Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Så stas med navnefest Flickan! Vi skal ha det vi også, men her i byen er det ikke før i desember. Var seremonien deres fin? Sånn bortsett fra sultengråten da ;)

For å være helt ærlig var jeg litt skuffet. Har vært på navnefest gjennom HEF 2 ganger tidligere (da på Oslo Rådhus), og da synes jeg seremoniene var veldig flotte. Fine taler og musikalske innslag som ga et høytidelig preg over det hele. Vår seremoni nå i helgen var ikke på langt nær så "proff". Hun som talte var dessverre ikke spesielt flink, og som musikalsk innslag hadde de ei jente på kansje 8-9 år som sang. Veldig søtt, men føltes litt hjemmesnekra... I tilleg var det visst vanskelig for familien som satt bak og høre hva som ble sagt og sunget da det ikke ble brukt mikrofon av noe slag.

Men men, det viktigste var å feire lillegutt med familien, og det fikk vi gjort etter seremonien.

(Vi giftet oss forresten gjennom HEF, og da var jeg veldig fornøyd, så jeg satser påa t vi bare var uheldig med denne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har på en måte litt rutiner ved at vi står opp og legger oss til omtrent samme tid. Har jo en annen liten en som har faste rutiner. Store ungen legges kl 19, og jeg legger meg rundt 21-22 med babyen, og så sover vi alle til rundt kl 7. Samsover med mini selv om jeg ikke liker det noe særlig... Men alt for å få sove ;) Har ikke mulighet til å få sove noe særlig på dagtid, så da må jeg utnytte den tida jeg kan få om natta. Og jeg har i alle fall ikke lyst til å legge mini for seg selv bare for at han skal vekke storebror... Så tør ikke prøve på noe særlig sånt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...:klø:

Fikk E sin fødselsattest fra skatteetaten idag, og under "foreldre" står kun mitt navn, og ikke pappan`s - selv om jeg skrev på det på navnevalgs-skjemaet...

Skal det være sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår første kommer i slutten av denne mnd. :)

Okei - lenge siden dere fikk fødselsattest og sånt da?

Det henger vel sammen med fødselsattest som sendes videre til nav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk barnetrygd første gang i slutten av august.

Og både mitt og mannens navn står under foreldre på fødselsmeldingen. Ikke skrev jeg noe om det på navnesøknaden heller. Men igjen, vi er gift så da går det vel automatisk.

I morgen reiser mannen og jeg på en liten tur. To netter uten lillegutt. Gleder meg masse til å sove når jeg vil, spise når jeg vil, gå på do når jeg vil.. Men kommer til å savne han masse! Jeg var nesten syk av savn etter en dag på IKEA uten gutten, så tør ikke tenke på hvordan det skal gå nå... Men skal bli så utrolig deilig å få litt voksentid sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Snuppa er 5 uker i morgen og vi har enda ikke fått sånn navnesøknadsskjema. Jeg har skjønt det sånn at vi skal få det i posten, men synes det er litt rart at vi ikke har fått det enda. Har jeg misforstått? Er det noe vi må hente noe sted, eller bare tar det litt lang tid før vi får det?

Synes det er litt rart siden du, soon_to_be, fødte samme dag på samme sykehus og har fått fødselsattest allerede :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Snuppa er 5 uker i morgen og vi har enda ikke fått sånn navnesøknadsskjema. Jeg har skjønt det sånn at vi skal få det i posten, men synes det er litt rart at vi ikke har fått det enda. Har jeg misforstått? Er det noe vi må hente noe sted, eller bare tar det litt lang tid før vi får det?

Synes det er litt rart siden du, soon_to_be, fødte samme dag på samme sykehus og har fått fødselsattest allerede :klø:

Vår kom i posten bare ja...og så tok det ett par dager fra vi sendte inn navneskjema til vi fikk fødselsattesten i posten.

Ss det var jo litt rart at du ikke har fått det enda ja...men det kommer vel de nærmeste dagene vil jeg tro.

Supert, da får vi barnetrygda straks vi og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må altså sende inn det navneskjemaet for å få fødselsattesten? Tenkte ikke jeg på..Har sittet og tenkt det var merkelig vi ikke har fått attesten jeg :tongue: Men da skjønner jeg jo...!

I dag har vi vært på helsestasjonen på kontroll, og alt var fintfint :)

Lisja har blitt 4870 gram, gojenta :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponert over leggerutinene deres, jeg.

Til nå har jeg med meg jenta mi hele dagen, og hun legger seg sammen med oss om kvelden (gjerne mellom oss i senga) Jeg ammer rett før vi skal sove og så dier hun liggende i senga en gang rundt 05-tiden.

Prøvde å legge henne i egen seng i natt og gjett om jeg er trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over leggerutinene deres, jeg.

Til nå har jeg med meg jenta mi hele dagen, og hun legger seg sammen med oss om kvelden (gjerne mellom oss i senga) Jeg ammer rett før vi skal sove og så dier hun liggende i senga en gang rundt 05-tiden.

Prøvde å legge henne i egen seng i natt og gjett om jeg er trøtt...

Det er det samme her. Vi legger oss med gutten, og han sover mellom oss, for da sover han tre timer i strekk mellom matingene, og det gjør han IKKE når han ligger i egen seng rett ved siden av meg. De tre timene med sammenhengende søvn, er alfa omega for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L som også mellom oss de første 7 ukene. Men det er jo ikke fordi han vil det selv, er fordi det var lettere for meg også er det såå koselig :sjenert:

Nå sover han i sin egen seng både på dagen og natten, veldig deilig. Jeg og mannen kan endelig ligge inntill hverandre om natten, det savet jeg. L har jo vært midt mellom oss.

På dagen nå sover han alt mellom 30 min og 1 1/2 time hver gang. Han sover 4-5 ganger før det er natta, det er jeg ganske fornøyd med :)

Men jeg må ærlig innrømme at det var helt grusomt første natten han skulle sove der, mammaen gråt faktisk noen tårer da ja,hehe :sjenert:

I forigårds og i går natt sov han jammen fra 21-22.00 - 05.00, DET var deilig det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legges ungen også samtidig som oss, i vår seng. Rett og slett for å få nok søvn selv og for at ikke storebror skal våkne av skriking så vi har det gående med ham også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...