Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hvor lang tid bruker man i kirka sånn ca når man ikke skal ha noe spesielt utenom?
Honey Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Cirka 30-35 minutter hvis det ikke er noe solosang eller liknende. Var i et bryllup i sommer som tok presis 45 minutter med to solosanginnslag.
eleit Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Som Honey sier, 30-45 min.. Har aldri vært i en vielse som har vart lengre.. I den kirka vi skal gifte oss har de forresten vielser hver time, så da kan det ikke vare noe særlig mer en 30 min!
sixx Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Hva i all verden er en brudesermoni?? En sermoni som avholdes i de tilfellene hvor brudgommen har stukket av fordi bruden ble helt spinnvill i løpet av de fem årene det tok å planlegge bryllupet, men som likevel arrangeres fordi bruden har lagt så mye tid og krefter i planleggingen av det hele? Hva sier forresten presten til bruden i sånne tilfeller? Altså når det ikke finnes noen brudgom som skal tvinges til å love å elske det bridzillamonstert ved siden av i all tid? Prest: "Måtte alle brudesermonigjestene være seg bevisst å ta mange bilder av dokurvene du har lagt så mye arbeid i, slik at du i uoverskuelig fremtid kan se på disse bildene og minnes den fantastiske planleggingstiden"? Ja, ja - Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Hva i all verden er en brudesermoni?? En sermoni som avholdes i de tilfellene hvor brudgommen har stukket av fordi bruden ble helt spinnvill i løpet av de fem årene det tok å planlegge bryllupet, men som likevel arrangeres fordi bruden har lagt så mye tid og krefter i planleggingen av det hele? Hva sier forresten presten til bruden i sånne tilfeller? Altså når det ikke finnes noen brudgom som skal tvinges til å love å elske det bridzillamonstert ved siden av i all tid? Prest: "Måtte alle brudesermonigjestene være seg bevisst å ta mange bilder av dokurvene du har lagt så mye arbeid i, slik at du i uoverskuelig fremtid kan se på disse bildene og minnes den fantastiske planleggingstiden"? Ja, ja - Lykke til. Trenger ikke være rakettforsker for å forstå at TS mente bryllupssermoni vel...?
sixx Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Trenger ikke være rakettforsker for å forstå at TS mente bryllupssermoni vel...? Nei, tvert om - jeg tror rakettforskere beskjeftiger seg med helt andre ting.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Brude-ditt og brude-datt. Jeg kan jo forstå at det heter brudekjole og brudebukett, men ellers? Brude-seremoni, brude-kake, brude-vals, brude-bilder, brude-bil, brude-suite...er det egentlig nødvendig å ha en brudgom nå til dags?
sixx Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 er det egentlig nødvendig å ha en brudgom nå til dags? Nei, det er bare bortkastet energi. Kjøp heller en chihuahua. Til forveksling lik en rakettforsker.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Nei, tvert om - jeg tror rakettforskere beskjeftiger seg med helt andre ting. Ååå, så du skjønte ikke den engang! Da er det jo ikke så rart... Brude-ditt og brude-datt. Jeg kan jo forstå at det heter brudekjole og brudebukett, men ellers? Brude-seremoni, brude-kake, brude-vals, brude-bilder, brude-bil, brude-suite...er det egentlig nødvendig å ha en brudgom nå til dags? Enig i dette, men det er jo faktisk noe som heter brudebil, da. Og den er det ikke meningen at brudgommen skal sitte i!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Nei, det er bare bortkastet energi. Kjøp heller en chihuahua. Til forveksling lik en rakettforsker. sixx *gammel gjest som har savnet deg*
sixx Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Ååå, så du skjønte ikke den engang! Da er det jo ikke så rart... Nei, som du skjønner så har jeg litt tungt for det. Bær over med meg. sixx *gammel gjest som har savnet deg* Hallois!!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #12 Skrevet 19. november 2008 Hva er en brudebil? Og kan jeg få en til Barbiene mine? Helt enig i at "brude-"ditt og datt er en uting - man er da to om det...
Jade Skrevet 19. november 2008 #13 Skrevet 19. november 2008 Klart det et dumt å kalle alt for brude-..., men sist jeg sjekket, så het det bryllupskake, bryllupssuite, osv.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #14 Skrevet 19. november 2008 Klart det et dumt å kalle alt for brude-..., men sist jeg sjekket, så het det bryllupskake, bryllupssuite, osv. Det er jo hele poenget, det heter bryllups-dittogdatt. Er bare så avslørende når folk omtaler det som brude-dittogdatt.
Pastor Knut Skrevet 20. november 2008 #15 Skrevet 20. november 2008 Hva i all verden er en brudesermoni?? En sermoni som avholdes i de tilfellene hvor brudgommen har stukket av fordi bruden ble helt spinnvill i løpet av de fem årene det tok å planlegge bryllupet, men som likevel arrangeres fordi bruden har lagt så mye tid og krefter i planleggingen av det hele? Hva sier forresten presten til bruden i sånne tilfeller? Altså når det ikke finnes noen brudgom som skal tvinges til å love å elske det bridzillamonstert ved siden av i all tid? Prest: "Måtte alle brudesermonigjestene være seg bevisst å ta mange bilder av dokurvene du har lagt så mye arbeid i, slik at du i uoverskuelig fremtid kan se på disse bildene og minnes den fantastiske planleggingstiden"? Ja, ja - Lykke til. Brudeseremoni er helt greit, det. Det er gjerne det som skjer ved brudestolen, så presten får sikkert ingen problemer med å si det som sies skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå