Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Følger spent med på dere siste nå altså.

Lillegutt sover for første gang ute i vogna si nå. Litt skummelt å ikke se han.. :sjenert: Men han ligger rett på utsida av åpnet vindu i rommet jeg sitter i, så hører han nok godt når grininga begynner.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Vi kom hjem fra sykehuset i dag. Vesla kom som bestilt 03.34 (da klokka var passert 03.00 spurte jeg jordmor om hun kom før halv fire, og jordmor svarte at det var det stor mulighet for. I ettertid har vi spøkt litt med at hun kom fire minutter på overtid :P) på mandag 17.august. 49 cm lang og veide 3030 gram. Helt perfekt!

Jeg går stort sett rundt med gråten i halsen, ikke den triste gråten men den gode. Jeg elsker henne så utrolig høyt og da må jeg bare gråte litt innimellom. Også er hun så vanvittig nydelig! Trodde ikke det var mulig at en baby kunne være så utrolig fin. (Nå banner jeg sikkert litt i kirka, men jeg har egentlig aldri syntes at babyer var spesielt søte før. Men det har jo tydeligvis endra seg nå.)

Fødselen var en drøm. Helt ærlig var det ikke så vondt som jeg hadde innbilt meg og hvis jeg bare klarte å fokusere på noe annet enn smerten ved hver rie så gikk alt egentlig veldig fint. Jeg skal definitivt ha fler barn. Ikke akkurat i dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Å så koslig Nichia! :)

Jeg tror kanskje ikke at jeg var ute med falske forhåpninger likevel, eller er ikke sikker..Aner ikke igrunn!

Jeg har gått i hele dag og hatt "tak" nederst i magen, de er ikke regelmessige eller noe, men kommer i allefall en gang i timen..Så kanskje dette er kynnere? Er ikke spesielt vondt, bare ubehaglig..

(Også litt ekle detaljer igjen, brunlig utflod...)

Vet ikke helt hva det er jeg..Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre heller..Kan det være tegn på at noe kommer til å skje snart? Eller kan det være lenge igjen? :klø:

Vanskelig dette her altså....! Aner jo ikke hva jeg skal kjenne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koslig Nichia! :)

Jeg tror kanskje ikke at jeg var ute med falske forhåpninger likevel, eller er ikke sikker..Aner ikke igrunn!

Jeg har gått i hele dag og hatt "tak" nederst i magen, de er ikke regelmessige eller noe, men kommer i allefall en gang i timen..Så kanskje dette er kynnere? Er ikke spesielt vondt, bare ubehaglig..

(Også litt ekle detaljer igjen, brunlig utflod...)

Vet ikke helt hva det er jeg..Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre heller..Kan det være tegn på at noe kommer til å skje snart? Eller kan det være lenge igjen? :klø:

Vanskelig dette her altså....! Aner jo ikke hva jeg skal kjenne!

Spennende Unknown. Ja, jeg fikk endra terminen til 28.08..... Mye smerter i dag i underlivet. Som om han trenger seg nedover. Men ingen blødninger.. Masse vonde kynnere fremdeles. Kjørte nesten av veien i sted pga smertene :sukk: Håper du føder i helga da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig NiChia, herlig å lese, er så enig.

Jeg synes heller ikke babyer er pene, iallefall svært få. Men L er jo bare den skjønneste :fnise: Kunne ikke fått noe vakrere gutt enn han.

Gleder meg til å høre om fødselen om du vil legge den ut :)

Unknown Hos meg kom litt av slimproppen og bittegranne blod på tirsdagen tror jeg det var, eller onsdag.. Nå husker jeg faktisk ikke. Jo, onsdag var det, for det er eneste dagen jordmor er der ved siden av fredag :fnise:

Iallefall, lørdags morgen blødde jeg ganske masse, slik at jeg måtte bytte bind. Tenkte det var helt normalt da jeg leste at blødning er tegn på at fødselen faktisk er igang og jammen måtte jeg ikke inn på føden lørdags kveld :)

For å si det slik, så kjenner du godt om det er rier eller kynnere. Det gjorde iallefall jeg, er vel i sjeldne tilfeller man ikke kjenner noe.

Det var som et belte rundt nedre del av magen, har aldri opplevd liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Spørs om det bare enn kynnere da :) Har ikke kjent noe til de før nå, så vet ikke hvordan de skal kjennes ut :tongue: Har aldri vært plaget med menssmerter heller..Så aner igrunn ikke hva jeg kjenner!

Får bare vente å se :)

Gøy med en "terminvenn" da Spice :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 uker i dag :)

Ser ikke ut til at det skjer noe... Denne gangen er jo folk enda mer utålmodige da - "alle" annengangsfødende får jo før termin :roll: Ja, ja, har jo enda 8 dager på å føde før termin da. Det eneste jeg har av tegn, er kanskje det at jeg må ekstremt ofte på do... Virker som om systemet tømmes... Det er jo en fordel når man skal føde ;) Men har hatt det mer eller mindre sånn lenge da, sikkert siden uke 30, men det har tatt seg opp siste par dagene. Menssmerter og kynnere har jeg hatt hele veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, så kjenner du godt om det er rier eller kynnere. Det gjorde iallefall jeg, er vel i sjeldne tilfeller man ikke kjenner noe.

