Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Min første bebis lå 20-25% over gj.snittet på målinger, og var 4,3 kg. Det gikk helt fint det. Denne ligger bare 2% over. Tror det stemmer at dette er en mindre unge enn sist, for SF-målene er lavere også. Var hos legen i dag, alt stod bra til. Hun ligger i hodeleie (og der håper jeg hun har tenkt å bli) og pulsen ligger på 142. Jeg har gått opp 12 kilo ( :hakeslepp: ) og har muligens urinveisinfeksjon... De skulle sende prøve til dyrkning. Håper jeg slipper antibiotika...

Hvordan er formen hos dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at jeg synes vekstestimeringen din er skummel Aricept. Jeg synes min er skummel (+14%), og skjønner at du er nervøs. Av en eller annen grunn går grensen ved 4 kg for meg. 3,9 kg skal jeg klare lett som en lek liksom, mens 4 kg høres så mye ut..

Huff, bare fødselen kunne være over snart... Eller om vi bare kunne hoppet over den :ler:

Det går nok så greit at :)

Tror ikke det er så uvanlig at babyene er store nå til dags, ser stadig fødselsannonser i avisa hvor de er 4500 og 54 lange. En jeg la merke til var 56 lang, det synes jeg var veeldig langt!

Gleder meg til fødselen igrunnen, etter :sengekos: i går tidlig kjente jeg litt murringer og småverking, men ingenting mer enn det! Må innrømme jeg kjenner etter for hver minste lille verk i nedre del av magen om dagen :fnise:

Min første bebis lå 20-25% over gj.snittet på målinger, og var 4,3 kg. Det gikk helt fint det. Denne ligger bare 2% over. Tror det stemmer at dette er en mindre unge enn sist, for SF-målene er lavere også. Var hos legen i dag, alt stod bra til. Hun ligger i hodeleie (og der håper jeg hun har tenkt å bli) og pulsen ligger på 142. Jeg har gått opp 12 kilo ( :hakeslepp: ) og har muligens urinveisinfeksjon... De skulle sende prøve til dyrkning. Håper jeg slipper antibiotika...

Hvordan er formen hos dere andre?

Godt å høre at alt står bra til der inne i hulen :)

Sf-målene mine er akkurat på den øverste linja på skjemaet de nå, 39,5cm men etter siste ul ligger han visst 2% under normalen :)

Formen her er kjempefin faktisk, til tross for baken! Men det er bare småpirk! Aldri følt meg så sprek som nå jeg :)

Kaster opp ca annenhver dag da, men det er jo bare å få det opp så går det greit , mye bedre det enn den morgenkvalmen, for den satt i flere timer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg er i alle fall sikker på å få lest litt flere historier før det er min tur!

Jeg også har vært på kontroll i dag. Har gått opp 14 kg :tongue: Og så har jeg fortsatt trøbbel med urinprøvene, proteinen vil ikke forsvinne! Så fra nå av blir det kontroll hver uke..Men dei ser ikke noe annet som er galt, så det skal sikkert bare være sånn med meg :)

Lisjejenta hadde det i alle fall fint :) Ligger med hodet ned og de symfyse-målene er innenfor det grønne området :)

Nå skal jeg ut og nyyyte sola med en frisk-is!

Vet forresten noen her hva som skjer når jeg er sykmeldt til 25. juli, men arbeidskontrakten min går ut neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel få forlenget arbeidskontrakten da Unknown, ellers går du vel over på arb.ledighetstrygd? :klø: Er ikke helt god på det der. Ville ringt NAV og hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herreli, + 38%???? Skal du inn til måling igjen nå snart da eller? Da forstår jeg du tenker litt på det ja! Hvis h*n vokser såpass må de vel ta han før?

Jeg må innrømme at jeg synes vekstestimeringen din er skummel Aricept. Jeg synes min er skummel (+14%), og skjønner at du er nervøs.

Jeg skal til ny vekstestimering til mandag, så det blir særdeles spennende. Hvis h*n har fortsatt å vokse og de kommer frem til samme estimering som sist, blir jeg antakeligvis satt igang før termin ja. Jeg har høye sf-mål, de ligger over det grønne feltet, men ikke så mye over som estimeringen tilsier..

Jeg synes 4-4,5 kg unge høres greit ut, men jeg er redd for at den blir over 5 kg. Og det er jo faktisk ikke usannsynlig for meg. Hjelp... Jeg var over 4,9 kg ved fødsel og mannen var 3,8 kg nesten fem uker før termin... Så det ligger tydeligvis i genene også.. (kan nevne at kusina til mannen har to gutter som begge var 6 kg ved fødsel!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se på mandag ja Aricept. Får håpe h*n ikke har blitt enda mer over normalen i alle fall! En 4,5-kilos greier du, men skjønner godt at du er redd det blir noe særlig større... Hvordan var det å føde deg for moren din da? hvis det gikk greit, gjør det nok det for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma har hatt to raske og greie fødsler. Riktignok var broren min mye mindre, men det var visst ikke noe problem med meg heller. Og vi kom begge før termin, helt av oss selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har hatt to raske og greie fødsler. Riktignok var broren min mye mindre, men det var visst ikke noe problem med meg heller. Og vi kom begge før termin, helt av oss selv..

Da satser vi på at det gjelder for deg også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Var på NAV og fikk det oppklart :) Ser ut til at sommeren blir bedre økonomisk enn vi hadde trodd! :hoppe:

Hvordan vet dere hvor stor ungene "blir"? Er det ut ifra den kurva, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på NAV og fikk det oppklart :) Ser ut til at sommeren blir bedre økonomisk enn vi hadde trodd! :hoppe:

Så bra!

Noen av oss får ekstra oppfølging med UL'er i svangerskapet av diverse grunner :) Jeg får flere UL'er for å sjekke at barnet vokser som det skal fordi jeg har en kronisk sykdom og bruker medisiner. Derfor visste jeg sånn ca hvor stor unge jeg fikk før jeg fødte sist, og jeg vet sånn ca hvor stor den ser ut til å bli (foreløpig) denne gangen også. Men ofte gir jo SF-målene en grei pekepinn også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk satt opp time til ny ultralyd i uke 32 når jeg var til ordinær ultralyd i uke 17. Det er visst vanlig her jeg bor. Men jeg hadde nok uansett blitt sendt til vekstestimering fordi jeg har høye sf-mål. Så de følger opp med den kurven ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som fortsatt jobber 100%?

Må virkelig si at jeg beundrer de som klarer å jobbe fullt fram til uke 37! Spesielt mtp. at det er sommer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown
Er det noen av dere som fortsatt jobber 100%?

Må virkelig si at jeg beundrer de som klarer å jobbe fullt fram til uke 37! Spesielt mtp. at det er sommer.....

Jeg klarte det ikke..Blir 100 % sykmeldt helt til permisjonen..

Er så bekymret for det kan bli en stor unge, klarer ikke slutte å tenke på det! (Visst det er arvelig så var darlingen 4800 og jeg 4300 eller 4600! Så lisjejenta har gode store gener :tongue: )

Men jeg ligger ikke langt over den streken da...en rute over ca tror jeg..har vært ganske stabil der igrunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sf-målene er litt så som så jeg altså. Jeg ligger 4 cm over den røde linja og har ikke spesielt stor unge der inne (sier de iallefall) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skulle til å skrive god formiddag, men det er vel "god morgen" ennå :fnise: Sånn er det når man har en liten en som vil opp kl 6 ;)

Tenker vi tar en strandtur i dag, har ikke bada i år jeg :sjenert: Men det er nok ganske kaldt i vannet ennå. Hvis jeg tør vise meg i bikini nå da - finner ikke badedrakta mi og føler meg veldig naken i bare bikini... Gjør det til vanlig også, men i alle fall nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ligger under den røde linja på sfmål, og har også en bebiss i magen som er under gjennomsnittet (-15%). Begge målene er innenfor normalen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på et forskningsprosjekt som gjør at jeg har fått ekstra UL.

Ligger helt øverst i det grønne feltet på SF-mål og har estimert unge på +14%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste frokost kl 7, nå er jeg skrubbsulten igjen :dåne: Noen andre som har det sånn? Tar bare et par timer etter mat så er jeg sulten igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kvelden og ettermiddagen er jeg sulten, men ikke om morgenen. Har sikkert sammenheng med at jeg er kvalm om morgenen enda. Sånn som nå kommer jeg akkurat fra badet hvor jeg har kastet opp syre og galle.. (beklager..) Hadde jeg enda hatt noe mat å kaste opp, men sånn som jeg holder på får jeg den ekle smaken i munn hele dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...