Gå til innhold

Knep du har på lur i tilfelle overfall

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dette handler ikke om knep, men jeg vil gjerne fortelle en historie om det å sloss med en overfallsmann.(historien er forkortet)

Jeg har slåss med en overgrepsmann.

Det var ikke jeg som ble overfallt men ei ukjent jente.Jeg og kjærsten min hadde vært ute på en pub i nærheten av hjemmet.

Kjærsten min skulle innom bensinstasjonen mens jeg gikk videre alene hjem.Bensinstasjonen ligger kun1 minutts gange fra borettslaget vi bor i.

Jeg alene(mens kjærsten min var på bensinstasjonen) ble vitne til at en mann slo løs på ei jente da jeg kom inn i gården.

Jenta hylte og skrek og blødde noe voldsomt.

Jeg hørte folk ropte ned fra balkongene sine at han skulle gi seg og at de hadde ringt politiet.

Jeg (dum eller barmhjertig) gjøv løs på denne mannen for å hjelpe jenta (visste jo at naboene hadde ringt politiet og at kjærsten min kom snart)

Jeg husker at jeg så han blødde fra ansiktet etter slaget mitt og kloremerkene.

Han fikk tak i meg å slo meg helseløs i annsiktet mens jeg lå/satt nede.Jeg satte nøklene mine hardt i låret og han skrek til.

Kjærsten min kom løpende å smæla til han med gitarkofferten sin i bakhodet.(han hadde spilt litt ute den kvelden)

Selvsagt så ble han svimeslått men løp etter oss som en galning og fikk tak i meg!Hun jenta som hadde blitt angrepet hylte og skrek mens hun ringte politiet (som allerede var på vei)

Hun skrek at det var Johnny Olsen.

Jeg ante ikke hvem Johnny Olsen var, men kjærsten min visste det da.Hun som ble overfalt "kjente" han fra før og var et vitne i en sak.

Politiet kom og fakket han - jeg har aldri vært så "etterpåredd" i hele mitt liv.

Så ble det avhør der og da, legevakt og hele pakka på meg og jenta.

Jenta ble med oss hjem etter legevaktbesøket.

Johnny Olsen ble buret inn fikk vi jo vite mm.

Det siste jeg hørte om han var vel at han hadde blitt frelst i fengselet......og mener han gikk ut i pressen om det en gang vedr.filmen The Passion of The Christ.

Hadelandsdrapene

Jeg sloss med en morder....hadde jeg visst at det var HAN, hadde jeg holdt meg unna.

Uansett så angrer jeg ikke på det selvsagt, da jeg kanskje reddet jentas liv :vetikke:

(mulig deler her blir slettet da jeg har nevnt navn)

Edit: en nyttig tråd dette her!

Endret av Silmarill
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette handler ikke om knep, men jeg vil gjerne fortelle en historie om det å sloss med en overfallsmann.(historien er forkortet)

Jeg har slåss med en overgrepsmann.

Det var ikke jeg som ble overfallt men ei ukjent jente.Jeg og kjærsten min hadde vært ute på en pub i nærheten av hjemmet.

Kjærsten min skulle innom bensinstasjonen mens jeg gikk videre alene hjem.Bensinstasjonen ligger kun1 minutts gange fra borettslaget vi bor i.

Jeg alene(mens kjærsten min var på bensinstasjonen) ble vitne til at en mann slo løs på ei jente da jeg kom inn i gården.

Jenta hylte og skrek og blødde noe voldsomt.

Jeg hørte folk ropte ned fra balkongene sine at han skulle gi seg og at de hadde ringt politiet.

Jeg (dum eller barmhjertig) gjøv løs på denne mannen for å hjelpe jenta (visste jo at naboene hadde ringt politiet og at kjærsten min kom snart)

Jeg husker at jeg så han blødde fra ansiktet etter slaget mitt og kloremerkene.

Han fikk tak i meg å slo meg helseløs i annsiktet mens jeg lå/satt nede.Jeg satte nøklene mine hardt i låret og han skrek til.

Kjærsten min kom løpende å smæla til han med gitarkofferten sin i bakhodet.(han hadde spilt litt ute den kvelden)

Selvsagt så ble han svimeslått men løp etter oss som en galning og fikk tak i meg!Hun jenta som hadde blitt angrepet hylte og skrek mens hun ringte politiet (som allerede var på vei)

Hun skrek at det var Johnny Olsen.

Jeg ante ikke hvem Johnny Olsen var, men kjærsten min visste det da.Hun som ble overfalt "kjente" han fra før og var et vitne i en sak.

Politiet kom og fakket han - jeg har aldri vært så "etterpåredd" i hele mitt liv.

Så ble det avhør der og da, legevakt og hele pakka på meg og jenta.

Jenta ble med oss hjem etter legevaktbesøket.

Johnny Olsen ble buret inn fikk vi jo vite mm.

Det siste jeg hørte om han var vel at han hadde blitt frelst i fengselet......og mener han gikk ut i pressen om det en gang vedr.filmen The Passion of The Christ.

Hadelandsdrapene

Jeg sloss med en morder....hadde jeg visst at det var HAN, hadde jeg holdt meg unna.

Uansett så angrer jeg ikke på det selvsagt, da jeg kanskje reddet jentas liv :vetikke:

(mulig deler her blir slettet da jeg har nevnt navn)

Edit: en nyttig tråd dette her!

Utrolig bra av deg å hjelpe henne, selv om du faktisk lå i basketak med en morder... regner med det var det største sjokket i ettertid. Hjerte av gull, er det du har!

Skrevet

Jeg liker virkelig ikke gå i byen alene, og er heller ikke vant til det siden jeg kommer fra en liten plass utenfor bergen. Min samboer er for tiden bare hjemme hver helg pga jobb, så før han begynte med dette kjøpte han noe greier til meg på en svenske side. En spary jeg har i vesken me noe rødt greier i, hvis du sprayer dette på noe går det ikke av på lenge fordi det sitter seg godt på hud, og svir veldig hvis du treffer øynene. Tror siden var bestnuysweden, og sprayen er lovlig.

Må ærlig si at jeg har hånden rundt den i vesken når jeg går alene.

Skrevet (endret)
Utrolig bra av deg å hjelpe henne, selv om du faktisk lå i basketak med en morder... regner med det var det største sjokket i ettertid. Hjerte av gull, er det du har!

Takk for det :) Jeg fikk sjokk faktisk da jeg fikk høre hvem han var.

Da jeg senere leste at han var frelst av Gud ble jeg kvalm.

Jeg husker nemmlig at han ropte at alle kvinner er som slangen i paradiset og at jeg måtte dø! Tydelig at han hadde lest bibelen mens han satt inne for drap.

Selvsagt så satte dette ett støkk i meg og samboer.

Jeg fortalte om dette til foreldrene mine mange år etter det skjedde.

Jeg har ennå ikke opplevd etter dette å ha sett noen bli overfalt (jeg har heller ikke blitt overfalt), men jeg vil ikke nøle med å hjelpe en person i nød når jeg ser det...tror jeg da!

Har mange knep på lur etter denne episoden og de aller fleste er nevnt her.

Edit:for de som kjenner meg på FB, kjærsten min bekrefter historien dersom noen skulle tvile.

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg går hjem i halv-tolvtiden hver kveld etter jobb, på gangstier og gang og sykkelvei der det verken er gatelys eller noen folk på det tidspunktet. Mange gode tips her. Er ikke så gøy å gå der alene om kveldene.

Skrevet

Bor midt på Grønland, her er vi flere som tar en titt ut av vinduet hvis noen hyler høyt utenfor. Oftest er det bare fyllebråk, og da bryr vi oss jo ikke. Men ser vi overfall blir det full mobilisering.

Oppfordrer alle som blir overfalt i boligstrøk til å skrike/ rope om hjelp så høyt de kan, dette har allerede reddet fler.

Oppfordrer også alle til å ta en titt ut av vinduet hvis noen skriker o.l., ikke fordi man skal "bry seg", men "bry seg om".

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg tror det er på markedet..i alle fall i Sverige, en såkalt voldtektskondom.

Men det har vært innvendinger mot denne med tanke på fatalt utfall, at det utløser drap osv. Jeg ser for meg at en mann som ligger over meg, og som akkurat har stukket seg inn i pigger og blader..han vil det svartne for, før han kveler meg.

Jeg vet ikke.. og så hvis de er flere da..? Hm..jeg tror uansett jeg hadde brukt voldtektskondomen både foran og bak om det går.

Jeg vet om ei som ikke ble voldtatt..han stakk av når han ikke fikk av beltet hennes.. hva med gode gammeldagse kyskhetsbelter i metall osv.

Hvor i Sverige?

Så bra at hun hadde belte på og at han stakk av!

Anonymous poster hash: a7792...8ae

Skrevet

Å ha på et belte bakfrem og som er vanskelig å åpne er lurt, når man har bukse på.

Å late som at man ringer noen kan stoppe noen men ikke alle. Jeg har ringt en gang. Jeg satt på nattbussen hjem og en fyr som så creepy satte seg ved siden av meg og stirret på meg. Jeg skrev sms til ei venninne som jeg hadde vært ute med om at om jeg ringer når jeg går av bussen så MÅ hun svare fordi da gikk han av bussen på samme stopp. Han prøvde faktisk å lese det jeg skrev, bøyde seg over meg. Og ja han gikk av på mitt stopp. Gikk litt etter meg så jeg ringte venninna mi men da snudde han og gikk en annen vei. Vet jo ikke om han ville voldta meg, kanskje han bare ville legge an på meg og håpe å få napp. Jeg sa høyt til venninna mi at "ja samboer er hjemme og venter på meg", var singel egentlig.

Anonymous poster hash: b3abe...7eb

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg bare later som jeg snakker i telefonen jeg uten å ringe til noen!

Jeg bruker å ha nøklene mine i hånden, med spissene stikkende ut mellom min knyttede hånd!

Uff det gjorde jeg en gang, og gjett hva, mobilen begynte å ringe når jeg lata som om jeg var i en samtale, kjempe flaut!

Jeg har en liten teit plan hvor jeg skal prøve å bite handa om handa blir lagt over munnen og klype underarmen ved albuen og oppover eller innsiden av låret. Har egentlig også tenkt på å kunne dra i øre om mulig, eller hår... ellers er det jo mulig å bruke albue og å sparke men fy nei hadde aldri kommet meg unna i virkeligheten. Har jo ''lekesloss' mot gutter og tatt håndbakk og etc. med dem og har ærlig blitt livredd de gangene fordi da har det gått opp for meg at ejg aldri hadde klart meg om noen skulle prøvd seg. 

Skrevet

Det å kunne kampsport er alltid en fordel. Dersom en fremmed fyr går til angrep vil han trolig angre i ettertid. Eier ikke skrupler når det kommer til sånne idioter.

Anonymous poster hash: b88a0...9ce
Skrevet

Jeg ble overfalt på jobb, fy satan så sint jeg ble, nesten så jeg ble redd meg selv ;) han tok kvelertak på meg, da bare tiltet det, på en måte klarte jeg å få armene mine opp, tok tak i hvert øre, grov neglene inn bak øra, så tok jeg tak og smalt hodet hans ned i kneet mitt....da var det over ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...