Det var som et belte rundt nedre del av magen, har aldri opplevd liknende.

I mitt tilfelle var det ikke slik at jeg kjente så godt forskjell... Hadde hatt masse kynnere i de siste månedene. Og siste ukene var de så slitsomme at jeg ikke fikk beveget meg særlig. Etterhvert ble de ganske regelmessige også, og vonde. Jeg stoppa og peste meg gjennom dem overalt ;) Var inne til kontroll på sykehuset, for jeg trodde det nærmet seg noe. Neida, bare å dra hjem. Dagen etter tenkte jeg at NÅ DA, nå var det jo enda vondere. Neida, ikke noe nå heller, samme skjedde tredje dagen, og fjerde.... femte dagen med vonde tak fikk vi lov å bli på sykehuset. Så jeg syns bare det gikk gradvis jeg fra mildt ubehagelige tak til skikkelige rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, imli, så fikk ikke min søster sin andre før termin, men noen få dager etter. Håper du slipper å vente så lenge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det kunne være moro å se hvor mye som stemte:

Kjønn: Gutt. Bekreftet på UL med et VELDIG klart bilde av de nedre regioner i profil. ler.gif

Øyenfarge: Grønne/grønnbrune. De er blågråaktige. Slik de fleste barn av etnisk norske foreldre får.

Hårfarge: Blondt. Fforeløpig er det mørkt.

Mye/lite hår: Lite. MYE :overrasket: Vi ANER ikke hvor det kommer fra.

Liten/stor: Tja, sånn rundt snittet for gutter (håper jeg). Normalvektig altså. Lettvekter på 3110.

Kort/lang: En standard halvmeter. Faktisk var han en hel cm lenger! :ler: Lang og slank gutt, altså.

Snakk om skivebom på gjettingen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, får håpe jeg ikke går så mye over... Jeg føler meg liksom klar nå, men samtidig ikke klar. Akkurat som sist. Neimen ikke mye verd den erfaringa man har på dette området! ;)

Du tippa rett kjønn i alle fall da Saeria ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at det kan gå et helt år før den endelige øyefargen vises? Lillegutt har litt ubestemmelig farge. De er mørke. Noen ganger i lyset ser de mørkeblå ut, senere på dagen er de bare mørke igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sånn at det kan gå et helt år før den endelige øyefargen vises? Lillegutt har litt ubestemmelig farge. De er mørke. Noen ganger i lyset ser de mørkeblå ut, senere på dagen er de bare mørke igjen...

Ja, det kan gå et år før man ser den endelige øyenfargen, hos noen lenger også tror jeg. Men man får som regel en anelse om hva fargen kommer til å bli før fargen er helt "ferdig" da. Vår første ble født med ubestemmelig mørk øyenfarge, var usikker på hva han kom til å få, regnet med han skulle få brune fordi jeg har det, men en periode trodde jeg faktisk nesten de skulle bli blå. Men da han var rundt 2-3 mnd var fargen fortsatt ubestemmelig, men når lyset skinte på øyene på en spesiell måte, ble de brune. På 3 mnd kontroll sa HS at de kom til å bli brune :) Synes ikke de ble ordentlig brune før han var nærmere et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da blir de kanskje blå da, siden de innimellom ser slik ut. Det har jo ikke noe å si, men håper litt på grønne øyne (som jeg har). Men alle andre i min familie og pappans familie har blå øyne, så den sannsynligheten er nok størst.

Nå sover han ute i vogna igjen. Tror han trives med det, for både i går og hittil i dag har han sovet lengre ute, enn det han gjør i vogga inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på hva vi ender opp med. Pappaen har nydelige lys blå øyne, i solen ser de blågrønne ut, mens jeg har grønnbrune. Mest grønt da.

Det spiller uansett ingen rolle hvilken farge han får da, selv om det hadde vært artig med blå. Alle andre barnebarna til mamma har fått de grønnbrune øynene som er i familien vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg også lurt på. Jeg har jo brune og mannen blå, så alle har sagt at han kommer til å få brune øyne. Men nå ser de veeeldig blå ut, ikke tvil i havet. De er riktignok litt mørkebrune, men alikevel tydelig blå. Er kanskje ikke noe vits i å håpe på brune engang? :sukk:

Da har han iallefall fått et sterkt gen av pappaen sin da :fnise:

Jaja, jeg er jo den eneste bortsett fra pappa og farfar som har brune da, de resterende 15 har blå, så det er kanskje ikke sååå rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan skje enda Minnie. I følge gammel lære skulle ungen din fått brune øyne da, men med dagens iten, vet man at øyenfargen som kommer til uttrykk er et resultat av samspillet mellom flere enn to gener, så "all bets are off".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Sorry, kunne ikke dy meg...

:fnise:

Så det nå ja :)

Saera Ja, vi får vente å se, skal på kontroll på helsestasjonen på torsdag, da er han 7 1/2 uke. Kanskje hun kan se på øynene og se hva hun tror det blir :)

Jeg synes jo blå er kjempeskjønt da, men når jeg så lillegutten til Imli kunne han godt ha fått brune, det er så søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...