Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Det er ikke overproduksjon av melk? Gir du ett bryst pr. måltid? Det kan hjelpe, og hjalp definitivt her. På den måten får ikke barnet i seg bare søt formelk, men også fet ettermelk, og magen blir ikke like urolig. Jeg ville testet ut om dette var tilfellet før jeg begynte å kutte matvarer, for det er mye enklere hvis det virker. :)

Du kan lese mer om temaet her. Hos oss var det temmelig mye skriking, kaving rundt måltidene, sprengte bryst, hyppige måltider osv, men etter et par dager med endret ammetaktikk ble det merkbart bedre.

Takk for tipset! Tror faktisk det er dette som er problemet. Han kaver veldig under ammingen. Og skriker rett etterpå. Jeg produserer mye melk og han sovner oftest til før puppen blir tømt. Men så våkner han igjen ganske umiddelbart og skriker/har smerter. så nå skal jeg følge rådene i linken og se om de hjelper. Har faktisk aldri hørt om søt formelk før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har så problemer med badinga. Hun bare skriker og skriker og skriker. Har prøvd å bruke litt kaldere vann i tilfelle det er for varmt, og prøvd litt varmere vann i tilfelle det er for kaldt. Vi har prøvd at samboer har bada sammen med henne for å se om det hjelper, vi har prøvd å ha det litt varmere i rommet i tilfelle det har vært for kaldt i rommet. Men hun skriker og skriker helt til vi har tørket henne og tatt på henne klær igjen, da er alt bra igjen.

Kan det være fordi hun har fått vann i ansiktet en gang vi badet henne og hun syntes det var ubehagelig? Eller kan det hende hun bare ikke liker å bade? Noen som har noen tips?

En annen ting jeg lurer på er om babyer kan være mørkeredde?

Hun ligger veldig urolig og vil ikke sovne når vi har det helt mørkt i rommet. Men hvis vi skrur på litt lys så roer hun seg. Vi har ikke pleid å ta henne opp eller noe, bare skru på lyset og da har hun roet seg. Noen ganger har vi gitt henne smokken, men det er ikke alltid hun har trengt den heller for å roe seg. Vi har prøvd å gi henne smokken mens det har vært mørkt i rommet, men hun er fortsatt urolig da.

Vi sliter med det samme når det gjelder badinga. Har fått en TummyTub for å forhindre kollikk, men han skriker hver gang vi bader han. Helt til vi har kledd på han igjen. Men han liker heller ikke å bli byttet på og vasket. regner med at dette er noe som vil gå over av seg selv. Gjorde det iallefal med førsteman som heller ikke var særlig begeistret for å bli badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Ang. bading, så er det veldig vanlig at de ikke liker å bade. Vår første hylskreik under hvert bad i alle fall første mnd. Det er sånt som går seg til. Nå elsker han å bade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann her liker heller ikke å bade. Det går riktignok litt bedre i TummyTub'en som vi fikk når han hadde så mye magevondt enn i vanlig balje. Men - som regel hyler han fra klærne er av til de er på igjen. Han griner forresten bare ved å bli kledd av også, så tror kankskje ikke det er selve badinga/ vannet som er ille, men det å være naken. En sjenert gutt kanskje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. Så rart min lille gutt liker forholdsvis godt og bade, og det har virket som han likt det hele veien. Han imidlertid HATER å bli vasket i ansiktet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei lita jente som nekter å sove på dagtid. :sukk: Jeg ammer henne i søvn, men det hjelper så lenge hun har brystet i munnen. Jeg bærer henne i sjalet, og det funker så lenge hun sitter fast. Trilleturer funker også så lenge vi triller, men hun våkner så snart jeg stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei lita jente som nekter å sove på dagtid. :sukk: Jeg ammer henne i søvn, men det hjelper så lenge hun har brystet i munnen. Jeg bærer henne i sjalet, og det funker så lenge hun sitter fast. Trilleturer funker også så lenge vi triller, men hun våkner så snart jeg stopper.

Høres kjent ut. Sove i egen seng er en uting. Min slipper puppen da, men må sove på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har lillegutt vært her også, og han hyler når jeg legger han ned. Men det er rett og slett fordi han har sovet for mye og for lenge på natta :)

Idag har jeg lagt han i senga si på rommet og der har han sovna hver gang faktisk, utrolig deilig. Står opp når han våkner i 7-8 tiden. Håper det fortsetter sånn :)

Lillegutt her elsker å bade, så vi er også heldige sånn. Elsker å ligge naken gjør han også, da går beina alle veier og skravla tar ingen ende :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen får vi besøk av mampap, bror og tantebarn. Skal være til søndag. Blir sikkert veldig koselig, og jeg vet vi får masse avlastning. De to andre gangene mampap har vært på besøk har de tatt lillegutt om natta så vi får sovet i fred. Gleder meg til i morgen natt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, snuppa vil bare bæres, og ikke sove liggende. :sur: I natt holdt hun det gående til midnatt, og hun lå lenge og vred seg og laget rare lyder etter at jeg hadde slokket lyset. Etter det sov hun i kanskje tre timer, så mating, og deretter tre nye timer søvn.

Nå er jeg spent på hvordan det blir i dag, for i går var jeg temmelig gåen av gråting, bæring og trøsting som ikke hjalp noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig. :( Gåper det blir bedre.

Her i gården glemte jeg ammeteen i går, med det resultat at han kavde på i nærmere tre kvarter etter hvert nattmåltid fordi han slet med å prompe. Men han sov tre timer mellom hvert måltid, dette utenom kavetiden, og det er ikke verst her. Han fikk av begge bryst før vi la oss, og det hjalp visst. Normalt sover han 2,5 -3 timer på første nattøkt, deretter har intervallene vanligvis avtatt, så jeg følte meg ganske opplagt i dag.

Men jeg slipper å bære hele dagen. Han sover godt på brystet mitt, eller på ammeputa hvis jeg har den på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå er det evigheter siden jeg var innom sist!

Gratulerer masse til Imli!!! Og Tussi! (Tror ikke jeg har fått med meg noen av dere jeg..)

Merkelig at jeg ikke klarer å få tid til data når jeg har en unge som stort sett sover :tongue:

Men nå er jeg tilbake altså, visst bare internetten dukker opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som vi er veldig heldig om natta. Her sover prinsessa i 5-6 timer fra vi legger henne mellom 9 og 12 også vil hun ha litt mat også sovner hun igjen til 7 tiden. Og hun sovner stort sett med en gang vi legger henne i senga, både på kvelden og om natta etter amming. Har vært veldig deilig siden vi fikk smokken. Men skjønner jo at det kan bli andre boller når hun blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...