Alive Skrevet 6. mai 2009 #321 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg skal hvertfall huske på å insistere på å få masse hjelp til ammingen på sykehuset og nekte å dra derfra før ungen og jeg har lært riktig teknikk. Det er ved feil teknikk man får uutholdelige smerter. Det er ihvertfall det de sier. Selv om jeg før var overbevist om at jeg gjorde alt riktig og trodde bare at det var jeg som var annerledes enn alle andre. Nå satt jeg og gråt hver gang jeg ammet i flere måneder, og blødde fra begge puppene, måtte plukke bort skorper før jeg la til og hadde brystbetennelser som avløste hverandre hele tiden. Så denne gangen må jeg be om hjelp. Tror riktig sugeteknikk har veldig mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. mai 2009 #322 Del Skrevet 6. mai 2009 Uff, har aldri tenkt på amming som at det skal bli noe problem jeg Skal på gruppetime med fokus på amming om en måned, så da får jeg vel lære litt mer om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. mai 2009 #323 Del Skrevet 6. mai 2009 Å, er det vondt å gå uten bh? Ler ikke av deg altså, men av meg selv. Jeg syntes nemlig det rådet hørtes dritteit ut, for jeg har aldri kjent noe forskjell på å gå med eller uten bh. Ja, nå trenger jeg bh da, har fått litt større og slappere pupper etter bebis, men før jeg ble gravid gikk jeg aldri med bh. Men hvis det er vondt for folk å gå uten bh, hjelper det kanskje til å herde litt da? :klø: Ja, nå under graviditeten har jeg ikke kunnet gå uten bh en eneste dag, de er jo så ømme at Nå de siste 5 ukene har jeg begynt å lekke fra puppene også, så jeg kan ikke sove uten på natta engang, kjenner madrassen er våt når jeg snur meg av kliss. Er det dette de kaller råmelk forresten? Er du ikke øm i puppene Imli? Kan ikke tenke meg hvor vondt det hadde vært å gått uten bh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mai 2009 #324 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvis man lekker fra puppene er det råmelk, ja. Men det går ikke an å bruke den opp, blir masse igjen til bebis selv om man lekker før fødsel. Har ikke ømme pupper i det hele tatt jeg... Sist hadde jeg ømme pupper de første ukene, så gikk det over. Denne gangen har jeg ikke hatt det i det hele tatt. Nå er vel brystvortene min ganske herda da, er jo bare en mnd siden jeg slutta å amme. Og så har jeg aldri hatt særlig sensitive brystvorter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 6. mai 2009 #325 Del Skrevet 6. mai 2009 Gruer meg litt jeg nå! Har ikke tenkt så mye på fødselen, amming og alt det der..Men i dag dukker det opp samtaler om dette hele tiden! Jeg har jo null erfaring med noe som helst..Ikke mange av min omgangskrets som er/har nettopp vært gravid heller..Bah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mai 2009 #326 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg hadde det også slik sist gang - kjente ingen som var gravide eller hadde små barn. Tror det er et like stort sjokk å bli mor uansett Jeg prata i alle fall med mamma, lege/jordmor og KG-jentene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 6. mai 2009 #327 Del Skrevet 6. mai 2009 KG er supert! Jeg gruer meg igrunn mest til at vannet skal gå å alt det der, kommer ikke til å bevege meg utenfor stuedøren når det nærmer seg termin..Tenk om vannet går på butikken! Ammingen tenker jeg litt mindre på, får bare ta det som det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mai 2009 #328 Del Skrevet 6. mai 2009 Hehe, tror det er veldig skjelden vannet går på butikken! dessuten er det vel så ofte at fødslen starter med rier enn med vannavgang. Jeg gruglder meg til å føde igjen. Gleder meg på en måte, fordi jeg synes det er en spennende opplevelse (jepp, jeg er rar), men gruer meg litt fordi jeg vet hvor vondt det er, og fordi jeg er redd det skal bli reprise av første fødsel. Da hadde jeg pressrier i nesten to timer og ungen måtte til slutt ut med sugekopp. Har liksom lyst til å greie det selv denne gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. mai 2009 #329 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvis man lekker fra puppene er det råmelk, ja. Men det går ikke an å bruke den opp, blir masse igjen til bebis selv om man lekker før fødsel. Har ikke ømme pupper i det hele tatt jeg... Sist hadde jeg ømme pupper de første ukene, så gikk det over. Denne gangen har jeg ikke hatt det i det hele tatt. Nå er vel brystvortene min ganske herda da, er jo bare en mnd siden jeg slutta å amme. Og så har jeg aldri hatt særlig sensitive brystvorter... Okei Godt å ha noen som har babis fra før av her igrunnen.. Men er det et godt tegn at jeg lekker, betyr det at jeg kommer til å ha melk der? De fleste av mine venninner har baby, gudskjelov, så jeg spør de også kjempemasse når jeg lurer på ting, men kg er definitivt et veldig godt hjelpemiddel.. Iallefall, det er to stykker som ikke hadde noe melk etter fødselen, så de måtte begynne med erstatning med en gang, var derfor jeg lurte på det med råmelka! Ja, kan jo være derfor du ikke har så ømme bryster, fordi du har amma hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. mai 2009 #330 Del Skrevet 6. mai 2009 KG er supert! Jeg gruer meg igrunn mest til at vannet skal gå å alt det der, kommer ikke til å bevege meg utenfor stuedøren når det nærmer seg termin..Tenk om vannet går på butikken! Ammingen tenker jeg litt mindre på, får bare ta det som det kommer Hadde vannet mitt gått på butikken tror jeg at jeg hadde fått lættis rett og slett.. Kan se det for meg når jeg står der lettere frustrert med våte buksebein og handlekurv og skal betale Jeg bare gleder meg jeg altså, kjenner et kribler i kroppen. Selvom det er vondt så er det nok en opplevelse jeg aldri vil være foruten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 6. mai 2009 #331 Del Skrevet 6. mai 2009 Det hadde nok blitt litt komisk ja, i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. mai 2009 #332 Del Skrevet 7. mai 2009 Mannen synger nattasang for meg hver kveld (har gjort det hele tiden, før jeg ble graivd også.. ), så kanskje babyen kjenner igjen den når h*n kommer ut. H*n er i alle fall som regel aktiv når mannen synger den sangen. Jeg har vært 50% sykemeldt i fire uker pga bekkenløsning. Har en jobb hvor jeg må stå 8-9 timer hver dag, og det klarte jeg rett og slett ikke lenger. Selv så skeptisk til sykemelding jeg var, er det deilig å ha det nå. Det gjør rett og slett at jeg orker hverdagslige ting som å lage middag (noen ganger) og sette på vaskemaskin. Ang. amming så har jeg vel ikke tenkt så fryktelig mye på det. Jeg har veldig lyst til å få det til, men det vet jeg jo ikke før jeg er der. Begynner å lure på om jeg får noe melk jeg.. Ikke noe tegn til råmelk eller lekkasje her enda, og puppene har ikke vokst noenting i det hele tatt i løpet av svangerskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 7. mai 2009 #333 Del Skrevet 7. mai 2009 Ang. amming så har jeg vel ikke tenkt så fryktelig mye på det. Jeg har veldig lyst til å få det til, men det vet jeg jo ikke før jeg er der. Begynner å lure på om jeg får noe melk jeg.. Ikke noe tegn til råmelk eller lekkasje her enda, og puppene har ikke vokst noenting i det hele tatt i løpet av svangerskapet... Du får helt sikkert melk etter fødselen. Jeg har ikke noe tegn til melk i brystene i dette svangerskapet, og kan heller ikke huske det var noe lekkasje i brystene sist svangerskap. Brystene har ikke vokst alll verdens heller, det kommer etter fødsel når melka virkelig begynner å flomme. Høres helt normalt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mai 2009 #334 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg hadde heller ikke noe lekking av råmelk før fødsel sist. Etter at ungen var ute, greide jeg å presse ut noen gule dråper Han fikk i alle fall i seg litt råmelk, og så kom melka tredje dagen. Det er i alle fall vanlig at det tar 2-4 dager før man får den "ordentlige" melka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. mai 2009 #335 Del Skrevet 8. mai 2009 Får ta det som det kommer, vet jo ingenting sikkert enda. Men det må jo være veldig praktisk med amming da. Maten er alltid med, og man slipper å styre med flasker og varmt og kaldt vann osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 8. mai 2009 #336 Del Skrevet 8. mai 2009 Ikke bare det, det er jo absolutt det beste for babyen. Så man vil jo så gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #337 Del Skrevet 10. mai 2009 Utstyr da, folkens... kan babyen bare komme, eller er det masse som fortsatt skal kjøpes og ordnes? Her i gården er vi ferdige med mye, men har (heldigvis...) litt igjen. Jeg synes det er så gøy å shoppe og ordne for babyen at jeg drøyer alt sammen, kjenner jeg. I dag har det vært stor vaskedag: alle klær, tepper og kluter har vært/er/skal i vasken. Full aktivitet på vaskerommet, og for en gangs skyld KOOOSER jeg meg med det! I går var vi på barnas hus og kjøpte trekk til bugaboo'en. Den forandret farge fra grå/svart til grå og kongeblå. Vi er superfornøyde, og synes vi har en Rolls Roys i kjellerstua Ikke rart at det blir noen dyre baby-utstyr-innkjøp når man bruker 1000 kr på å skifte farge på vogna Meeen, når vi ble SÅ fornøyde, må jeg nesten si at det var verdt det! Og dere: når pakkes sykehusbagen? Tidlig enda, sikkert? Ivrig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 10. mai 2009 #338 Del Skrevet 10. mai 2009 I går var vi på barnas hus og kjøpte trekk til bugaboo'en. Den forandret farge fra grå/svart til grå og kongeblå. Vi er superfornøyde, og synes vi har en Rolls Roys i kjellerstua Ikke rart at det blir noen dyre baby-utstyr-innkjøp når man bruker 1000 kr på å skifte farge på vogna Meeen, når vi ble SÅ fornøyde, må jeg nesten si at det var verdt det! Skjønner hva du mener.. Her har du jenta som har spesialbestilt trekk fra USA.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 10. mai 2009 #339 Del Skrevet 10. mai 2009 Her kan bare babyen komme når han er klar, alt er klappert og klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. mai 2009 #340 Del Skrevet 10. mai 2009 Vi har ikke alt klart. Av store ting mangler vi kun bilstol og bæredings, men barnerommet er langt fra klart. Vi mangler hyller og kurver og ikke minst å rydde rommet tomt og flytte seng og stellebord og diverse inn på det rommet... Sykehusbag har jeg faktisk ikke tenkt på enda i det hele tatt. Men jeg er jo en hel måned bak de første her så.. Tenkte jeg skulle snappe opp noen tips fra de som pakker før meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå