Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Går 3. året på vgs,og må begynne å tenke på hva jg skall studere til høsten. Jeg er veldig usikker, og trenger noen å snakke med som vet litt om de forskjellige studiene. Rådgiver på skolen er det ikke noe hjelp i, han gir verdens mest difuse svar! Er det noen som vet om andre personer/steder jeg kan spørre/ta kontakt med?
Glynis Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 (endret) Oss? Alle konkrete spørsmål finner du enten svar på hos skolenes hjemmesider eller hvis du sender mail. Hvis du vil sammenligne studier og få tips til hva du kan studere ut i fra evner og interesser spør du oss. Endret 18. november 2008 av Glynis
venus_ Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 (endret) Søk masse på nettet, bestill brosjyrer fra mange skoler og les om de div utdanningene. Eller prøv å få snakke med en rådgiver på feks en høyskole. Rådgivere i vgs er håpløse, enten så vet ikke de det man lurer på eller så gir de feil svar.. Endret 18. november 2008 av venus_
Leanne Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 du får sikkert mange fornuftige svar her hvis du spør oss Også kan du jo ta kontakt med aktuelle høgskoler/universitet etter du har funnet ut litt mer om hva du vil. Der har de gode rådgivere du kan kontakte på mail, eller avtale et møte. Rådgivere på vgs er håpløse....
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Blir nok noen spm her også etter hvert, men synes det er lettere å snakke med noen ansikt til ansikt;) Har alle høyskoler rådgivere?
Leanne Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Blir nok noen spm her også etter hvert, men synes det er lettere å snakke med noen ansikt til ansikt;) Har alle høyskoler rådgivere? ja det tror jeg de skal ha
Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Hvis du har noen alternativer til hva du ønsker, kan du sikkert høre litt rundt om noen kjenner noen som studerer det. Kan alltids være greit å snakke med noen som tar faget selv Ellers, hvis det er selve utvalget du vil se på, har de fleste skoler studiekataloger. 09/10-katalogene har kun kommet for folkehøgskolene (tror resten kommer etter jul eller noe sånt ), men tror ikke selve studietilbudet blir noe annerledes neste år, selv om søknadssystemet reformeres. På samordnaopptak.no finner du informasjon om poenggrenser, men husk at de faller med noen poeng neste år, på grunn av fjerning av fordypningspoeng (var 4 før) og redusering av antall realfagspoeng man kan få (fra 6 til 4)
Gjest _Leela_ Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Besøk en eller flere utdanningsmesser, vet ikke hvor i landet du bor, men de fleste store byene har en. Min videregående arrangerte også tur dit og det var veldig greit å snakke med studieveiledere, studenter ol fra de ulike høyskolene og universitetene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå