Gå til innhold

en bestemt toåring!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er inne i trassperiode nr to - dvs, barn nr to. ;)

Mitt beste tips er å være helt konsekvent på de tingene man synes er viktig. Om man gir etter 1 av 5 ganger vil barnet alltids prøve ut om om dette er den femte gangen.. og dermed blir øktene både mer hyppige og lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PPT-tjensten blir sabla overlessa med ekstrajobb hvis alle trassige 2-åringer skal komme på besøk! :skratte:

Det er da ikke noe å le av andres bekymringer. Du har ikke sett min unge, og har ikke kunnskap nok til å uttale deg om det er unødvendig å kontakte ppt eller ikke...

Jeg er faktisk utdannet førskolelærer selv, og jeg ser en del trekk hos min sønn som ikke er "normalt" og i barnehagen er de også litt bekymret. Men jeg har ingen planer om å trekke inn PPT med det første - men det er et alternativ hvis ting ikke er bedre om noen måneder, da det verbale språket sannsynligvis er bedre og han kan fortelle hva han synes selv...

Han er født noen uker for tidlig, og har hatt kontakt med fysioterapeut da han ikke begynte å gå før 1 måned siden, han var da 22 måneder. Han er liten av vekst, og har dårlige muskler som trenes opp med spesielle øvelser i bhg og med fysioterapeut..

Skrevet

Nå må jeg trø varsomt her, men det første jeg tenkte på var om han kan ha noen autistiske trekk.

Har selv en jeg er tante til som har en form for autisme, og han må ha alt i rutiner vis ikke blir han rasende, noe som er en del av diagnosen.

Selfølgelig kan det kun dreie seg om en veldig bestemt 2 åring som kommer til å vokse dette av seg, dere vet best selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...