Honesty Skrevet 27. september 2009 #1541 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hvordan sover babyene deres på dagtid? Her sliter vi ofte med søvnen, og hun vil aller helst sove på brystet til en av oss. Hvis vi da forsøker å legge henne, blir det hysterisk skriking. Vognsoving er forsøkt, og hun sover så lenge vi triller, men er lys våken når vi nærmer oss hjemme igjen. Hun har (hvis vi er heldige) en lengre lur på 1,5-4 timer i løpet av dagen, men hun er definitivt ikke noen sovebaby. Ellers har jeg vel også ca. 5 kg igjen til førgravid vekt, men stresser ikke, for jeg var også ganske tynn i utgangspunktet, og vet at det går seg til etterhvert. Jeg har så smått begynt å trene litt styrke igjen, men kondisjonsdelen består foreløpig av turer med vogn, eller bæresele og hund. Endret 27. september 2009 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. september 2009 #1542 Del Skrevet 27. september 2009 Hvordan sover babyene deres på dagtid? Her sliter vi ofte med søvnen, og hun vil aller helst sove på brystet til en av oss. Hvis vi da forsøker å legge henne, blir det hysterisk skriking. Vognsoving er forsøkt, og hun sover så lenge vi triller, men er lys våken når vi nærmer oss hjemme igjen. Der har vi det helt likt. Skulle tro han lukter at vi går inn i gaten vår når vi er på hjemveien, for da våkner han og begynner å sutre. Ikke vil han sove i egen seng heller, men på oss. Hun har (hvis vi er heldige) en lengre lur på 1,5-4 timer i løpet av dagen, men hun er definitivt ikke noen sovebaby. Vi har vel en 30-45 minutters økt på formiddagen, en 1-2 timers lur i løpet av dagen og kanskje en soveperiode etter klokken 21. Han krever mat, mat, mat mellom klokke 16.30/17.00- ca. 20.00/20.30. Ellers har jeg vel også ca. 5 kg igjen til førgravid vekt, men stresser ikke, for jeg var også ganske tynn i utgangspunktet, og vet at det går seg til etterhvert. Jeg har så smått begynt å trene litt styrke igjen, men kondisjonsdelen består foreløpig av turer med vogn, eller bæresele og hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. september 2009 #1543 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Takk, Saeria. Kanskje det faktisk er normalt at det er sånn? Hun gråter ikke noe særlig, men er bare lys våken. Når bøkene sier at sånne småttiser sover 15 timer i døgnet eller mer, blir jeg litt urolig, men helsesøster sa heller ingenting om det da vi sa at hun sov lite. Jeg håpet at hun kunne arve farens sovehjerte, men neida. I dag har vært en fin dag i så måte. Jeg ammet henne før jeg stod opp, og så sov hun i to timer. Nå sover hun i Becoen på brystet til faren som synger for henne. Endret 27. september 2009 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. september 2009 #1544 Del Skrevet 27. september 2009 Han sover rimelig greit om natten da, med unntak av denne. Han blir nemlig så fort tett i nesa, at jeg måtte gi saltvann to ganger fordi han kavet så fælt. I dag er han småmuggen. Sikkert som følge av natta. Godt dere har en fin dag da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 27. september 2009 #1545 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Vi har fått ganske så gode rutiner på han nå egentlig. Han våkner rundt klokka 07.00 og får mat, deretter står vi opp. Klokka 09.00 legger jeg han, da pleier han å sove til klokka 10.00. Får deretter mat og er våken i ca 2 timer. Sover klokka 12.00, 15.00 & 18.00. De siste dagene vil han ikke sove etter klokka 17.00, og det er helt greit. Han blir litt grinete på kvelden, men det er bare å gi han sutten eller ta han opp å han ned litt. Når vi legger han for kvelden i 21.00 tiden, pleier han å sove til 03.00-05.00. Så han sover ca 12-13 timer i døgnet tenker jeg. I stad lot jeg han sove ved siden av meg i senga, jeg var så trøtt. Jammen meg sov vi ikke i helt 2 timer Deilig å ligge helt inntill han å høre han sutter på sutten sin :rødme: Endret 27. september 2009 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 27. september 2009 #1546 Del Skrevet 27. september 2009 Lillegutt våkner som regel 06.30-07.00-tiden. Og så sovner han igjen mellom 08.30-09.00 og sover stort sett 1-2 timer. Og så er han våken i opp til ett par timer før han sover en stund igjen i 12-tiden. Han sovner gjerne i 15-tida igjen, og en liten dupp i 17.30-18-tiden.(15-30 min) Alt etter som når siste dupp var legger vi ham i 19.00-19.30 tiden. Han våkner gjerne i 24.00-tiden for pupp, og igjen 03-04-tida, men sovner igjen straks han har spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 27. september 2009 #1547 Del Skrevet 27. september 2009 Honesty: Det er som å høre meg selv fortelle om dagsøvnen til lillegutt - litt fortvilt egentlig for man får jo ikke noe ut av dagen - han skal være klistra til mamman sin hele tiden. Ja, det er jo herlig, innimellom, men hadde vært godt å fått gjort litt både inne og ute her... Finnes det noen som har gode tips for hvordan få babyen til å ikke måtte sove på oss? Er han bare ekstremt glad i kroppskontat eller er det vi som ikke lar han ligge når han skriker? (vil jo ikke la han skrike leeenge, men det er jo det som skjer da hvis vi ikke tar han opp). Ang kroppen etter fødsel(keisersnittet) så er jeg litt opp og ned i vekt, en dag er jeg + 2-3kg over startvekt og en annen dag er jeg -2-3kg fra startvekta. Får på meg de gamle buksene mine, men de er litt trange særlig på magen - den er ikke like fast som før - men det kommer seg vel. 6 uker i morra nå, og da kan jeg begynne å røre meg litt mer - støvsuge og vaske gulv og sånt også - skal bli godt! Skal på første barseltreff i morra, det blir gøy Og på onsdag er det 6-ukers kontroll - spent på vekta og ikke minst lengden til lillegutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 27. september 2009 #1548 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg hadde skaffet meg et bæretøy og båret på ungen. Ellers har jeg dessverre ingen tips, da lillegutt ikke har hatt det samme behovet. Jeg har nettop kjøpt meg en Baba Sling og en Begge er kjekke til hvert sitt bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. september 2009 #1549 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg elsker det elastiske sjalet til dagsovingen. Hun kan være krakilsk, men opp og ned trappa i sjalet, og hun snorker. Problemet er å få henne fra sjalet og over i liggende stilling... Vi har også en Beco Butterfly 2, og den er helt genial. Mannen bruker den til å bære henne når det er hans tur, og jeg har brukt den både på kjøpesentertur og tur med hunden. Den er veldig behagelig på, og ikke minst lett å ta på alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 27. september 2009 #1550 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg elsker det elastiske sjalet til dagsovingen. Hun kan være krakilsk, men opp og ned trappa i sjalet, og hun snorker. Problemet er å få henne fra sjalet og over i liggende stilling... Vi har også en Beco Butterfly 2, og den er helt genial. Mannen bruker den til å bære henne når det er hans tur, og jeg har brukt den både på kjøpesentertur og tur med hunden. Den er veldig behagelig på, og ikke minst lett å ta på alene. Vi har en sleepy wrap som han sover godt i, men samtidig føler jeg meg ikke helt "fri", får ikke gjort såå mye med han på magen heller, men det er jo sølvfølgelig en liten avlastning Men får trøste oss med at det er jo forbigående Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 27. september 2009 #1551 Del Skrevet 27. september 2009 Finnes det noen som har gode tips for hvordan få babyen til å ikke måtte sove på oss? Er han bare ekstremt glad i kroppskontat eller er det vi som ikke lar han ligge når han skriker? (vil jo ikke la han skrike leeenge, men det er jo det som skjer da hvis vi ikke tar han opp). Nå har ikke vi hatt det samme problemet her. Men det er jo slik ganske ofte når han skal sove. Da må vi rett og slett la han ligge å gråte, ta han litt opp og roe han ned, legge han osv. Sånn kan vi holde på i en halvtime, times tid før han endelig roer seg. Ellers må dere kanskje vente med å legge han til han er kjempetrøtt? Tar man babyen opp når han/hun gråter er det jo en viss fare for at han/hun blir veldig bortskjemt. Man sparer seg for mye arbeid senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 27. september 2009 #1552 Del Skrevet 27. september 2009 Nå har ikke vi hatt det samme problemet her. Men det er jo slik ganske ofte når han skal sove. Da må vi rett og slett la han ligge å gråte, ta han litt opp og roe han ned, legge han osv. Sånn kan vi holde på i en halvtime, times tid før han endelig roer seg. Ellers må dere kanskje vente med å legge han til han er kjempetrøtt? Tar man babyen opp når han/hun gråter er det jo en viss fare for at han/hun blir veldig bortskjemt. Man sparer seg for mye arbeid senere Er vel sånn vi og har gjort det. Lagt ham ned når han har roet seg. Noen få ganger har vi måttet gjøre det flere ganger (kansje opp til 10), men som sagt har det ikke vært et stort problem her. Det har vel vært max 3-4 ganger at vi har måttet bruke tid på å legge ham. Men han har en tendens til å sutre/skrike litt på kvelden. Merker på ham at han er kjempetrett, men han vil ikke sove. Tror han egentlig er litt sulten og, men er ikke alltid han vil ha pupp heller. Som regel underholder vi ham bare en halv time ekstra før vi tilbyr puppen igjen, da vil han som regel alltid ha, og så sovner han som et skudd etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. september 2009 #1553 Del Skrevet 28. september 2009 Hvordan sover babyene deres på dagtid? Her sliter vi ofte med søvnen, og hun vil aller helst sove på brystet til en av oss. Hvis vi da forsøker å legge henne, blir det hysterisk skriking. Vognsoving er forsøkt, og hun sover så lenge vi triller, men er lys våken når vi nærmer oss hjemme igjen. Hun har (hvis vi er heldige) en lengre lur på 1,5-4 timer i løpet av dagen, men hun er definitivt ikke noen sovebaby. Er litt sånn her også..Hun sover kjempegodt på natten da Også står vi opp ca i 9tiden, og da er det ikke mye søvn før utpå ettermiddagen..Og somregel er det da et par timer hun sover, får pupp igjen og sover enda et par timer..Da begynner klokka å bli 5-6-7 og vi prøver å legg henne for kvelden i 9tiden, det går somregel uten problemer Er sjelden hun vil ligge og sove i vuggen sin, kanskje i vippestolen på dagtid..Har fungert fint å kjøre en tur da! Hun sover som en stein i bilstolen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. september 2009 #1554 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg var jo så superfornøyd med at alt vannet i kroppen forsvant så fort. Jeg gikk opp svimlende 25 kilo, og gikk altså ned 35 kilo. Det sure er da at buksene fortsatt ikke passer og jeg går rundt i mammabukser eller gobukser... Vil ha på meg de gamle olabuksene mine! --- Ang. søvn så har lillegutt begynt å få litt mer rutiner. Han har ikke noe behov for å sove på oss (det blir for varmt for han, og for varmt for mamma'n hans så det er fint), han sovner fint i vugga si, eller i vogna når vi triller tur. Han legger seg ca. kl. 21, spiser fra 04 - 05, og sover til 06.30 - 07.00. Alltid så våken og superblid på morgenen (lurer på om det er bevisst for å innimellom gjøre opp for en trøtt mamma..). Sovner etter neste mating ca. kl. 11-12. Er så våken om ettermiddagen, og gjerne litt sutrete da mannen kommer hjem fra jobb. På dagen sovner han som regel av seg selv. Jeg underholder og leker, evt ligger han under babygymmen, og så sovner han. På kvelden legger vi han inn på mørkt soverom. Må inn å putte i smokken x antall ganger, men sovner som regel uten for mye gråting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. september 2009 #1555 Del Skrevet 28. september 2009 Må bare fortelle, hadde litt action her i dag tidlig. Jeg hadde endelig fått roet en litt sutrete gutt, og han hadde akkurat sovnet i armene mine da en fugl fløy inn i stua!!! Jeg skvatt, skreik og skremte vannet av lillegutt. Vinduet stod bare litt på gløtt, men allikevel klarte den fuglen å komme inn. Den fløy vilt rundt, jeg var pysete og redd, og redd for at den skulle fly på gutten. Til slutt fløy den inn i et vindu og slo seg sjøl bevisstløs. Jeg løp på kjøkkenet og hentet en krukke som jeg fanget den i (opp ned på gulvet..) Men hva gjør jeg så? Jeg tør ikke flytte på krukka.. Hører den stakkars fuglen flakser vilt med vingene. Jeg ringer svigerfar... Han kommer og drar krukka over stua, åpner verandadøra og vipper fuglen ut. Den fløy fort som en kule, så alt så bra ut med den. Men herregud - synes det var ekkelt jeg. Å ha en vill fugl fly rundt i stua mi.. Så jeg har tilbragt morgenen med å vaske fugledritt fra gulvet og plukke fjær. (jammen godt det ikke er fuglehund vi har...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 28. september 2009 #1556 Del Skrevet 28. september 2009 Oi Det var litt action på morran ja. Bra du fikk den ut da. Jeg har og fått en fugl inn en gang, og det var skikkelig ekkelt. Fuglen blir jo livredd og får panikk, ikke så lett å hamle opp med da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. september 2009 #1557 Del Skrevet 28. september 2009 Ja, det må ha vært en opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. september 2009 #1558 Del Skrevet 28. september 2009 Her var vi våkne til kl 2 i natt. Ikke noe særlig skriking, men totalt hyperaktiv unge, sannsynligvis overtrøtt pga. manglende søvn på dagen. Til slutt ble jeg så lei av kaving, vrikking og lyder at jeg la henne i sprinkelsengen, og der sovnet hun, og sov til 0630. Da var det tid for litt mating, og så sov hun til neste mating 0930, og sover fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 28. september 2009 #1559 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Lillemann sovner når jeg legger meg på kvelden. forsøker legge han våken i senga si slik at han venner seg til å sovne inn selv. Er mer og mer våken på dagene nå. Ulempen er jo at jeg ikke får gjort så mye hjemme lengre Han krever kroppskontakt og synes utrolig synd på seg selv når jeg legger han i vippestolen. Når det gjelder vekta så fikk jeg faktisk på meg de gamle jeansene mine for første gang på 7 mnd i går! Så ikke særlig fint ut men... Har vel igjen ca 7 kg å gå ned. Trodde kiloene ville rase av som det gjorde ved første mann, men den gang ei. Gikk opp 15 kg denne gangen. Magen er flat, men kiloene sitter fast rundt hofter og lår. Har ikke vært vær her i Trondheim til å gå så mye på tur den siste uka. Dessuten har det vært endel barselsbesøk samt besøk ifht bursdagen til eldstemann med kaker og godis, så jeg får skylde meg selv. Klarer ikke å si nei til kake . Endret 28. september 2009 av Spice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 28. september 2009 #1560 Del Skrevet 28. september 2009 Hvordan sover babyene deres på dagtid? Her sliter vi ofte med søvnen, og hun vil aller helst sove på brystet til en av oss. Hvis vi da forsøker å legge henne, blir det hysterisk skriking. Vognsoving er forsøkt, og hun sover så lenge vi triller, men er lys våken når vi nærmer oss hjemme igjen. Vesla her får mat og ny bleie i 6-8-tiden og sover 3,5t til neste runde. Så jeg står enten opp i halv ni-tiden, eller elleve/tolv Deretter sover hun 2-3 timer (Det har også hendt med 4t soving!). Men dette er vel og merke hvis der ikke er noen forstyrrelser over hode.. Hun sover i vuggen i stuen, liker å ligge der å titte ut på lyset (les:regnvær) ellers sover hun i vognen på tur (den må være i begevelse), eller i bilsetet på tur (det/bilen må også være i bevegelse). Føler jeg har vært ganske heldig med sovingen, men jeg tar det ikke forgitt at det kommer til å fortsette sånn. Uansett tar hun igjen på kvelden, hvor hun helst vil henge i puppen fra ca kl 18 - 22. Jeg har 3-4 kilo igjen før jeg har nådd matchvekten før graviditeten. Jeg føler at jeg burde klare å få på meg NOEN av buksene mine, men nei.. Får dem ikke opp over hoften en gang, de stopper fint på låret... Noen andre som har det slik??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå