Gå til innhold

Hvor lenge varer en brudesermoni?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Hvor lang tid bruker man i kirka sånn ca når man ikke skal ha noe spesielt utenom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cirka 30-35 minutter hvis det ikke er noe solosang eller liknende. Var i et bryllup i sommer som tok presis 45 minutter med to solosanginnslag.

Skrevet

Som Honey sier, 30-45 min.. Har aldri vært i en vielse som har vart lengre.. I den kirka vi skal gifte oss har de forresten vielser hver time, så da kan det ikke vare noe særlig mer en 30 min!

Skrevet

Hva i all verden er en brudesermoni?? :overrasket:

En sermoni som avholdes i de tilfellene hvor brudgommen har stukket av fordi bruden ble helt spinnvill i løpet av de fem årene det tok å planlegge bryllupet, men som likevel arrangeres fordi bruden har lagt så mye tid og krefter i planleggingen av det hele?

Hva sier forresten presten til bruden i sånne tilfeller? Altså når det ikke finnes noen brudgom som skal tvinges til å love å elske det bridzillamonstert ved siden av i all tid?

Prest: "Måtte alle brudesermonigjestene være seg bevisst å ta mange bilder av dokurvene du har lagt så mye arbeid i, slik at du i uoverskuelig fremtid kan se på disse bildene og minnes den fantastiske planleggingstiden"?

Ja, ja - Lykke til. :smilyblomst:

Skrevet

En sermoni som avholdes i de tilfellene hvor brudgommen har stukket av fordi bruden ble helt spinnvill i løpet av de fem årene det tok å planlegge bryllupet, men som likevel arrangeres fordi bruden har lagt så mye tid og krefter i planleggingen av det hele?

Hva sier forresten presten til bruden i sånne tilfeller? Altså når det ikke finnes noen brudgom som skal tvinges til å love å elske det bridzillamonstert ved siden av i all tid?

Prest: "Måtte alle brudesermonigjestene være seg bevisst å ta mange bilder av dokurvene du har lagt så mye arbeid i, slik at du i uoverskuelig fremtid kan se på disse bildene og minnes den fantastiske planleggingstiden"?

Trenger ikke være rakettforsker for å forstå at TS mente bryllupssermoni vel...?

:lete:

Skrevet
Trenger ikke være rakettforsker for å forstå at TS mente bryllupssermoni vel...?

:lete:

Nei, tvert om - jeg tror rakettforskere beskjeftiger seg med helt andre ting. :)

Skrevet

Brude-ditt og brude-datt. Jeg kan jo forstå at det heter brudekjole og brudebukett, men ellers?

Brude-seremoni, brude-kake, brude-vals, brude-bilder, brude-bil, brude-suite...er det egentlig nødvendig å ha en brudgom nå til dags?

Skrevet
er det egentlig nødvendig å ha en brudgom nå til dags?

Nei, det er bare bortkastet energi. Kjøp heller en chihuahua. Til forveksling lik en rakettforsker. :)

Skrevet
Nei, tvert om - jeg tror rakettforskere beskjeftiger seg med helt andre ting. :)

Ååå, så du skjønte ikke den engang! Da er det jo ikke så rart...

:ler:

Brude-ditt og brude-datt. Jeg kan jo forstå at det heter brudekjole og brudebukett, men ellers?

Brude-seremoni, brude-kake, brude-vals, brude-bilder, brude-bil, brude-suite...er det egentlig nødvendig å ha en brudgom nå til dags?

Enig i dette, men det er jo faktisk noe som heter brudebil, da. Og den er det ikke meningen at brudgommen skal sitte i!

:)

Skrevet
Nei, det er bare bortkastet energi. Kjøp heller en chihuahua. Til forveksling lik en rakettforsker. :)

sixx :hjerte:

*gammel gjest som har savnet deg*

Skrevet
Ååå, så du skjønte ikke den engang! Da er det jo ikke så rart...

Nei, som du skjønner så har jeg litt tungt for det. Bær over med meg. :pls:

sixx :hjerte:

*gammel gjest som har savnet deg*

Hallois!! :vinke:

Skrevet

Hva er en brudebil? Og kan jeg få en til Barbiene mine? Helt enig i at "brude-"ditt og datt er en uting - man er da to om det...

Skrevet

Klart det et dumt å kalle alt for brude-..., men sist jeg sjekket, så het det bryllupskake, bryllupssuite, osv.

Skrevet
Klart det et dumt å kalle alt for brude-..., men sist jeg sjekket, så het det bryllupskake, bryllupssuite, osv.

Det er jo hele poenget, det heter bryllups-dittogdatt. Er bare så avslørende når folk omtaler det som brude-dittogdatt.

Skrevet

Brudeseremoni er helt greit, det. Det er gjerne det som skjer ved brudestolen, så presten får sikkert ingen problemer med å si det som sies skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...