Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Krysser fingre for deg!!!! Jeg gikk 1 og 1/2 uke med 3 cm åpning, men måtte ligge rett ut, da. Du kan jo bare føde i vei, så nå skjer det sikkert hvert øyeblikk. Du får gå deg en tur, jeg var en liten tur ned trappene fra 3 etasje, det startet fødselen (tror jeg)

Tipper du har født innen helgen er over! Mandag er du på barsel! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Oppdatering ang amming og såre brystvorter*

Legen min ringte i dag ang svar på prøvene fra melka og sekret fra brystet. Jeg har fått påvist stafylokokker og rikelig vekst av streptokokker :sjokkert:

Da er det iallefall en grunn til at ammingen gjør så vondt.... Jeg fikk resept på antibiotika og skal til legen på mandag, så da var det håp om at det føles bedre allerede da. Skal knaske piller i hele helga :jepp:

Lykke til Imli, blir sikkert baby på deg i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Var sikker på at jeg hadde skrevet flere svar her i dag jeg :klø:

Så bra med 4 cm åpning da Imli, da blir det nok fødsel på deg snart ja. Da jeg var på svangerskapskurs sa de at de regnet at man var i fødsel dersom man hadde 4 cm åpning OG effektive rier. Man kunne derfor godt ha så mye åpning uten å være i fødsel dersom man ikke samtidig hadde rier.

I dag har jeg møtt barselgruppa på kafé og sett førstehjelpsfilm for småbarn. Veldig kjekt å møte de andre, og moro å se de andre barna. Det er jommen meg stpre forskjeller på de selv om de er født med et spenn på bare ca 10 dager. Minste var 5 kg nå og største var over 8!.

Ble litt sent i seng på mor i går så nå har jeg sovet med lillegutt på brystet i over 2 timer(!). Det var skikkelig kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det jammen rolig her....alle sammen koser seg med nurkene sine :rødme:

Idaghar jeg vært på trening og gått tur med L og hunden i bæreselen :)

Veldig deilig, selvom det regnet littebitt. Nå har vi akkurat kommet hjem fra en handletur og han har fått mat. Høres ut som han er god og mett ja, ligger å skravler for harde livet med lekestativet sitt :ler:

Er så moro når han har begynt å strekke seg så smått etter lekene :)

Tenk i morgen er han 2 mnd, hvor har tiden blitt av liksom :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg møtt barselgruppa på kafé og sett førstehjelpsfilm for småbarn. Veldig kjekt å møte de andre, og moro å se de andre barna. Det er jommen meg stpre forskjeller på de selv om de er født med et spenn på bare ca 10 dager. Minste var 5 kg nå og største var over 8!.

Ble litt sent i seng på mor i går så nå har jeg sovet med lillegutt på brystet i over 2 timer(!). Det var skikkelig kos :)

Så koselig, vi har første treff den 9'ende vi, moro å bli kjent med andre med barn på samme alder :)

Store forskjeller kan en trygt si det er ja, føler min er kjeeeempeliten i forhold til de andre (han er jo liten), men han følger jo sin egen kurve iallefall :)

Stor er din nå i forhold til ved fødselen?

Det er så deilig å ha de på brystet altså, tror nesten det er det deiligste som finnes :rødme:

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor er din nå i forhold til ved fødselen?

Lilllegutt er 6,2 kg og 61 cm lang. Akkurat passe og følger kurven sin perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilllegutt er 6,2 kg og 61 cm lang. Akkurat passe og følger kurven sin perfekt :)

Oi, sååå stor :fnise:

Jeg synes L er stor i forhold til ved fødslen, men når jeg ser disse svære er han kjempeliten, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her enda, har ikke merka noe mer :forvirret:

Men det må vel være begrensa hvor lenge man kan gå med 4 cm åpning når man er over termin? :klø: Blir i alle fall :sur: hvis det ikke skjer noe i løpet av helga! Tenk å gå like lenge over termin andre gang som første da.. Er jo flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her enda, har ikke merka noe mer :forvirret:

Men det må vel være begrensa hvor lenge man kan gå med 4 cm åpning når man er over termin? :klø: Blir i alle fall :sur: hvis det ikke skjer noe i løpet av helga! Tenk å gå like lenge over termin andre gang som første da.. Er jo flaut.

Er jo ikke flaut det da, det er jo ikke du som bestemmer dette, er babisen :)

Men om det ikke skjer noe i helgen skjønner jeg du blir skuffet, iallefall når legen også sier at det mest sansynlig skjer noe i løpet av helgen. Blir veldig spennende å følge med her inne nå iallefall, nå heier vi alle mann :klemmer:

Husk å ikke vær så lenge borte avgangen nå, ellers blir det masse :popcorn: på oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt noen timer med lillegutt på brystet idag her også - han har skikkelig sovehjerte altså!!! Nå ligger han på pappan sin sitt bryst og "klynker" og koser seg :ler:

Herlig å ha han på brystet - er det beste som finns :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det skjer i helga da Imli :jepp: Spennende. :popcorn:

Her går det i amming og bleieskift. Lillemann har hatt endel magesmerter i dag og har ikke fått sovet noe. Men nå har han slokna i sofaen ved siden av meg og ligger der og er kjempesøt :rødme: Engstet meg før fødselen at jeg kanskje ikke skulle føle like mye for dette barnet som vårt første, men det endret seg samme sekund han kom ut. Ser på storegutt med helt andre øyne nå. Han som jeg syntes var så liten og sårbar ble plutselig så stor og tøff....Og jeg har nok kjærlighet til de begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli, siden du ikke har dagbok får lille snikleser skrive her :fnise:

Du skal nok se at bebisen din kommer på mandag, som resten av flokken her inne :ler: Får håpe det skjer noe snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at jeg kanskje må vente til mandag gitt :( Eller kanskje enda lenger for den saks skyld. Trodde virkelig det skulle skje noe nå, med så mye åpning, og så gikk slimproppen i går kveld. Men natta har vært som vanlig og null tegn til fødsel nå. Er mildt sagt :sur: !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg kanskje kanskje det skjer litt her. Sånn passelig vonde "menssmerter" som kommer og går litt her, men ikke helt regelmessig så vi ser det an litt. Har kokt syltetøy og laga middag og gått tur med T, ingen som skal si noe på innsatsen her nei! Kjenner små murringer i ryggen ganske konstant. Men føler at selve "vondtene" blir lettere/stopper opp når jeg setter meg ned, så helt sikker er jeg ikke ennå. Men håper jo det er i gang nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, spennende. :popcorn: Tipper du er mamma innen i morgen tidlig jeg :hoppe:

Lykke til om jeg ikke er innom senere i kveld :klemmer:

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...