Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Hmmm, merker ingenting til håravfall jeg. Nå har jeg flust av hår da, så jeg mister nok litt men merker kanskje ikke så godt. Svigerinna mi har ganske tynt hår og der kunne man faktisk se at det ble tynnere.

Men L drar av meg endel hår da, han drar og drar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror seriøst jeg kommer til å bli skalla... Hvis håravfallet fortsetter i samme tempo som det har gjort den siste uka kommer jeg til å stille opp i dåpen med lue på huet!

Du bør prøve B-total (vitaminer), det skal være bra mot håravfall. Jeg begynte med det dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover hun i vogna. :overrasket: Hun sutret, var ikke særlig interessert i puppen, og hylte da jeg la henne ned. Så bar jeg henne litt på skulderen, bare for å hente vogna i boden, og la henne ned, og hun sov? Jeg er skikkelig overrasket.

Her sover hun godt om natten, men vil bare sitte på kroppen på dagtid. Det blir interessant nå i helga, siden jeg er alene i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør prøve B-total (vitaminer), det skal være bra mot håravfall. Jeg begynte med det dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset.

Tar allerede B-vitaminer, men ser ikke ut som det hjelper gitt....

Føler det så surt, håret mitt er en av de fåå tingene jeg er forholdsvis fornøyd med meg selv på ang. utseendet. Nå skal jeg miste alt sammen... For to uker siden fikk jeg strikken så vidt to ganger rundt hestehalen, nå går den fire ganger uten problem (og det er ikke strikken som er blitt slappere, jeg har prøvd med nye (jeg har en haug helt identiske brune strikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håravfall etter graviditet kan knapt forhindres. Grunnen er at man mister veldig lite hår mens man er gravid, og etter svangerskapet mister man alle disse hårene, samt det naturlige håravfallet. Så det er en fase man bare må gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister masse hår jeg også, sluken ser ikke ut etter jeg har dusja. Hvor skal dette ende? :overrasket: *ser for meg selv med skaut om noen uker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går visst i perioder det med soving...igår endte det med at lillegutt sov tre timer i vogna - var våken og spiste en time og sov i en time igjen.

Så våknet han og spiste igjen, og så la vi han for natta.

Var kjempeflink i natt, sov tre timer, spiste, sovna tvert og deretter spiste han en gang til før det var morgen.

Og idag har han sovnet av seg selv i vugga etter litt skriking og smokkdytting - to ganger - så det er da ikke så aller værst... :)

----

Tror ikke jeg har mistet noe mer hår enn vanlig jeg...

----

Kommer barnetrygda på samme utbetaling som permisjonspengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer barnetrygda på samme utbetaling som permisjonspengene?

Barnetrygden utbetales siste virkedag hver mnd, mens permisjonspengene kommer engang mellom 23-27 i mnd- i hvertfall i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnetrygden utbetales siste virkedag hver mnd, mens permisjonspengene kommer engang mellom 23-27 i mnd- i hvertfall i Trondheim.

Hmm...fikk perm.penger den 22, men ikke sett noe til barnetrygden...

Får se om den kommer inn på mandag da, ellers må jeg vel ta en telefon tenker jeg :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soon_to_be: L har heller aldri vært noe sovebaby egentlig, det var veldig opp og ned. I begynnelsen sov han jo masse, også pga gulsott. Nå sover han kanskje 11 timer i snitt i døgnet, hvorav 7-8 er om natten. Han har pleid å vært våken i halvannen til to timer før jeg legger han, men nå tror jeg at jeg må kutte ut det og heller la han ha et par litt lengre nipper på dagen. Han har jo vært våken 3-4 timer i strekk de siste to dagene. I går var han våken 7 timer, så han trenger jo mindre søvn etterhvert som han vokser. I leggetid-boka jeg har står det at babyer fra 1-3 måneder sover 16-19 timer i døgnet, men det er jo ganske store forskjeller. Noen sover kanskje 13, mens andre sover 19. Selv synes jeg jo det høres mye ut jeg da, men noen babyer sover mye og andre lite.

Prøver dere å legge han når han begynner å bli trøtt? Når vi var observante med det sovnet han veldig greit, så slipper han å bli overtrøtt. Nå sliter vi litt med overtrøttheten igjen, så vi må nok la han være våken lengre om gangen, vet ikke? :sjenert:

Kanskje er det bare for en periode?

Ville prøvd å føre en liten logg jeg, så kan du lettere følge med om det er samme tendenser hver dag, eller om det endrer seg. Så kan du eventuelt vise den til helsesøster å høre hva hun mener.

Prøver å legge han når han begynner å bli trøtt ja, men han vil ikke ligge alene - bortsett fra av og til...

Og hvis han sovner i vugga si, så varer det bare en halvtime og så er det hylskriking igjen...

På kvelden sovner han fint i senga si alene...

Spørs om vi får legge han i senga på dagen og, men med lyset på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser ungen mye på dagtid også, så jeg vet ikke om det er problemet... Han spiser hver 2-3 time på dagtid, noen ganger oftere også. Mens på natta er det bare ut og inn med puppen konstant, han spiser aldri skikkelig. Førstemann var også litt sånn, men ikke på langt nær så ille. Men han var til gjengjeld mer urolig på dagtid... Neimen ikke lett dette her. Er så trøtt for tida at jeg føler meg helt i transe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...fikk perm.penger den 22, men ikke sett noe til barnetrygden...

Får se om den kommer inn på mandag da, ellers må jeg vel ta en telefon tenker jeg :kjefte:

Spørs om du får dobbelt opp neste mnd....

Jeg fødte i slutten av juli men fikk ikke penger i august. Fikk dobbelt nå i september.

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra fest og har drukket alkohol for første gang siden oktober i fjor :gjeiper:

Det ble knapt 2 glass rødvin og masse vann- følte liksom at det var nok. Sitter nå og pumper meg, for puppene er knallharde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt sov vesla fra klokka tolv til 08.00.. Det kan jo ikke være bra og sove så lenge uten mat?

Vanligvis sover hun 5-6 timer. Nå skal det sies at hun så og si hang i puppen de to siste timene før hun sovnet da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en drøm jeg Tussi. Bare nyt det, så lenge ungen er frisk og legger på seg kan man bare la dem sove til de våkner. Noen kutter ut nattmat av seg selv kjempetidlig, kanskje dere er av de heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov vesla fra klokka tolv til 08.00.. Det kan jo ikke være bra og sove så lenge uten mat?

Vanligvis sover hun 5-6 timer. Nå skal det sies at hun så og si hang i puppen de to siste timene før hun sovnet da men.

Så deilig :) Hun våkner når hun er sulten så det er ikke noe farlig.

----------------

Her i gården har det blitt snudd helt rundt. Fra å vøre en grinunge i to dager har han nå sovnet som en drøm hver gang. Forigårs sovna han 21.30 og sov til 05.00. Han sov også veldig fint på dagen uten gråt. I går la vi han klokka 19.00 og da sov han til vi la oss klokka 23.30, deretter sov han til klokka 05.30 og våknet igjen klokka 08.00. Da var han utvilt så vi lå å koste oss litt i senga :) Fikk mat klokka 08.30 også la han seg nå klokka 10.00. Gir han nå en liten dose melk før han skal legge seg så han ikke legger seg sulten. Da sover han lengre :)

Vi har kuttet fra 3 til 2 sovinger om dagen. Sover i 10-11 tiden og 13-14 tiden, så legger vi han i 18-19 tiden. Håper det kan fortsette slik for det har vært en drøm :)

Men nå er han våken, det var akkurat en times søvn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, Tussi, det hørtes helt fantastisk ut...

Her er alt bare kaos...lillegutt er som vanlig trøtt og nekter å sove..

Sov to halvtimer i går, fra han stod opp til han la seg...og resten av dagen var det mat og grining.

Ligger i vugga og er rolig nå, så kanskje kanskje.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi lånt oss mei-tai, og der liker bebisen seg veldig godt. Sovner med en gang han kommer oppi der :)

Føler med deg, soon_to_be, vi har det sånn ganske ofte vi også... Har du prøvd bæretøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann har fått et sovevirus tror jeg.. Sover fremdeles veldig mye å dagtid. Våkner til på kvelden og blir grinete. Ikke så rart siden han sover hele dagen og nesten ikke spiser. I natt sovna han kl 23.00 og sov til halv 4. Da fikk han mat ved senga og sovna før jeg fikk lagt han ned. Tror magen begynner bli bedre også. Ikke så mye skriking for tia. Han blir 6 uker på tirsdag så da må vi forsøke få inn noen leggerutiner. Bør kunne legges kl 19.00 nå synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på leggerutiner vi også, men tror ikke det skjer i nærmeste fremtid gitt. Han vil helst bare ligge på magen også... :sjenert: Lar ham ligge sånn på dagtid, for da ligger han jo i stua og jeg sjekker ham ofte, men det går jo ikke om natta og da tør jeg ikke... Å få ham til å sove på ryggen kan vi bare glemme... Kun i vogna mens han blir trillet, men da våkner han med en gang vogna stopper. Får legge ham på sida kanskje, det funker sånn tålelig, men er vel ikke helt bra det heller. Ingen andre som har sånne sove på magen-unger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...