Saeria Skrevet 21. september 2009 #1501 Del Skrevet 21. september 2009 Det var babyen sin det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 22. september 2009 #1502 Del Skrevet 22. september 2009 Hvilken str. på bleiene og hva sort bruker dere? Hvor stor er babyen? Vi bruker nå libero sin mini bleie (3-6kg?), men jeg føler den er både for stor, og for liten..For liten rundt magen, tapen er nesten ytterst, men resten av bleien virken nesten for stor..Er det noen andre sorter som kanskje passer bedre? Lisjejenta er 4800 g, så er jo ikke så veldig lenge til hun har vokst ut av desse bleiene sikkert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 22. september 2009 #1503 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg bruker pampers 3 (4-7 kg) på lillegutt - han er nesten 5 kg nå. På sykehuset fikk vi libero, men opplevde mye mer lekasjer og "uhell" med de bleiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. september 2009 #1504 Del Skrevet 22. september 2009 Vi bruker libero 3-6 kg, har brukt det ganske lenge nå. L er vel 5,2 tenker jeg. Nå har det kommet "nye" 3-6 bleier som er myye bedre enn dem de hadde. Virker også som de er litt større faktisk, så de kan vi bruke en god stund til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. september 2009 #1505 Del Skrevet 22. september 2009 I all hovedsak bumgenius alt i ett med lomme, i str. small. Den sitter perfekt, lekkasje har vi ikke opplevd med denne, og den kan han bruke til rundt 5 mnd. alder. Kan på det varmeste anbefale tøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 22. september 2009 #1506 Del Skrevet 22. september 2009 Bruker stort sett FuzziBunz lommebleier i small, og Blueberry Bamboo lommebleier i Onesize. Har til nå ikke hatt en eneste lekkasje, hvis vi ser bort fra den gangen en stresset pappa glemte å ta ullbukser utenpå brettisen Ikke har vi hatt antydniger til rødhet eller sår hud heller Og jeg smører ikke med noe som helst. Henger meg hjertelig på anbefalingen til Saeria. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. september 2009 #1507 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg venter noen blueberry bamboos i posten, og har fått noen minkies. Gleder meg til å ta de i bruk, for de er jo såå fiiine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 23. september 2009 #1508 Del Skrevet 23. september 2009 Hvilken str. på bleiene og hva sort bruker dere? Hvor stor er babyen? Vi bruker Libero Mini vi også. Lillegutt er nå ca 4900 og 57 cm lang. Det hender seg det kommer litt tiss ut på ryggen, men det regner jeg med ville skjedd om vi hadde brukt en annen type også. Ellers er vi fornøyd med denne bleien, regner med vi kan bruke den en liten stund til ivertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. september 2009 #1509 Del Skrevet 23. september 2009 Vi bruker Pampers nr. 2 (3-6 kg). Lillegutt var snaue 5,4 kg for fem uker siden, har ikke veid han siden. Men siden de passer fint fortsatt, gidder vi ikke bytte. Vi kjøpte Libero for å prøve, men synes de var så stive, så vi fortsatte med Pampers som vi fikk på sykehuset også. Smak og behag. Det var suuperdeilig med en liten ferie! Vi har storkost oss, og bare vært kjærester. Shoppet masse, mest til lillegutt. Jeg fikk også kjøpt en kjole til meg til dåpen. Alt for dyr, men veldig fin.. Men gud, så deilig det var å se han igjen i går kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. september 2009 #1510 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Vi bruker Libero 3-6kg - akkurat gått over til den denne uka da vi opplevde lekkasjer med newborn bleiene - lillegutt er sånn ca i underkant av 4 kg. Prøvd Pampers i samme størrelse, men den var vi ikke fornøyd med, virket ikke som tisset trakk ordentlig ned i bleien, slik at huden var veldig bløt. Ikke opplevd sårhet med Libero, og smører derfor ikke med noen ting ----- Så herlig å dra på kjæreste tur da, Aricept Kan tenkte meg det var godt med litt fri, men tror nok som du sier at det var deilig å komme hjem til lillegutten igjen ja! Endret 23. september 2009 av soon_to_be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 23. september 2009 #1511 Del Skrevet 23. september 2009 Da får vi prøve pampers sine når vi må kjøpe nye Bra dere har fått kost dere Aricept! Høres deilig ut med litt kjærstetid..Tror vi også må prøve med litt "barnefri", i alle fall ett par timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 23. september 2009 #1512 Del Skrevet 23. september 2009 Gammel bruker i ny drakt Vi bruker også tøybleier, BumGenius lommebleier, veldig kjekt. Hatt tisselekkasjer et par ganger, men da har vi nok latt det gå litt lenge før skift og vi har en virkelig stortisser. Hadde like mye (lite) lekkasjer med engangsbleiene. Så deilig med litt kjærestetid, Aricept. Kjenner det er litt tidlig for meg å være så lenge borte fra lillegutt, men gleder meg til den dagen kommer, selv om det ikke blir med det første. -Blowers daughter aka flickan- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. september 2009 #1513 Del Skrevet 23. september 2009 Har du prøvd med andre innlegg enn de som følger med? Evt. kombinere bambus med et av de som følger med bg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. september 2009 #1514 Del Skrevet 23. september 2009 Vi bruker Pampers 2-5 kg, men nå er jo bebisen vår den yngste her da Vi kommer til å begynne med 3-6 kg nå, har hatt noen tisselekasjer om natta, og jeg gidder ikke bytte tissebleie om natta, så da kjører vi større størrelse, så ser vi om den holder tett hele natta. Første ungen bæsja om natta også, så da måtte vi skifte en gang eller to om natta. Men nummer to bæsjer mye skjeldnere, og har bare bæsja om natta en gang. Synes det er greit å slippe skift om natta når det ikke trengs. Han veier 4,5 kg nå. Jammen har de vokst, mange av bebisene her! Noen har jo nesten fordobla vekta si på en mnd eller to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 23. september 2009 #1515 Del Skrevet 23. september 2009 Har du prøvd med andre innlegg enn de som følger med? Evt. kombinere bambus med et av de som følger med bg? Nei, men tenkte kansje jeg skulle prøve det. Er så heldig å ha krusedull rett i nærheten, så jeg skal ta meg en tur denne uken og kikke litt på alternative innlegg. Er spesielt om natten det lekker, enda jeg har kjøpt formsydde bambusbleie, (ME sandys) men må ha noen andre innlegg enn brettebleiene tror jeg. Ja, de vokser raskt disse små, min er sikkert rundt 7 kg nå. Har ikke veid ham på en stund, kansje jeg stikker innom helsestasjonen i morgen og sjekker. Ellers skal jeg vel snart på 3 mnd-kontroll for vaksine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 23. september 2009 #1516 Del Skrevet 23. september 2009 Vi bruker også Pampers Mini (nr. 2), fordi passformen passer snuppa bra. Vi har brukt Libero 2 om natten fordi de er tykkere, men de er stive og ekle, og jeg tror ikke vi vil kjøpe dem igjen. Snuppa her er en av dem som har vokst masse. Da hun var 7 uker, veide hun 2,1 kg mer enn ved fødsel, og hadde strukket seg med 9 cm. Jeg fikk litt sjokk der, men det er kanskje ikke så rart, så mye som hun henger i puppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. september 2009 #1517 Del Skrevet 23. september 2009 Vi hadde 6-ukers kontrollen da han var 5 uker, da hadde han gått opp 1,3 kg og vokst 7 cm siden fødsel. Fryktelig spent på neste kontroll på helsestasjon nå, 3-mnd kontroll, men det er jo fortsatt en liten stund til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 23. september 2009 #1518 Del Skrevet 23. september 2009 Har du prøvd med andre innlegg enn de som følger med? Evt. kombinere bambus med et av de som følger med bg? Kan anbefale innleggene fra Eco Earth Nappies, særlig de i bambusfleece. Billige, gode og kjapp levering. får mange under 200 kr grensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 23. september 2009 #1519 Del Skrevet 23. september 2009 Kan anbefale innleggene fra Eco Earth Nappies, særlig de i bambusfleece. Billige, gode og kjapp levering. får mange under 200 kr grensa. Hmmm: de må testes ut. Takk =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. september 2009 #1520 Del Skrevet 23. september 2009 Nei, men tenkte kansje jeg skulle prøve det. Er så heldig å ha krusedull rett i nærheten, så jeg skal ta meg en tur denne uken og kikke litt på alternative innlegg. Er spesielt om natten det lekker, enda jeg har kjøpt formsydde bambusbleie, (ME sandys) men må ha noen andre innlegg enn brettebleiene tror jeg. Ja, de vokser raskt disse små, min er sikkert rundt 7 kg nå. Har ikke veid ham på en stund, kansje jeg stikker innom helsestasjonen i morgen og sjekker. Ellers skal jeg vel snart på 3 mnd-kontroll for vaksine. Så heldig du er som bor nær krusedull. De har så mye fint! Jeg er veldig glad i bambusklutene. De er så myke og deilige, og brukes til å vaske ansiktet hans med. Jeg har kjøpt ammeinnlegg i bambus, og noen store frottèaktige bambuskluter. Du får se om du finner noen gode innlegg der da. Kan anbefale innleggene fra Eco Earth Nappies, særlig de i bambusfleece. Billige, gode og kjapp levering. får mange under 200 kr grensa. De har jeg hørt mye godt om. Har ikke kjøpt selv enda da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå