Gå til innhold

Oppkjøring i Haugesund


Gjest Imm

Anbefalte innlegg

Merk også at haugesundere er kjent for å være veldig dårlige på å kjøre i rundkjøringer.

Jeg må faktisk si meg enig i den. :ler: Og jeg ER haugesunder selv.. En hel haug med idioter som legger seg i feil felt i rundkjøringene.. Men her er det forskjellige regler i rundkjøringene også da... Hvis folk leste skiltene :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, er de det?Hvor har fått det ifra??

Jeg er haugesunder. Det er ikke vanskelig å kjøre opp i hgsd,bare les skiltene skikkelig, hold avstad, vikeplikt, se deg godt om, så klarer du det!

Jeg ville ha dratt opp til haugesund for å sjekket. I ogmed at haugesund er en liten by, kan du havna i sveio, tysvær ol. Men lykke til!

tusen takk for tipsene!! Trenger de stort;O :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk si meg enig i den. :ler: Og jeg ER haugesunder selv.. En hel haug med idioter som legger seg i feil felt i rundkjøringene.. Men her er det forskjellige regler i rundkjøringene også da... Hvis folk leste skiltene :klaske:

Må også si meg enig her. Den verste rundkjøringa er ved Esso Raglamyr - her legger folk seg i hele veibanen, uansett hvilken vei de skal :ler:

Og FREMDELES kjører folk feil i rundkjøringa ved Opelbygget!

Hilsen gjesten som skrev tidlig i innlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også si meg enig her. Den verste rundkjøringa er ved Esso Raglamyr - her legger folk seg i hele veibanen, uansett hvilken vei de skal :ler:

Og FREMDELES kjører folk feil i rundkjøringa ved Opelbygget!

Hilsen gjesten som skrev tidlig i innlegget :)

Ja jeg kjørte feil i rundkjøringen ved Opel bygget et par ganger selv :flau: men det er ganske lenge siden jeg fant ut av det...

Hadde vel nettupp truffet mannen min på det tidspunktet og han kikket rart på meg i bilen ; " tenkte vel han hadde funnet seg ei SKIKKELIG blondine " :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ay Caramba

Synes det gikk lett å kjøre opp i Haugesund...Vi tok en liten tur i sentrum, så kjørte vi opp til Amanda senteret hvor jeg måtte parkere. Som han så fint sa, det enkle er det beste; Altså, ber han deg parkere, ikke let etter den vanskeligste plassen, bare parker innenfor strekene! :)

Det er vel 70 sone opp til senteret, og jeg var helt paranoid angående å ikke gå over fartsgrensen...han lo og sa; Jeg pleier å kjøre 5 over grensa...bare følg trafikkflyten. Ellers var jeg dritstressa da han sa: Ta til høyre her! Da kjørte jeg til venstre... :skratte: Han beroliget meg og sa; Du stryker ikke om du kjører motsatt så lenge det er lov å kjøre den veien ;)

Så kjørte vi tilbake og jeg parkerte der vi startet. Ikke stress! Da går det meste enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjørte feil i rundkjøringen ved Opel bygget et par ganger selv :flau: men det er ganske lenge siden jeg fant ut av det...

Hadde vel nettupp truffet mannen min på det tidspunktet og han kikket rart på meg i bilen ; " tenkte vel han hadde funnet seg ei SKIKKELIG blondine " :skratte:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er fra Stavanger, og går nå i lære i Haugesund. Har oppkjøring i Haugesund på torsdag. Jeg tok også allt av kjøretimer i Haugesund

Jeg har en del tips til deg anngående trafikken i Haugesund i forhold til Stavanger. For det første kan du se for deg Haugesund sentrum, som våland, med masse butikker, fotgjengerfelt, enveiskjøringer, busser, parkerte biler osv. Hovedgaten der ope (karmsundsgaten, ligner ganske mye på madlaveien i Stavanger. Mye rundkjøringer, og et lyskryss. også 50 sone. Landeveien der oppe er ganske lett, da de ikke har motorvei. Du kommer mest sannsynlig aldri til å kjøre fortere enn 70 km/t. Det er en del rundkjøringer som er veldig ulogiske. Det er en rundkjøring ute på en øy, som du har vikeplikt for høyre blant annet, og ikke fra venstre.

Slik jeg har hørt er det heller ikke noen slemme sensorer der oppe. De er rettferdge og snille.

Lykke til, det kommer til å gå fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ta-til-høyre
Slik jeg har hørt er det heller ikke noen slemme sensorer der oppe. De er rettferdge og snille.

Lykke til, det kommer til å gå fint

Når jeg kjørte opp tok vi første vei til høyre ut fra biltilsynet - ut på en forkjørsvei. Vi fulgte denne veien frem til et kryss. Her tok vi til høyre igjen og fulgte denne veien. Etter ca 10 minutt kjøring sa sensor plutselig at jeg skulle parkere utenfor en fisk/sjømat-butikk. Jeg parkerte og synes at jeg var veldig flink da sensor går ut av bilen og inn i butikken. Jeg sitter der i noen minutter uten å vite hva som egentlig skjedde. Så kommer sensor ut igjen og setter seg inn i bilen, og sier: "Samme vei tilbake til biltilsynet. Klarer du å finne veien?"

Så kjørte vi samme vei tilbake - og 20 minutter etter oppkjøringen var startet var vi ferdige. Sensor hadde deilig sjømat til middag og jeg hadde sertifikat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjørte vi samme vei tilbake - og 20 minutter etter oppkjøringen var startet var vi ferdige. Sensor hadde deilig sjømat til middag og jeg hadde sertifikat..

Når kjørte du opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Imm_*
Synes det gikk lett å kjøre opp i Haugesund...Vi tok en liten tur i sentrum, så kjørte vi opp til Amanda senteret hvor jeg måtte parkere. Som han så fint sa, det enkle er det beste; Altså, ber han deg parkere, ikke let etter den vanskeligste plassen, bare parker innenfor strekene! :)

Det er vel 70 sone opp til senteret, og jeg var helt paranoid angående å ikke gå over fartsgrensen...han lo og sa; Jeg pleier å kjøre 5 over grensa...bare følg trafikkflyten. Ellers var jeg dritstressa da han sa: Ta til høyre her! Da kjørte jeg til venstre... :skratte: Han beroliget meg og sa; Du stryker ikke om du kjører motsatt så lenge det er lov å kjøre den veien ;)

Så kjørte vi tilbake og jeg parkerte der vi startet. Ikke stress! Da går det meste enklere :)

Hei

Takk for tipset

er godt å høre erfaringene til noen andre. Håper jeg får samme sensor som deg da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Imm_*
Er fra Stavanger, og går nå i lære i Haugesund. Har oppkjøring i Haugesund på torsdag. Jeg tok også allt av kjøretimer i Haugesund

Jeg har en del tips til deg anngående trafikken i Haugesund i forhold til Stavanger. For det første kan du se for deg Haugesund sentrum, som våland, med masse butikker, fotgjengerfelt, enveiskjøringer, busser, parkerte biler osv. Hovedgaten der ope (karmsundsgaten, ligner ganske mye på madlaveien i Stavanger. Mye rundkjøringer, og et lyskryss. også 50 sone. Landeveien der oppe er ganske lett, da de ikke har motorvei. Du kommer mest sannsynlig aldri til å kjøre fortere enn 70 km/t. Det er en del rundkjøringer som er veldig ulogiske. Det er en rundkjøring ute på en øy, som du har vikeplikt for høyre blant annet, og ikke fra venstre.

Slik jeg har hørt er det heller ikke noen slemme sensorer der oppe. De er rettferdge og snille.

Lykke til, det kommer til å gå fint

Takk for tipset, trenger det STORT. Hvorfor hadde oppkjøring og kjøretimer der oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, trenger det STORT. Hvorfor hadde oppkjøring og kjøretimer der oppe?

Jeg fant ut at det er bedre å kjøre i Haugesund, fordi det er mye mindre kø på kjøreskoler å oppkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en rundkjøring ute på en øy, som du har vikeplikt for høyre blant annet, og ikke fra venstre.

Det er bakarøynå/hasseløynå det:-P Mange som ikke skjønner det, for det ser ut som en vanlig rundkjøring. Typen min blei jo utskjellt til de grader av en sinna gubbe som var såååååå sikker på at det var en vanlig rundkjøring. Haha, snakk om å ikke følge med da!

Men viss du kjører over en gul liten bru til en øy så kommer du til en rundkjøring, men her er det kun skiltet med påbudt kjøreretning (blått skilt med piler som går i en ring), det finnes ikke vikepliktskilt, så her er det vanlig høre regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk også at haugesundere er kjent for å være veldig dårlige på å kjøre i rundkjøringer.

:fnise: I hear that! Er fra Haugesund og bor her nå, men har bodd noen år i Stavanger - for en forskjell! Vi er ikke så veldig flinke til å blinke for å si det sånn...så når du skal inn i en rundkjøring, vær helt sikker på hvor andre biler skal før du hiver deg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Imm_*

Off i morgen har jeg oppkjøring:O:O:O Gruer meg SYKT nå!!

skal fortelle dere hvordan det gikk i morgen :sjenert:

og må igjen takke for alle tipsene, noe der vil tilføye i siste liten?

noe jeg generelt må huske på oppkjøringen? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved sykehuset er det en vei som går ut i Karmsundsgata, den er det ikke lov å krysse. Det står et skilt der med påbudt vei å kjøre, men det er ikke like lett å se. Det var en av tingene jeg strøyk på for noen år siden.

En annen plass som de av og til tar er mot Amandasenteret, der er det mange butikker med innkjørsel til parkering som du ikke har stopp for. Men på veien opp til Amanda er det en vei fra høyre som du har stopp for. Har hørt de har strøket flere der.

Det er få stopp-skilt med stoppelinje, men et par er det. Ganske viktig å stoppe helt og ikke bare nesten.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved sykehuset er det en vei som går ut i Karmsundsgata, den er det ikke lov å krysse. Det står et skilt der med påbudt vei å kjøre, men det er ikke like lett å se. Det var en av tingene jeg strøyk på for noen år siden.

En annen plass som de av og til tar er mot Amandasenteret, der er det mange butikker med innkjørsel til parkering som du ikke har stopp for. Men på veien opp til Amanda er det en vei fra høyre som du har stopp for. Har hørt de har strøket flere der.

Det er få stopp-skilt med stoppelinje, men et par er det. Ganske viktig å stoppe helt og ikke bare nesten.

Lykke til:)

Tusen takk:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...