Gjest imli Skrevet 20. juli 2009 #901 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg tror nok heller ikke man kan skjemme bort spebarn. Men etter min erfaring er det lurt å venne dem til å ligge litt i egen seng tidlig... Ellers kan det bli litt av en kamp senere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. juli 2009 #902 Del Skrevet 21. juli 2009 Gutten vår sover veldig godt alene, han sover alltid i vugga si. Vi hadde egentlig ikke vurdert samsoving heller. Men igjen, nå får ikke jeg til amminga så da blir det flaskemating. Og like enkelt for mannen å hente lillegutt i vugga. Så det fungerer fint for oss. Men tror ikke man skjemme bort så små barn. De trenger og fortjener kos, hudkontakt og nærhet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. juli 2009 #903 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg tror nok heller ikke man kan skjemme bort spebarn. Men etter min erfaring er det lurt å venne dem til å ligge litt i egen seng tidlig... Ellers kan det bli litt av en kamp senere... Ja, akkurat det å la han sove i vår seng hele tiden tror jeg vi skal være litt forsiktige med, men i natt har han kun sove i sin egen seng Jeg har begynt å måtte gi han melk fra begge puppene, så jeg tror han er mer sulten nå. Til gjengjeld så sov han natta gjennom. Fikk mat 12.00, 05.30 og 10.00, så han var kjempeflink og mamma og pappa fikk sove masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. juli 2009 #904 Del Skrevet 21. juli 2009 Ja, akkurat det å la han sove i vår seng hele tiden tror jeg vi skal være litt forsiktige med, men i natt har han kun sove i sin egen seng Jeg har begynt å måtte gi han melk fra begge puppene, så jeg tror han er mer sulten nå. Til gjengjeld så sov han natta gjennom. Fikk mat 12.00, 05.30 og 10.00, så han var kjempeflink og mamma og pappa fikk sove masse Å, så snill og flink gutt da :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 21. juli 2009 #905 Del Skrevet 21. juli 2009 Håper vi også får en sånn baby Men får vel bare vente og se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. juli 2009 #906 Del Skrevet 21. juli 2009 Skikkelig veloppdragen sove-baby jo Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. juli 2009 #907 Del Skrevet 21. juli 2009 Her lurer jeg faktisk på om hodet har festa seg... Har kjent skikkelig nedpress i hele dag. Akkurat samme følelse som sist da hodet festet seg. Men jeg synes det er veldig tidlig! Sist festa hodet seg i uke 33, men da var jeg jo førstegangs. Synes det er litt vel tidlig med festa hodet i uke 34 hos en annengangs? Synes det er litt "skummelt" i såfall, fordi grunnen til at hodet fester seg senere (eller aldri) hos flergangs, er jo at man er utvidet og bredere i bekkenet. Og det håper jeg jo virkelig at jeg er... Har ikke lyst på ny runde med to timer med pressrier og vakumforløsning Hadde liksom drømt om unge som skled ut på tre pressrier denne gangen... I alle fall litt enklere! Trodde jeg var blitt mye bredere i bekkenet - husker jo hvordan jeg følte at hele greine ble skjøvet fra hverandre da hodet kom ut... Hva med dere andre som er annengangs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 21. juli 2009 #908 Del Skrevet 21. juli 2009 For en stund tilbake tippa vi på hvordan babyene våre kom til å bli (hårfarge, øyenfarge, vekt, lengde etc.). Dere som har fått, stemte det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. juli 2009 #909 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg har kjent på den samme nedpressfølelsen i en ukes tid nå, jeg, imli. Jeg er jo førstegangs, og når man er passert 37 fullgåtte er det ikke rart om barnets hode har festet seg. Særlig når jeg skal ta på meg bukser og truser og gå opp trapper kjenner jeg at det på en måte er noe som er i veien i bekkenet. Var på kontroll i dag, og hodet var fremdeles bevegelig. Han har riktignok lagt seg godt til der nede, men det var ikke snakk om et festet hode hos meg hvertfall. Kan hende du har det som meg? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. juli 2009 #910 Del Skrevet 21. juli 2009 Det kan jo hende Hadde vært greit med en litt lettere sluttfase på fødslen denne gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 21. juli 2009 #911 Del Skrevet 21. juli 2009 Så morsom liste Jeg også vil tippe! Kjønn: vet ikke... jeg troor gutt.. *Riktig Øyenfarge: Brune *Vet ikke enda Hårfarge: Brunt *Foreløpig ja.. Mye/lite hår: Middels *feil,han har mye hår Liten/stor: Stoor.. *4,0 kg, så relativt stor ja Kort/lang: Lang *52 cm, så ganske lang ja Annet: Jeg er mørk og mannen er lys, så dette blir jo bare gjetting. Min mor og mine tre søsken er lyse, så det kan veldig godt hende det blir lys unge selv om mørk er dominant. Håper ungen arver mannens forbrenning og mitt syn (mannen hadde styrke + 5/ 6 før han opererte øynene). Ellers er det egentlig det samme. Hmm.. Jeg har jo vært litt vag i tippinga mi da, og det er litt tidlig å si en del av tingene enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 21. juli 2009 #912 Del Skrevet 21. juli 2009 Kjønn: Jente, det har jeg "visst" siden jeg ble gravid, var deilig å få det bekreftet på UL. Riktig Øyenfarge: Lyseblå, som oss begge Litt tidlig å si enda, men nå er de i alle fall blå Hårfarge: Rødt, spent på om det blir min mørkerøde eller mannens gyldne farge. Det ble min mørkerøde Mye/lite hår: Aner ikke, kommer an på om det blir fra min eller mannen side. Spent på om det blir tykt og med fall som jeg har eller tynt og mykt som mannens. Masse hår, tykt og tett og ganske langt, men ser ikke ut som om det er krøllete Liten/stor: Middels 3490g må vel kunne sies å være veldig middels Kort/lang: Middels 50cm, så helt riktig der også Hehe, jeg traff jo veldig bra da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. juli 2009 #913 Del Skrevet 21. juli 2009 Det kan jo hende Hadde vært greit med en litt lettere sluttfase på fødslen denne gangen... *krysser fingrene for deg, jeg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. juli 2009 #914 Del Skrevet 21. juli 2009 Kjønn: Gutt - Dette visste vi jo Øyenfarge: Brun - Han har blå enda, de er litt lyse blå så jeg vet ikke om han får brune øyne Hårfarge: Mørkt - Stemmer Mye/lite hår: Mye - Relativt masse ja Liten/stor: Tror egentlig han er stor, men det er bare pga forrige sf-mål, kanskje vi endrer etter neste kontroll. - Stemmer ikke, var under gjennomsnittet. Kort/lang: Kort - Stemmer Andre ting: Tror han har en litt stor nese, men ikke kjempesvær, litt som min Det så sånn ut på ul-bildet iallefall. - Nesa hans er ikke veldig stor, men han har fått den etter meg, så det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. juli 2009 #915 Del Skrevet 21. juli 2009 Skikkelig veloppdragen sove-baby jo Minnimusepus Ja, jeg håper han fortsetter, hehe.. Han ligger her nå i sofaen på teppe sitt med mormor og tante og storkoser seg Må si det er veldig deilig å ha besøk av dem nå, som avløser et par bleier innimellom så mor kan slappe av bittelitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. juli 2009 #916 Del Skrevet 21. juli 2009 Er sent ute, men tenker det kan være moro å følge i deres fotspor og lage en jeg tror-liste. Jeg tror: Kjønn: Gutt. Bekreftet på UL med et VELDIG klart bilde av de nedre regioner i profil. Øyenfarge: Grønne/grønnbrune. Hårfarge: Blondt Mye/lite hår: Lite Liten/stor: Tja, sånn rundt snittet for gutter (håper jeg). Normalvektig altså. Kort/lang: En standard halvmeter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. juli 2009 #917 Del Skrevet 21. juli 2009 Saera - Litt artig med en sånn liste i ettertid, vi har/hadde jo faktisk ikke peiling på hvordan de ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. juli 2009 #918 Del Skrevet 21. juli 2009 Nei, hvordan han ser ut er den store overraskelsen. Ligner han på pappaen sin? På meg? Litt av begge? Ingen av oss? En ting er garantert da. Han kommer til å være lik seg selv. Vi lurer veldig på hvem den lille i magen er. For selv om både mannen og jeg kjenner han, så blir det noe helt annet å skulle bli kjent med han på utsiden. Rart. Det er et lite menneske i magen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. juli 2009 #919 Del Skrevet 22. juli 2009 *krysser fingrene for deg, jeg* Takk Hadde en veldig grei fødsel sist, var bare den pressinga som ble veldig slitsom... Håper det går lettere nå Lurer også på hvordan ungen ser ut, regner vel liksom bare med at den ligner på førstemann, men kan jo være helt annerledes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. juli 2009 #920 Del Skrevet 22. juli 2009 Takk Hadde en veldig grei fødsel sist, var bare den pressinga som ble veldig slitsom... Håper det går lettere nå Lurer også på hvordan ungen ser ut, regner vel liksom bare med at den ligner på førstemann, men kan jo være helt annerledes... Gratulerer med høygravid, Imli, Får skrive det her ettersom du ikke har egen bok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå