Gjest imli Skrevet 17. juni 2009 #501 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg er sliten! :dåne: Lurer på hvordan hverdagen blir med to unger. Redd for at alt bare skal bli mas og slit og krangel. Huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. juni 2009 #502 Del Skrevet 17. juni 2009 Etter de siste kontrollene har jeg blitt forespeilet at jeg enten kommer til å bli satt i gang eller planlagt keisersnitt, så nå er jeg innstilt på at jeg kommer til å få en dato å forholde meg til. Det betrygger meg litt, og tar det rolig med denne pakkingen. Men - selvfølgelig, det kan jo skje noe før det også da.. imli - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 18. juni 2009 #503 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Jeg er sliten! :dåne: Lurer på hvordan hverdagen blir med to unger. Redd for at alt bare skal bli mas og slit og krangel. Huff Skjønner veldig godt du er sliten Imli, jeg har mer enn nok med meg selv jeg Du kommer til å klare det så fint at, det er lov å føle seg sliten og lei innimellom.. Husker min svigerinne var veldig sliten på slutten med sin 2.mann, og det var en stor tilvending de første mnd, men nå kunne det ikke vært bedre Hun hadde jo tullemor i barnehagen 3 dager i uka da, så hun hadde jo bare han å tenke på de tre dagene, vet ikke om dere skal ha han i bhg jeg? Endret 18. juni 2009 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 18. juni 2009 #504 Del Skrevet 18. juni 2009 Dette er 2.natten denne uka jeg våkner gaanske tidlig og får pige meg ikke sove igjen heller Tipper jeg kanskje får sove igjen sånn i halv syv-syv tiden jeg, og da sover jeg en times tid. Begynner nesten å tro det er kroppen som skal forbedere seg til babisen har kommet, og det er jo forsåvidt greit det men, hehe.. Hadde liksom planer idag, men når jeg våkna så tidlig på mandag ble jeg så kvalm og trøtt utover dagen så jeg får se om det ikke blir litt sovings istedet Man blir gåenes å tenke på atman skal ha energi til fødselen nå også dersom den skulle starte. Da nytter det ikke å være kjempeuopplagt og ekkel i kroppen! Derfor er jeg veldig nøye på å sove når jeg er trøtt på dagen, men ikke i flere timer da, holder meg en liten halvtime på øyet, eller lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. juni 2009 #505 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg har akkurat sovet halvannen time Ungen sover ennå Kjedelig å våkne om natta da Minnimusepus. Er kanskje kroppen som forbereder seg ja. Vi skal ikke ha størstemann i barnehage, så det kan bli et slit ja.. Gruer meg allerede til når jeg skal være alene med dem begge på dagtid Men - mange har jo klart det der før meg - med langt flere unger enn bare en fra før! Så jeg må vel greie det jeg og? Det som er sikkert, er at det blir masse rutiner og ikke noe tull slik som sist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 18. juni 2009 #506 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg har akkurat sovet halvannen time Ungen sover ennå Kjedelig å våkne om natta da Minnimusepus. Er kanskje kroppen som forbereder seg ja. Vi skal ikke ha størstemann i barnehage, så det kan bli et slit ja.. Gruer meg allerede til når jeg skal være alene med dem begge på dagtid Men - mange har jo klart det der før meg - med langt flere unger enn bare en fra før! Så jeg må vel greie det jeg og? Det som er sikkert, er at det blir masse rutiner og ikke noe tull slik som sist... Ja, det er kjedelig, men nå som det er lyst ut egår det veldig greit egentlig. Kjenner jeg er trøtt, men det er faktisk ikke så ille, hehe! Nå sov jeg vel halvannen, to timer i stad da, må bare bli trøtt nok. Har jo hatt dette med pusten tidligere og den begynner å komme tilbake nå, så jeg må være stuptrøtt for å få sove! Men det er fint å få en liten forsmak på babylivet da, får se sånn på det. Nå er det jo ikke lenge igjen Ja, det er nok viktig med gode rutiner ja, og prøve å samsove dem så tidlig som mulig, da blir det jo litt lettere! Er mange som sier det er lettere å ha 2 enn 1 unge også, for de har vært igjennom alt med 1.mann så man vet litt mer hva man går til! Håper babisen ikke gråter så masse og gir deg masse "slappeavtid" Jeg vet ikke om jeg hadde orka å gå på en ny unge så tidlig, men det endrer seg kanskje når man har hatt den lille i noen uker. Vi vil også veldig gjerne ha to tette, men blir nok rundt 2 år mellom dem, for jeg må bli ferdig med lærlingtiden min samt jobbe i 6 mnd, også er mannen ferdig med bacheloren sin til våren igjen, så da skal jo han begynne å jobbe også! Men en ting er iallefall sikkert Imli, det blir dobbelt glede :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. juni 2009 #507 Del Skrevet 18. juni 2009 Det blir sikkert masse gleder også, bare jeg som ser litt svart på ting Må i alle fall lage skikkelige rutiner fra dag en denne gangen. Sist kunne jo jeg bare sove når ungen sov, spise når jeg fikk tid, ta ham opp ved minste klynk, gå og bære eller ha på fanget hele dagen, men det går jo ikke nå, så nummer to må rett og slett bli litt mindre "bortskjemt" fra første stund. Sånn er det jo sikkert for alle som får nummer to, men ekstra viktig for meg som skal være alene med to barn under halvannet år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 18. juni 2009 #508 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg skjønner deg godt Imli, det høres ikke enkelt ut å skulle ha to små. Du får trøste deg med at når den "verste" småbarnsperioden er over vil de mest sannsynlig ha masse glede av hverandre og ha mye selskap i hverandre. Det vil jo avlaste dere litt også. Jeg er også mer trøtt enn vanlig, og nå som jeg har fri ser jeg ikke noen grunn til å stå opp tidlig bare for å gjøre det, så jeg tillater meg å sove så lenge jeg vil Men er jo kjekt å få noe ut av dagen også da, så prøver å ha noen ting å gjøre hver dag. Men de siste dagene har det vært mye husarbeid, og nå begynner jeg å bli lei av det. Nå skal jeg bare kose meg i dagene fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 18. juni 2009 #509 Del Skrevet 18. juni 2009 Er sliten og lei allerede nå jeg . Har 3 uker igjen før ferie/perm, men jeg tror det blir hardt å holde ut så lenge. Sliter med nattesøvn og er tung og uopplagt. Med min aktive snart 3 åring i hus blir det lite hvile på meg. Prøvde meg på husvask nettopp, men ga opp etter støvsuging og bytting av sengetøy. Nå får mannen ta resten!!Ønsker meg ferie og sol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 18. juni 2009 #510 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er "godt" å høre jeg ikke er eneste som er lei nå! Er igrunnen ikke så sliten, mest lei. Kan vel ha en sammenheng med at jeg har vært sikker på at jeg kommer til å få før terminen, men nå er det jo snart bare ei uke igjen til den så Idag støvsugde jeg leiligheten og vasket hele badet i tillegg til å brette og henge opp en vask, så dagen idag er jeg fornøyd med. Må lage middag til mannen kommer hjem også da Ellers så fikk jeg en kjempenyhet av fastlegen min nå på mandag. Når man skal føde i Arendal går man max ei uke over termin før man blir satt igang, så jeg slipper garantert å gå to uker over termin Det er utrolig deilig å tenke på, da slipper jeg gå 3 uker til, maks to! Ellers så har vannet i beina gått litt vekk igjen, er bare bittegrann igjen, det er jo positivt. Skal se de er klubber i morra igjen Vekta har iallefall gårr 1 kilo tilbake i forhold til det den stod på, på mandag. Kan nok være pga vannet, vet ikke?? Føler ikke jeg har spist så mye mindre enn før egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 19. juni 2009 #511 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Kjære Imli, jeg tror du kommer til å klare 2 små med glans! Jeg er sikker på at det går superfint! Og så heldig du er Minnimusepus! Tenk at du snart får ut bebin i magen! Jeg har fått beskjed om at 9. september er siste frist jeg, er ikke ungen født til da, så blir det satt i gang..Kjedlig! Men av en eller annen grunn ser jeg for med 2. september Jeg begynner å bekymre meg litt for størrelsen på ungen jeg, for både jeg og darlingen var ganske store. Over 4500 begge to..Så får håpe ungen ikke arver oss! Endret 19. juni 2009 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. juni 2009 #512 Del Skrevet 19. juni 2009 Får håpe jeg greier det, ja. Det går litt opp og ned, hvor bra jeg tror dette kommer til å gå Når den kommende storebror er grei og jeg er forholdsvis uthvilt, tenker jeg at det går sikkert bra. Når han er grinete og vrang og jeg er trøtt og sliten, tenker jeg at jeg må være gal som tror jeg skal gjennomføre to-tette-prosjektet med vettet i behold Huff. Får bare ta det som det kommer, og håpe lillesøster er en sovebebis... Jeg har vært litt bekymra for veldig stor unge jeg også, nummer en var jo 4,3 kg, og ofte blir jo ungene større og større. Men jeg får jo ekstra UL'er pga sykdom/medisinbruk, og ved forrige lå hun bare 2% over gjennomsnittet, så det er ikke sikkert hun blir særlig stor likevel. Hvis ikke hun setter inn en vekstspurt på slutten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 19. juni 2009 #513 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg har akkurat notert ned på en lapp alt jeg må huske å ta opp med jordmor neste gang og der er "stor baby" øverst på listen..Men jeg kjenner jeg bekymrer meg for alt som har med fødsel og gjøre akkurat nå! Begynner liksom å gå opp for meg at det faktisk skal skje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. juni 2009 #514 Del Skrevet 19. juni 2009 Det er kjemperart! Husker sist, så syntes jeg det var kjempeusannsynlig at jeg skulle føde et barn, det var det liksom bare "alle andre" som greide, og jeg var overbevist om at jeg kom til å være gravid for alltid Denne gangen skjønner jeg jo litt mer da, men det er kjemperart for det, å tenke på at jeg skal føde om bare litt over 2 mnd! Neimen ikke lenge igjen, selv ikke for oss siste i gruppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #515 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg er så usikker på det som står foran meg... Trer inn i uke 38 i dag og lillegutt kan jo komme når som helst. Fødselen skremmer meg ikke, men jeg tenker på at alt må være KLART og FERDIG til han kommer. Samtidig synes jeg det med stell og amming høres vanskelig ut. Alle sier jo at "det kommer du fort inn i", og det er jo bra. Men jeg tar meg i å være bekymret for manglende evner likevel. Jeg kan jo INGENTING om babyer! Det er i teorien to uker igjen, og de to ukene trenger jeg... Huset er ikke klart og ferdig. Det er forsåvidt bra "nok", men jeg tror jeg vil bli enda roligere når jeg føler at det er BRA. Jeg ønsker meg noen dager med utålmodighet og venting før fødselen (ja, det er helt sant!). For da er man jo heeelt klar, da... Jeg er ikke der helt enda. Kanskje kommer jeg aldri dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. juni 2009 #516 Del Skrevet 20. juni 2009 Det med praktisk stell av babyen er i alle fall ikke vanskelig. Jeg hadde aldri skifta en bleie jeg, før jeg fikk min egen unge. Sykepleierene kan vise deg på sykehuset hvis du vil. Det er jo litt uvant i starten fordi man er redd for å gjøre noe galt og ungen er så liten og skjør. Men man kommer veldig fort inn i det! Amming kan jo være vankelig for mange, og de fleste får litt startvasker som såre brystvorter og sånn, det må man regne med. Men de fleste klarer det bra! Ikke dra fra sykehuset før du er helt sikker på at du har taket på det! Få pleierne til å vise riktig ammestilling, og sjekke at ungen suger riktig. 100% klar til fødsel og å få barn blir man vel aldri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. juni 2009 #517 Del Skrevet 20. juni 2009 Noen andre som har leggkramper forresten? Det er jammen utrolig vondt! Hadde ikke det sist, men denne gangen har jeg hatt det flere ganger, mest om nettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. juni 2009 #518 Del Skrevet 20. juni 2009 imli: Prøv å øke blodsirkulasjonen i føttene før du legger deg. Det hjalp meg i alle fall. Sitter tilbakelent i sofaen med beina "utover", altså ikke i gulvet. Så roterer jeg føttene (bare føttene, ikke hele beina) i så store sirkler jeg får til, først ene veien noen runder og så andre veien. Og så har jeg føttene med tærne opp, strekker dem så langt jeg får til mens jeg kniper med tærne, og så presser jeg tærne oppover mens jeg spriker med dem så godt det går. Frem og tilbake slik noen runder. Gjenta hele greia en gang til. Jeg synes det har gitt meg mye mindre kramper i leggene om natta, etter at jeg begynnte å gjøre dette hver kveld. Avslutter gjerne med en avkjølende fotkrem/gele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 20. juni 2009 #519 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg er så usikker på det som står foran meg... Trer inn i uke 38 i dag og lillegutt kan jo komme når som helst. Fødselen skremmer meg ikke, men jeg tenker på at alt må være KLART og FERDIG til han kommer. Samtidig synes jeg det med stell og amming høres vanskelig ut. Alle sier jo at "det kommer du fort inn i", og det er jo bra. Men jeg tar meg i å være bekymret for manglende evner likevel. Jeg kan jo INGENTING om babyer! Det er i teorien to uker igjen, og de to ukene trenger jeg... Huset er ikke klart og ferdig. Det er forsåvidt bra "nok", men jeg tror jeg vil bli enda roligere når jeg føler at det er BRA. Jeg ønsker meg noen dager med utålmodighet og venting før fødselen (ja, det er helt sant!). For da er man jo heeelt klar, da... Jeg er ikke der helt enda. Kanskje kommer jeg aldri dit? Akkurat sånn jeg også tenker, jeg har jo over 2 mnd igjen, men blir kjempestressa bare jeg tenker på alt som ikke er klart enda og alt som skal gjøres! Er en liten kontrollfreak som tar overhånd av og til Noen andre som har leggkramper forresten? Det er jammen utrolig vondt! Hadde ikke det sist, men denne gangen har jeg hatt det flere ganger, mest om nettene. Jeg har også begynt å kjenne de..En natt sparka jeg til darlingen for det gjorde så vondt Kom både på framsiden og baksiden samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 20. juni 2009 #520 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg er så usikker på det som står foran meg... Trer inn i uke 38 i dag og lillegutt kan jo komme når som helst. Fødselen skremmer meg ikke, men jeg tenker på at alt må være KLART og FERDIG til han kommer. Samtidig synes jeg det med stell og amming høres vanskelig ut. Alle sier jo at "det kommer du fort inn i", og det er jo bra. Men jeg tar meg i å være bekymret for manglende evner likevel. Jeg kan jo INGENTING om babyer! Det er i teorien to uker igjen, og de to ukene trenger jeg... Huset er ikke klart og ferdig. Det er forsåvidt bra "nok", men jeg tror jeg vil bli enda roligere når jeg føler at det er BRA. Jeg ønsker meg noen dager med utålmodighet og venting før fødselen (ja, det er helt sant!). For da er man jo heeelt klar, da... Jeg er ikke der helt enda. Kanskje kommer jeg aldri dit? Sånn har jeg også tenkt masse. Her i huset er jo alt klart sånn sett da bortsett fra litt husarbeid. Jeg har gått å venta og vært veeldig utolmodig i to uker allerede. Men det tror jeg at jeg har hatt veldig godt av, for nå gleder jeg meg bare Tanken på at vi skal ha baby har på en måte virket litt skremmende, for hvordan vet jeg at jeg klarer det? Hva har vi egenetlig beitt oss utpå? Vi kommer til å klare oss så fint at, det er jeg overbevist om Og skulle det være noe er jo helsestasjonen,sykehuset OG kg-jentene her å hjelper oss Tror aldri vi blir helt klare jeg, er ikke 100% klar jeg heller, men nå er det jo ingen vei tilbake, hehe.. Må si mannen her i huset er kjemperolig og bare gleder seg. Han har en sånn ro over seg som jeg aldri har sett før. Når vi var sikre på at vannet hadde gått idag begynte jeg å sippe litt, for det var jo på en måte litt skummelt. Men han snakka med jordmor og han virkelig varta opp. Han kommer til å bli en kjempe støttespiller under fødselen tror jeg. Er det noe rart jeg er så glad i han? :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå