Minnimusepus Skrevet 15. mai 2009 #361 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg er veldig glad jeg er i jobb så vi får de pengene, vi hadde ikke klart oss mer enn på hengende håret med kun engangsstønaden. Mannen er jo student, så vi er avhengige av min inntekt sånn sett! Stønaden er jo bare på 35.000 fordelt på 11 måneder f.eks = 3200,- Får jo ikke mye jeg heller pga at jeg er lærling, men blir jo ca 10.000 i mnd! Det blir iallefall en liten stund mellom nr 1 & 2 her i huset, for jeg må bli ferdig med lærlingtiden, har igjen 4 mnd og funnet meg ny jobb før vi kan begynne Hvis jeg er ferdig med lærlingtiden i september, begynner i ny jobb samme mnd, kan vi begynne å prøve igjen rundt juletider tenker jeg, vil ikke ha altfor stort sprik mellom dem heller. Da blir det litt over 2 år, og noe mer vil vi ikke vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 15. mai 2009 #362 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg kommer til å velge 80% dekning og da er jeg i permisjon fram til 18.05.10. Etter det så ta enten far sine 10 uker eller så blir jeg hjemme fram til august. Nå er arbeidssituasjonen min uviss neste år siden jeg er uten jobb nå, og mannen vurderer jobbskifte neste år- så vi får ta det litt sånn det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. mai 2009 #363 Del Skrevet 15. mai 2009 Permisjonen vår totalt varer til 28. august 2010, så da håper jeg bare at vi får barnehageplass. De skryter av at det er full barnehagedekning her i kommunen, men problemet er jo at det sier ingenting om hvor stor prosentplass man har i barnehagen. Står man på liste og får tilbudt 40% barnehageplass må man jo si ja, hvis ikke kommer man bakerst i rekka igjen. Men 40% plass holder jo ikke når begge foreldre jobber 100%... Det tilbys både 20, 40, 60, 80 og 100% barnehageplasser her. Så krysser fingrene for at vi får 100% plass. Mye man skal tenke på.. Egentlig burde jeg vel først og fremst bekymre meg for dette siste trimesteret og fødsel og spedbarnstid osv.... ----- Er det bare meg, eller er det vanlig å få skikkelig dårlig kondis - altså bli andpusten. Jeg peser som en storrøyker på 80, etter å kun ha gått opp trappa eller tatt på meg sokker (støttestrømper føles som en maratonøvelse...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. mai 2009 #364 Del Skrevet 19. mai 2009 Er det bare meg, eller er det vanlig å få skikkelig dårlig kondis - altså bli andpusten. Jeg peser som en storrøyker på 80, etter å kun ha gått opp trappa eller tatt på meg sokker (støttestrømper føles som en maratonøvelse...) Det er absolutt ikke bare deg nei, hehe Her i huset har mannen måttet hjelpe til med skoene et par ganger, for han ligger så dumt til inni der at jeg har han laaangt oppi ribbeina, veit ikke om det er rumpe eller hode eller ha jeg, men noe er det Hvordan var deres 17.mai da jenter? Flere som ble slitne i magen og måtte sette seg ned hvert kvarter??? Neste 17.mai blir med vogn og jeg kan nesten ikke vente. Mamma ville gjerne kjøpe bunad til han da, så det var koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 19. mai 2009 #365 Del Skrevet 19. mai 2009 Min 17.mai startet med et besøk på fødeavdelingen på sykehuset. Var på do på morgenen og oppdaget blod (!) (klumpete og friskt) Kjempeskummelt og mange tårer. Heldigvis sto alt bra til og det var ikke åpning (jeg trodde kanskje det var slimproppen som hadde gått) Bare en blødning fra et sprengt blodkar. Jeg hadde nok vært litt for aktiv dagen før med kakebaking og forberedelser til stort selskap. Vi fikk sett fødeavdelingen, fødende kvinner, fedre med kaffekopper og bustete hår, bittesmå bebiser og så fikk vi hilst på noe av personalet Men fikk ikke med meg noe feiring eller barnetog. Men tok det igjen med masse hyggelig besøk på kvelden og grilling og kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. mai 2009 #366 Del Skrevet 19. mai 2009 Kondisen er elendig her også. Noen ganger føler jeg at hun ligger så høyt opp at jeg ikke får puste omtrent. Da blir jeg jo anpusten av å pusse tenner og sånt også Hadde en relativt fin 17. mai jeg da. Vi pleier alltid å rusle inn til byen og se på toget og tusle rundt der. I år vagget jeg inn til byen med krykker og mannen gikk tolmodig ved siden av med en campingstol. Så da satt jeg der da, innimellom alle folkene og prøvde så godt jeg kunne å ikke bli tråkket på. Hehe, men fikk da sett toget da. Etterpå vagget vi tilbake og lagde lunsj som vi spiste med familien min. Gleder meg til å ha vogn neste år jeg også Og Evila Så innlegget ditt under mitt her når jeg skulle trykke "svar". Så grusomt dere må ha hatt det til de fant ut at det var ufarlig. Kan bare forestille meg hvor redd og nervøs jeg hadde blitt. Nei, babyene våre har det best inni magen i flere uker enda. Godt det ikke var noe alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. mai 2009 #367 Del Skrevet 19. mai 2009 Min 17.mai startet med et besøk på fødeavdelingen på sykehuset. Var på do på morgenen og oppdaget blod (!) (klumpete og friskt) Kjempeskummelt og mange tårer. Heldigvis sto alt bra til og det var ikke åpning (jeg trodde kanskje det var slimproppen som hadde gått) Bare en blødning fra et sprengt blodkar. Jeg hadde nok vært litt for aktiv dagen før med kakebaking og forberedelser til stort selskap. Vi fikk sett fødeavdelingen, fødende kvinner, fedre med kaffekopper og bustete hår, bittesmå bebiser og så fikk vi hilst på noe av personalet Men fikk ikke med meg noe feiring eller barnetog. Men tok det igjen med masse hyggelig besøk på kvelden og grilling og kaker. Huffda, det hørtes ikke noe greit ut.. Det var godt ikke babisen ville ut enda, må vente noen uker til Blødning skulle vært bannlyst og ikkemulig under graviditeten, hadde spart mange for unødvenige bekymringer! Ei på jobb er nå i uke 25 og har hatt tre eller fire blødninger, hun blør altså som om hun skulle hatt mensen, og blir, ikke overraskende like bekymret hver gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 19. mai 2009 #368 Del Skrevet 19. mai 2009 Huff, så skummelt Evila Bra at alt så fint ut da, og at lillebaby holder seg inne litt til. Selv var jeg tidlig oppe og dro på skolen for å lese 17. mai *booring* Men fikk kost meg på kvelden da vi var ute og spiste med noen venner. Ble dog bare på Peppes, for restuaranten vi hadde bestilt bord hos haddde holdt av et bord som egentlig var til 2, til nød 4. Vi var 7... Ble ganske arg, for det var bare flaks at vi fikk plass på Peppes, er jo en grunn til at man bestiller dager i forveien. Og pizza kan ikke akkurat samenliknes med annen restaurant-mat.. Men kvelden var hyggelig, og vi sparte jo litt penger, for peppes er adskillig billgere Babyen er fremdeles aktiv, men begynner vel å bli vant til det, for det "plager" meg ikke like mye nå. Bare 2,5 uker til nå så er jeg ferdig med eksamner, og det gleeeder jeg meg til. Da er det ferie og fri til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. mai 2009 #369 Del Skrevet 19. mai 2009 Kondisen er elendig her også. Noen ganger føler jeg at hun ligger så høyt opp at jeg ikke får puste omtrent. Da blir jeg jo anpusten av å pusse tenner og sånt også Hadde en relativt fin 17. mai jeg da. Vi pleier alltid å rusle inn til byen og se på toget og tusle rundt der. I år vagget jeg inn til byen med krykker og mannen gikk tolmodig ved siden av med en campingstol. Det er fint vi er i samme båt hele gjengen, hehe... Hadde også tenkt å ta med meg stol til byen, men så tenkte jeg at jeg skulle klare å presse med litt, og det var jo krakker og alt der. Men nå i ettertid skulle jeg ønske jeg gjorde det ja Skal hjem til mamma og min søster til helgen, da har de ikke sett meg siden uke 28, og jeg har blitt gaaanske mye større på 6 uker! Tror mamma overvurderte meg litt når hun sa at vi skulle dra på shopping og virkelig kose oss, hehe.. Blir mamma som shopper og jeg som sitter på en benk utafor tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. mai 2009 #370 Del Skrevet 19. mai 2009 Godt å høre at det ikke bare er meg som ikke er noen maratonløper om dagen. (ikke at jeg noengang har vært det altså.. ) Skummel start på 17. mai for deg Evila. Bra alt gikk fint til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. mai 2009 #371 Del Skrevet 19. mai 2009 Huff, høres ut som en skummel 17. mai Evila. Godt alt gikk bra Og til alle dere som sliter med bekkenplager og den slags! Er det nå jeg skal briljere med at jeg ikke har kjent en eneste vondt i bekken/sete, og ikke har noe vann i kroppen? Er veldig takknemlig for det altså. Hadde ikke det sist heller, så jeg er heldig som er i så god form. Og med en ettåring å ta meg av i tillegg, kunne det blitt i overkant slitsomt om det var jeg som humpa rundt på krykker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. mai 2009 #372 Del Skrevet 19. mai 2009 Er det nå jeg skal briljere med at jeg ikke har kjent en eneste vondt i bekken/sete, og ikke har noe vann i kroppen? Er veldig takknemlig for det altså. Hadde ikke det sist heller, så jeg er heldig som er i så god form. Bare vær glad for det du imli, og sett pris på at du er i god form! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. mai 2009 #373 Del Skrevet 20. mai 2009 Er veldig glad for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 20. mai 2009 #374 Del Skrevet 20. mai 2009 17 mai gikk ganske fint. Startet med 17 mai frokost og kjørte ned til byen og så p barnetoget sammen med svigers. Flott vær i Trondheim! I 13.00 tia var jeg så sliten av all gåingen at jeg ville hjem. Så da ble det stopp på en pizzasjappe og hentet med en pizza som vi spiste i hagen mens vi så på at gutten vår på snart 3 bada i bassenget sitt. Det ble en fin og rolig avslutning på 17 mai. Glad for at det ikke ble fullt hus med kaffe og kaker Merker at jeg ikke orker noe styr nå. Slapper av så mye jeg kan, men det er ikke lett...Kroppen er tung og like fleksibel. Heldigvis ingen BL symptomer enda men har vondt i rygg og ribbein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 21. mai 2009 #375 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Her gikk 17. mai-feiringen kjempebra Får fortsatt på meg finkjolen! Var sikker på jeg skulle ha vokst ut av den til nå Vi var ned til sentrum og såg på toget, også dro vi til mamma og pappa på grillfest Etter jeg begynte å få behandling med fysio, så har bekkenet mitt blitt så utrolig mye bedre! Eneste som er irriterende nå er at jeg ikke klarer å sette meg ned å slappe av og nyte å ikke ha vondt..Jeg bare må vaske, tørke støv, rydde og bake hele tiden, i tilfelle det kommer tilbake i morgen liksom! Blir ikke gjort en dritt her i huset så lenge ikke jeg gjør det, så kan tenke dere hvordan her så ut etter hvert! *oppgitt* Endret 21. mai 2009 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mai 2009 #376 Del Skrevet 22. mai 2009 Her har jeg noe sinnsykt med kynnere for tida. Den ene avløser den andre. Skikkelig strammings-følelse som nesten gir litt pustebesvær. Rare greier. Livmoren som trener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. mai 2009 #377 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg hadde min første kynner for to-tre netter siden. Har kjent én etter det, også på natten. Jeg tror i alle fall det var kynner jeg kjente de to gangene. Jeg kjente det strammet seg i hele magen, og det ble steinhardt, også helt nederst på magen som til vanlig er ganske mykt av fett... Ikke vondt, men litt merkelig ubehagelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mai 2009 #378 Del Skrevet 22. mai 2009 Ja, det er sånn rar følelse... Kjente ikke så mye til det sist, men masse denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 22. mai 2009 #379 Del Skrevet 22. mai 2009 Synes jeg har hatt kynnere hele veien nesten jeg. Kansje fra uke 15-16 eller noe, trodde alle hadde det sånn, jeg. Jeg får det spesielt etter sex, er faktisk så ubehagelig nå at jeg kvier meg litt for sengeaktiviteter Stakkars mannen min blir litt sulteforet Ellers merke jeg at jeg begynner å bli tyngre, og føle at magen har blitt større den siste uken. Babyen er fremdeles aktiv og fin, fikk meg et skikkelig spark i ribbeina i stad. Måtte stoppe helt opp opp og puste, for det gjorde skikkelig vondt. Gleder meg litt til å ha babyen i armene og ikke i magen, men holder fint ut noen uker til. Merke litt mer plageri bekkenet igjen etter å ha vært veldig fin i flere uker. Prøver å holde meg i aktivitet selv om det gjør vondt, føler at det hjelper. Har siste innspurt med eksamenstid nå, og gleder meg sinnsykt til jeg bare kan slappe av og kose meg til termin. Får litt besøk, men planlegger lange dager i parken og litt husvasking og baking. Har vel det meste i stand til lillebaby, så der er det ikke mye som må gjøres. Håper å få opp en taktrerasse på garasjen i løpet av sommeren, men det en omstendig prosess med søking pga vernet bygning, så blir vel å bruke litt tid på det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 22. mai 2009 #380 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg tror jeg kjente kynner for første gang i går faktisk. Ellers merker jeg at magen har vokst mye den siste uken, det er rart å tenke på at jeg bærer på en liten krabat på rundt 38-40 cm og ca 1,5 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå