Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer NiChia!

Om halvannen time får jeg hjemmebesøk av helsesøster (litt sent ja, men pga ferie på helsestasjonen..). Litt skummelt, vet ikke hva hun ser etter jeg. Mannen fikk i alle fall vasket huset i helga så det ser ikke så ille ut.

Håper hun har noen gode råd ang. lillegutts skriking. Virker ikke som han har vondt i magen, den er helt myk. Han roet seg når jeg gikk i går, så kanskje han ikke liker mamma'n sin? Samme i natt, skreik med meg, jeg vekket mannen og da ble han rolig.. :(

Har grini masse i dag også, men ikke den samme illsinte skrikinga, så dette skal jeg tolerere.

Men håper han oppfører seg litt fint når vi får besøk av profesjonelle da... :sjenert:

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Soon-to-be og NiChia :)

Var selv å kontroll til lege i dag. Det er nå 10 dager til terminen og hodet har enda ikke festet seg. Legen mente dette kunne bli et overtidsbarn og setefødsel var heller ikke utelukket. Føler for å grine her jeg sitter :tristbla: Håpet på å føde ukomplisert og før tiden denne gangen. Forrige hastekeisersnitt sitter nok hardere i meg enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Soon-to-be og NiChia :)

Var selv å kontroll til lege i dag. Det er nå 10 dager til terminen og hodet har enda ikke festet seg. Legen mente dette kunne bli et overtidsbarn og setefødsel var heller ikke utelukket. Føler for å grine her jeg sitter :tristbla: Håpet på å føde ukomplisert og før tiden denne gangen. Forrige hastekeisersnitt sitter nok hardere i meg enn jeg trodde.

:troest:

Hvorfor mente han det kunne bli overtidsbarn? Kun pga at hodet ikke var festa? Og så setefødsel da - veldig oppmuntrende du! Er jo kjempeskjelden de snur seg når de har ligget riktig lenge da - synes det var rart av legen å si det! Tror ikke min har festa seg heller, synes det er for mye bevegelse fra side til side og jeg kan liksom "vugge" litt på det som er kroppen til barnet helt der nede også. Men når hodet festes (og om det festes i det hele tatt) har vel ingenting å si for når man føder? :klø: Var vel bare i "gamle dager" man sa at babyen kom 3 uker etter festa hode. Hos meg festa jo hodet seg i uke 33 sist, men jeg gikk en uke over termin likevel...

Synes det hørtes ut som en teit lege! :sur:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest:

Hvorfor mente han det kunne bli overtidsbarn? Kun pga at hodet ikke var festa? Og så setefødsel da - veldig oppmuntrende du! Er jo kjempeskjelden de snur seg når de har ligget riktig lenge da - synes det var rart av legen å si det! Tror ikke min har festa seg heller, synes det er for mye bevegelse fra side til side og jeg kan liksom "vugge" litt på det som er kroppen til barnet helt der nede også. Men når hodet festes (og om det festes i det hele tatt) har vel ingenting å si for når man føder? :klø: Var vel bare i "gamle dager" man sa at babyen kom 3 uker etter festa hode. Hos meg festa jo hodet seg i uke 33 sist, men jeg gikk en uke over termin likevel...

Synes det hørtes ut som en teit lege! :sur:

:kose:

Takk. Hun mente at siden jeg verken har hatt særlige symptomer på at fødsel nærmer seg og at hodet ikke er festet, ville det kunne bli fødsel på overtid. Videre kunne hun ikke utelukke noe ifht evt setefødsel. Legen min er desverre en "surpomp". Har aldri sett henne smile eller forsøke være hyggelig, kun seriøs og kortfattet. Hun gir svært lite informasjon. Det er jeg som må vite hva jeg skal spørre om. Spurte hva jeg skal gjøre om vannet går siden hodet ikke er festet. (Har hørt gjennom kvinneguiden at man da bør dra til sykehuset snarest), men hun mente at det ikke var nødvendig. At jeg bør tar kontakt med sykehuset når det er kort tid mellom riene. Tenker jeg bruker sunnt fornuft og kontakter sykehuset med en gang jeg merker noe er på gang for å rådføre meg med dem jeg. Sånn på slutten av svangerskapet når kroppen er tung og man sover dårlig, er hormonell og bare vil ha nurket ut, da trenger man (iallefall jeg) litt oppmuntring, omsorg og omtanke. Men- det føles bedre i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Hun mente at siden jeg verken har hatt særlige symptomer på at fødsel nærmer seg og at hodet ikke er festet, ville det kunne bli fødsel på overtid. Videre kunne hun ikke utelukke noe ifht evt setefødsel. Legen min er desverre en "surpomp". Har aldri sett henne smile eller forsøke være hyggelig, kun seriøs og kortfattet. Hun gir svært lite informasjon. Det er jeg som må vite hva jeg skal spørre om. Spurte hva jeg skal gjøre om vannet går siden hodet ikke er festet. (Har hørt gjennom kvinneguiden at man da bør dra til sykehuset snarest), men hun mente at det ikke var nødvendig. At jeg bør tar kontakt med sykehuset når det er kort tid mellom riene. Tenker jeg bruker sunnt fornuft og kontakter sykehuset med en gang jeg merker noe er på gang for å rådføre meg med dem jeg. Sånn på slutten av svangerskapet når kroppen er tung og man sover dårlig, er hormonell og bare vil ha nurket ut, da trenger man (iallefall jeg) litt oppmuntring, omsorg og omtanke. Men- det føles bedre i dag :)

Godt det da. Men den legen hørtes ikke noe koselig ut nei. Rart folk som ikke "liker mennesker" velger å bli leger spør du meg... Selv om du ikke har hatt noen tegn på fødsel trenger man jo ikka ha det da? Og så teit å begynne å prate om setefødsel når det er minimal sannsynlighet for at ungen kommer til å snu seg tilbake igjen. Legen min snakka ikke noe om det - kun når jeg spurte sa han at det var veldig skjelden og ikke noe jeg burde gå å bekymre meg for.

Jeg var for øvrig på kontroll hos JM på sykehuset i dag, hun virka heller ikke særlig optimistisk mtp fødsel med det første. Begynte å gnåle om overtid og igangsetting osv. Kjempeoppmuntrende. Virker som om noen av disse folka bare må dra frem det negative? Fikk ikke tatt noe kontroll av stå nedentil da, vet ikke om hodet er festa, om jeg har noe åpning eller noe. Men fikk jo UL og vet i alle fall at hodet ligger riktig vei om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapitulerte i dag, og ringte etter svigermor for hjelp. Lillegutt har skreket mye, og jeg får så vondt i såret av å bære og bysse han i time etter time.

Oppdaget at bæsjen nå var blitt litt hard, kanskje det er det som er vondt, så prøvde med litt malt i flaska nå i stad. Krysser fingrene for at det hjelper..

Ellers skjønte jeg ikke helt poenget med det hjemmebesøket av helsesøster. Hun leverte fra seg masse papirer, titta såvidt på ungen og gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg har et lite sp.mål til dere som har født; kom slimproppen ut en uke før fødselen?

Jeg kom akkurat hjem fra legen nå (jordmor er på ferie), og han begynnte å tyte om at første tegn på fødselen var sånn tegne-ting og at slimproppen gikk en uke før det var i gang?

Det har jeg aldri hørt er en regel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen min begynte å gå onsdagen før jeg fødte, jeg fødte tirsdagen etter. Så hos meg stemte det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På sykehuset da det at fra slimproppen går så er det mellom en dag og tre uker til fødselen setter i gang. Men alle trenger ikke merke at slimproppen går, da det kan vises som bare økt utflod en dag.

Hos mammaen min gikk slimproppen dagen før fødselen satte i gang med alle tre, så tror jeg blir rimelig utålmodig den dagen jeg eventuelt merker den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe på gang?

Tror denne ungen også forblir der inne jeg... Har samme følelsen nå som med nummer en. Så det blir nok overtid igjen tenker jeg *pessimist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Nå har jeg hatt litt blod på papiret etter dobesøk altså! :tongue:

Var bare pittepittepittelitt (måtte nesten til med forstørrelsesglass...), så jeg tørr ikke håpe på at det er noe på gang..Og det er jo faktisk en hel uke til termin også!

Men jeg kjenner jeg er litt spent og nærvøs fordi! Tenk om det faktisk er en begynnelse!!!

Måtte bare få det ut :) Har ikke fortalt noe til darlingen om det, vil ikke skuffe han unødig, han som er så klar!

Fotoshooten var forresten kjempekjekk! Gleder meg til å få se alle bildene!

For en dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 39+1 dag i dag også og ingen tegn på noe action her :tristbla: Mer smerter og kynnere enn før samt vondt "nedentil"- stikkende smerter. Men ingen slimpropp eller blod.... Sambo skal ut på lønningspils i morgen så det skjer sikkert da :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Har vi termin samtidig spice? Jeg og var vel 39+1 i går? :klø:

Tror dessuten jeg var ute med litt falske forhåpninger i går, for har ikke merket noe mer! Så da blir det vell ett par uker til på meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...