli litt flat på den ene siden nå. Legen mente at låsningen i nakken kan være årsak til noe av skrikingen hans. Han har utvikla seg enormt mye de siste dagene. Skriketoktene er nesten over og han er mye mer våken og oppmerksom på alt som skjer rundt han. Smiler og ler og snakker med hele kroppen. Så nå er alt bare velstand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 9. oktober 2009 #1717 Del Skrevet 9. oktober 2009 Takk for gode ord. Tror jeg skal prøve å ta det opp med helsesøster på 3-mnd kontrollen. Jeg tror nesten jeg er klinisk deprimert pga dette med ammingen. Jeg føler meg som en annenrangs mor. Alle vonde tanker på en gang. Begynner jo å tenke helt irrasjonelt.. Babyen var ikke planlagt, kanskje jeg ikke er glad nok i han og kroppen svarer med å ikke vil gi han det beste. Jeg vet det ikke er sånn, men følelser og hormoner herjer vilt. Takk for link ang. PCOS Ilja**! Jeg har lest litt om det før. Kombinasjon av PCOS og to dager etter fødsel uten at lillegutt fikk suge på puppen i det hele tatt. Jeg er egentlig litt overrasket over hvor lite opptatt de var av amming. Jeg endte jo opp på Gro Nylanders høyborg (Riksen), men allikevel fikk jeg lite hjelp. Jeg spurte masse om hjelp, men fikk bare beskjed om å låne pumpa for å få i gang produksjonen. Og det gjorde jeg masse. Nei, huff. Jeg må se det positive: lillegutt fikk tross alt morsmelk i fire uker (dog bare bittelitt hver dag). Og jeg er så heldig å ha verdens beste venninne som har en gutt som er en snau uke eldre enn min, og hun pumper morsmelk til lillegutt. Vi bor drøye to timer unna hverandre, så han får jo ikke hele tiden, men bedre enn ingenting. Ikke spesialtilpassede antistoffer, men hjelper sikkert. Gudene skal vite hvor mye jeg setter pris på det. Allikevel - rasjonelle tanker renner av som smør på teflon. Jeg føler meg som en dårlig mamma. Jeg tenker jo absolutt ikke sånn om andre som må gi mme, men kun om meg selv. Nederlag, jeg har sviktet meg selv, ikke klart oppgaven å bli mamma.. ... jeg tar med meg ungen og bikkja og reiser hjem til mamma og pappa en uke. Har vært planlagt en stund, og tror jeg trenger det mer enn noensinne nå. Positiv oppmuntring fra mamma'n min De er jo helt på tuppa som besteforeldre og skryter lillegutt opp i skyene. Trenger å høre slikt nå. I tillegg har jeg vært i kontakt med Midelfart og det ser ut som jeg får ordnet det slik at jeg kan møte opp hos de, og få byttet alle flaskene med en gang. Skulle kontakte de til uka igjen, da jeg er i Oslo. Sorry,føler jeg har kuppa hele tråden her nå. Men nå blir jeg borte til neste helg, så da får dere overta og prate om koselig ting! God tur, og kos deg masse med besteforeldre som kan avlaste litt. Så bra at det ordner seg med flaskene da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 9. oktober 2009 #1718 Del Skrevet 9. oktober 2009 6 ukers kontroll med "lille"mannen i går. Han er nå 6510 tung og 60 cm. Dvs vokst 8 cm på 6 uker og lagt på seg over 2 kg.Ikke rart han er tung å bære . Siden han har en uttalt favorittside, skal han til fysioterapeut. Ligger konstant med hodet vendt mot høyre og oppover. Har forsøkt det meste men han nekter å se mot venstre. Så hodet begynner bli litt flat på den ene siden nå. Legen mente at låsningen i nakken kan være årsak til noe av skrikingen hans. Han har utvikla seg enormt mye de siste dagene. Skriketoktene er nesten over og han er mye mer våken og oppmerksom på alt som skjer rundt han. Smiler og ler og snakker med hele kroppen. Så nå er alt bare velstand! Er det bare min som ikke vokser så masse??? Lagt på seg bare 920g fra fødsel til 6-ukers kontrollen og vokst 4,5cm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. oktober 2009 #1719 Del Skrevet 9. oktober 2009 Min hadde vokst 5 cm, og lagt på seg rett over 1,2 kilo, så ikke alle legger masse på seg. Han var 7,5 uker på kontrollen. Så lenge de følger kurven sin så. Både jeg og mannen var slanke når vi ble født, og en god stund etter, så jeg ville ikke tenkt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 9. oktober 2009 #1720 Del Skrevet 9. oktober 2009 Skriketoktene er nesten over og han er mye mer våken og oppmerksom på alt som skjer rundt han. Smiler og ler og snakker med hele kroppen. Så nå er alt bare velstand! Så herlig Er det bare min som ikke vokser så masse??? Lagt på seg bare 920g fra fødsel til 6-ukers kontrollen og vokst 4,5cm... Min vokser heller ikke så fort. Han var 3400 da han ble født,etter 10 uker har han gått opp ca 2 kg. Jeg veier han hver uke og gir et flaskemåltid hver kveld. Når det gjelder soving så føler jeg meg ganske heldig. Lillegutt får siste måltid i 20 tiden og vi prøver å få han i seng til rundt 21. Så våkner han en gang rundt kl 04-05, får pupp i en halvtime, så sovner han igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå