Kvist Skrevet 16. september 2009 #1461 Del Skrevet 16. september 2009 Hatt en deilig natt her også, etter en forferdelig kveld. Jenta bare skrek og skrek i et par-tre timer i går, sovna innimellom hylene men våkna fort igjen og skrek mer. Så utrolig fælt å ikke få hjulpet henne når jeg så hun hadde vondt. Tror vi prøvde alle triksene vi har hørt om. Tilslutt sovnet hun oppå meg i sofaen i titida, flyttet henne etterhvert til vogga si da vi la oss. Og da sov hun helt til halv fire! Aldri skjedd før at hun har sovet fem og en halv time i strekk. Deilig. Men hun var vel utslitt av smerter og skriking tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. september 2009 #1462 Del Skrevet 16. september 2009 Så soveglade unger dere har! Her har vi vært oppe rundt 2,5 timer etter hver mating. Sove i 4-6 timer tror jeg vi kan glemme enda en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. september 2009 #1463 Del Skrevet 16. september 2009 Her har vi hatt urolig unge i natt, sutrete og mye våken. Så spørs om ikke sovebabyen vår forsvinner... Ang. dåp, så er det jo bare å ta kontakt med menigheten og bestille dato. Man får ofte dåpssamtale i forkant hvor man går igjennom det praktiske m.m. Hvor mye man planlegger ift selskapet, kommer jo an på hvor mange gjester man skal ha, og hvor det skal feires. Vi kommer til å be så få som mulig - bare de aller nærmeste pga liten plass, sånn gjorde vi det sist også. Har tenkt å ringe menigheten med det første, tenker å ha dåpen i november så får vi det unna før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 16. september 2009 #1464 Del Skrevet 16. september 2009 Rekorden til lillegutt er 6 timer søvn i strekk, men det har foreløpig bare skjedd en gang. Han sover som regel 4-5 timer i strekk om natten, så da slipper jeg unna med 1 nattmåltid Gleder meg til han sover hele natta...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. september 2009 #1465 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg skulle aldri ha skrytt av soveflink unge... Han var ikke det i natt nemlig! Trøtt! :søvn: -- Ang. dåp så kommer det jo helt an på hva slags selskap du skal ha. Vi leide lokale (skal ha det i Oslo og mampap har ikke plass til noe selskap i leiligheten sin). Det minner meg på - jeg må ringe cateringselskapet og bestille mat. Vi kontaktet menigheten her vi bor og menigheten vi skal ha dåpen i. (Skal døpe i kirken jeg er døpt i, for mine besteforeldre orker ikke reise ned hit vi bor). Bestemte dato med kirken dåpen skal være i, leverte kopi av fødselsattest og navn på faddere til menigheten her som skal sende dåpsmelding til kirken dåpen skal foregå i. Dåpssamtalen skal foregå i meigheten her. (og da burde vi være forberedt på sure miner fra presten om hvorfor vi ikke vil døpe her, i følge min bror som opplevde det da de også valgte å døpe i en annen kirke enn de tilhører) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. september 2009 #1466 Del Skrevet 16. september 2009 Har så mye vondt i hodet om dagen, sånn skikkelig tungt rett over øynene.... Ikke deilig, og så er man nok sliten av alt babystyret om man ikke skal bli sliten av hodepine også... I morra skal jeg og kjære ut og spise, og overlate lille E til bestmor og bestefar noen timer - det blir bra!! Mamma og pappa gleder seg sikkelig, de savner han så masse etter helgen, da kunne de jo kose med han når som helst de ville da vi var på tur... Vi gleder oss også, bare slappe av ett par tre timer med mat og bare oss to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. september 2009 #1467 Del Skrevet 16. september 2009 Har dere rutiner på soving og spising? Jeg føler jeg lever i en uviss boble hva gjelder når lillegutt vil ha mat og når han vil sove...men så leser jeg om mange på nett som har faste tider på sånt...er det mulig da? Jeg føler lillegutt styrer alt - han er jo så liten enda, og jeg kan da vel ikke bestemme når han skal spise og sove...eller??? Føler dette ble et teit innlegg, men jeg aner ikke hvordan dette fungerer, og det hadde jo vært en drøm hvis det var mulig å vite når han vil ha sitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 16. september 2009 #1468 Del Skrevet 16. september 2009 Vi har en viss rutine på soving og spising, men det er fordi vi vet hvor lenge det går mellom hvert måltid. Han skal ha mat mellom 3-4 timer og når han har vært våken i 1 1/2- 2 timer pleier han å sove, og får han ikke sove blir han sutrete. Han er veldig flink til å "si ifra" når han vil sove Prøver å legge han rundt ni på kvelden også, så legger vi han tidligere etterhvert Barn skal jo helst være i seng til klokka syv, men tror ikke dette gjelder når de er så små. Om jeg skulle sitti i mørket i senga å amma han klokka åtte, hadde jeg sovna jeg også, det blir litt tidlig, hehe.. Så det er litt for vår egen del også altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 16. september 2009 #1469 Del Skrevet 16. september 2009 Her er det ingen rutiner enda. Han legger seg samtidig med meg. Blir da ammet og så sovner han. Sover så i 3-4 timer og vil da ha mat igjen. Vært noen økedøgn de siste dagene så da har han villet ha mat oftere. På dagen sover han for det meste. Lite våkentid enda. Tenker å starte lage rutiner når han blir ca 2 mnd. Iallefall leggerutiner. Vi voksne trenger noe alenetid vi også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. september 2009 #1470 Del Skrevet 16. september 2009 Er slik hos oss også, Spice. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. september 2009 #1471 Del Skrevet 16. september 2009 Er ikke noe særlig til rutine her heller..Prøver oss på litt leggerutine, og det går sånn ca bra..Hun kommer i seng ca mellom halv 10 og halv 11, og er blitt veldig flink til å sovne i sengen sin Har fått i orden mye dåps-greier! Vi skal ha dåp 1. november og vi har fått lokale og begynt å delt utover litt matlaging og fått fikset dåpskjole Og ikke minst laget nesten alle invitasjonene, men det er en tolmodighetsprøve uten like..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. september 2009 #1472 Del Skrevet 16. september 2009 Godt å høre at det ikke bare er her det går over stokk og stein E legger seg når vi legger oss, alt fra 22 til 01, da ammer jeg han før vi legger oss og så blir han lagt i senga si. Idag har jeg skrivd opp litt når han sover og når han spiser, for å sammenlikne noen dager og se om det er et mønster ute å går... Har lyst å prøve oss på litt mer rutiner etterhvert, men han er jo tross alt bare en måned, så får drøye litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. september 2009 #1473 Del Skrevet 16. september 2009 Vi prøver legging i egen seng til fornuftig tid i dag. Ser ut som om det funker veldig bra. Ammet og ga flaske, stellte og tok på pysj og så koste vi litt i sofaen, merket at hun ble slapp, kosete og trøtt så da gikk jeg opp og la henne i vugga på vårt soverom. Hun var våken da jeg la henne ned, men sovnet på noen minutter mens jeg satt på sengekanten uten å si noe. Da var klokka litt over åtte. Hun sover fortsatt Hvis det med legging skal være som i dag så skal jeg være superfornøyd. Vil ha flere slike kvelder og ingen slike skrikekvelder som i går. Men rutiner? nehh, her er det lillemor som styrer alt og hun har ikke faste tider på noe. Sover fra fem minutter til fem timer, spiser med mellomrom fra en time til fem timer, er våken litt eller er våken lenge. Noen ganger har hun natt fra klokka seks, noen ganger er det klokka ti, noen dager er det morgen klokka sju, andre ganger ligger vi til elleve. Jeg bare henger med i svingene jeg, til vi ser et mønster så kan vi heller ta det derfra. Har ikke lyst til å "ødelegge" denne korte babytiden med å ønske at hun var større. Vil bare nyte dette jeg, dette har jeg jammen meg gledet meg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. september 2009 #1474 Del Skrevet 16. september 2009 Vi prøver legging i egen seng til fornuftig tid i dag. Ser ut som om det funker veldig bra. Ammet og ga flaske, stellte og tok på pysj og så koste vi litt i sofaen, merket at hun ble slapp, kosete og trøtt så da gikk jeg opp og la henne i vugga på vårt soverom. Hun var våken da jeg la henne ned, men sovnet på noen minutter mens jeg satt på sengekanten uten å si noe. Da var klokka litt over åtte. Hun sover fortsatt Hvis det med legging skal være som i dag så skal jeg være superfornøyd. Vil ha flere slike kvelder og ingen slike skrikekvelder som i går. Men rutiner? nehh, her er det lillemor som styrer alt og hun har ikke faste tider på noe. Sover fra fem minutter til fem timer, spiser med mellomrom fra en time til fem timer, er våken litt eller er våken lenge. Noen ganger har hun natt fra klokka seks, noen ganger er det klokka ti, noen dager er det morgen klokka sju, andre ganger ligger vi til elleve. Jeg bare henger med i svingene jeg, til vi ser et mønster så kan vi heller ta det derfra. Har ikke lyst til å "ødelegge" denne korte babytiden med å ønske at hun var større. Vil bare nyte dette jeg, dette har jeg jammen meg gledet meg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. september 2009 #1475 Del Skrevet 17. september 2009 Æsj, da kom mensen tilbake. Hadde virkelig håpet det skulle ta lengre tid. Har PCOS og vanlige sykluser kan jo være lengre enn det er siden fødsel.... --- Ang. rutiner så ble jeg også overrasket når jeg leste så mange som hadde gode rutiner så tidlig. Lillegutt styrte hele showet her lenge, men vi fant jo ut av vi måtte prøve. Var vel for en uke siden vi prøvde å legge han på kvelden for første gang. Inn på mørkt soverom. Og det gikk overraskende bra. Inn og ut og putte i smokken en seks-sju ganger og så sovnet han. Nå trenger vi som regel bare smokkinnputting to-tre ganger før han sovner. Vi prøver det samme på natta. Før satt jeg opp med han mist på natta, gjerne mange timer, til han sovnet igjen. Nå legger jeg han tilbake i vugga på soverommet. Ikke alltid det funker, men noen ganger. Men som sagt har vi bare prøvde dette i en uke og jeg er litt redd for å si at det går bra, for da plutselig snur det. Men det er deilig og rart og ha litt tid sammen på kveldene. Var vanskelig første gang synes jeg og gå fra han alene, på det mørke rommet.. Men vi har ikke fast tidspunkt. Han spiser ikke til faste tider hver dag, så det blir etter kveldsmaten. Som regel mellom 20 og 22. I går var det nærmere halv tolv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. september 2009 #1476 Del Skrevet 17. september 2009 Hadde en skikkelig dårlig dag i går. Gutten sov dårlig på natta, så jeg var trøtt med kun fire timers søvn innabords. Jeg blir gretten med for lite søvn. Gutten grein hele morgenen og alt vanskelig. Setter på tv'en og ser på God morgen Norge - hva handler det om? Amming! Alle vonde følelser strømmer tilbake og jeg satt i alle fall i én time og hylgrein om kapp med lillegutt og følte meg som verdens dårligste mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 17. september 2009 #1477 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Dårlig dag i dag jeg... Lillemann sov dårlig i natt og i dag har han sutret og skreket for det meste. Lite søvn på han. Han har fått en verkefinger så jeg lurer på om det er det som plager han... Har prøvd med salve, men det blir ikke bedre. Får ringe legekontoret og spørre om råd i morgen. Syns jo synd på han da. Men kjenner at lite søvn gjør meg litt gretten og sliten.. Endret 17. september 2009 av Spice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. september 2009 #1478 Del Skrevet 17. september 2009 Vi har vært på forsinket seksukerskontroll i dag (sju uker), og jenta vår har vokst masse. Hun har lagt på seg fra 2,6 kg og 48 cm ved fødsel til 4,7 kg og 57 cm nå, så hun har vokst helt opp til 50-percentilen. Men sånn blir det vel når man bruker mamma som smokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. september 2009 #1479 Del Skrevet 17. september 2009 Spennende å lese om legge-rutinene deres. Vi begynner å få mer og mer dreisen på det, men lillegutt har begynt å skrike litt før leggetid. Vi ser på ham at han er supertrøtt, likevel blir han hysterisk om vi legger ham før han "vil". Han sovner likevel og heldigvis tidligere og tidligere nå og i dag var han i seng kl 19.00 for første gang(!). Han var nok sliten etter reisen fra Oslo. I helgen som var hadde vi navnefest. Det gikk veldig bra selv om lillegutt skrek hele seremonien. Han sov helt til seremonien begynte og da rakk jeg ikke amme, så han var selvfølgelig skrubbsulten, og det var derfor han skrek. Roet seg etter at han fikk mat. Feiringen med familien etterpå var kjempekoselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 17. september 2009 #1480 Del Skrevet 17. september 2009 Så stas med navnefest Flickan! Vi skal ha det vi også, men her i byen er det ikke før i desember. Var seremonien deres fin? Sånn bortsett fra sultengråten da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå