Gjest Matvrak Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 I forbindelse med en julemiddag i fjor fikk vi servert sprengt ribbe. Det var utrolig godt, men fikk ikke helt med meg hva det er. Det var en slags salta ribbe tror jeg.. Noen som vet, og også hvor man får kjøpt dette??
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Jeg tror det er vanlig ribbe som er trekt i 80 grader varmt vann i en times tid før den stekes. Er helt supert da mesteparten av fettet forsvinner ut av ribba. Jeg får selv litt vondt i magen av det fettet og et eller annet stoff det inneholfer.. Helt glimrende =)
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 I forbindelse med en julemiddag i fjor fikk vi servert sprengt ribbe. Det var utrolig godt, men fikk ikke helt med meg hva det er. Det var en slags salta ribbe tror jeg.. Noen som vet, og også hvor man får kjøpt dette?? "Sprengt" betyr lettsaltet, oftest i betydningen ligget i lake av salt, sukker og eventuelt andre kryddere fra en dag til en uke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå