Gjest Trådstarter Trine M. Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Det hender titt og ofte at kvinneer går hjem alene mens det er mørkt! Er du redd da? Det er jeg, litt ihvertfall! Har du noen knep dersom du skulle blitt overfalt av en jævel eller flere jævler? Her kan du dele dine knep som du evt. vil komme til å bruke, eller knep du har brukt!
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Jeg har en veske som er av metall, brynje veske rett og slett, hard og tung i seg selv, den har jeg klar litt lett på skulderen. Skulle det slå feil, har jeg en sprayboks som inneholder 5 dl vann og 3 bokser pepper, bare i tilfelle. Jeg er kanskje i overkant paranoid, men det hjelper meg å føle meg litt tryggere i mørket alene
Gjest pinkbunni Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Jeg har bare følt meg redd på gaten en gang. Da gikk jeg med telefonen, og ringte rundt til folk jeg trodde var våken bare for å ha noen å snakke med
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Jeg har bare følt meg redd på gaten en gang. Da gikk jeg med telefonen, og ringte rundt til folk jeg trodde var våken bare for å ha noen å snakke med Jeg bare later som jeg snakker i telefonen jeg uten å ringe til noen! Jeg bruker å ha nøklene mine i hånden, med spissene stikkende ut mellom min knyttede hånd!
Gjest Mina igjen Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Jeg bare later som jeg snakker i telefonen jeg uten å ringe til noen! Jeg bruker å ha nøklene mine i hånden, med spissene stikkende ut mellom min knyttede hånd! La oss si 4 nøkler som jeg eksempelvis har på mitt knippe. Jeg hålder knippe i neven mens jeg setter hver enkelt spiss ut mellom fingrene.Hånden er da knyttet. Føler meg tryggere da.
Visiter Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Jeg bare later som jeg snakker i telefonen jeg uten å ringe til noen! En jeg kjenner gjorde det, men ble voldtatt likevel. Ikke det at du kommer til å bli det, altså ... Jeg vet ikke hvorfor jeg nevner det engang, men det er i alle fall så.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Jeg har en veske som er av metall, brynje veske rett og slett, hard og tung i seg selv, den har jeg klar litt lett på skulderen. Skulle det slå feil, har jeg en sprayboks som inneholder 5 dl vann og 3 bokser pepper, bare i tilfelle. Jeg er kanskje i overkant paranoid, men det hjelper meg å føle meg litt tryggere i mørket alene bytt ut vannet med elnett hårspray eller clynol hårspray :-) Nope du er ikke paranoid, du tar forhåndsregler.
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 En jeg kjenner gjorde det, men ble voldtatt likevel. Ikke det at du kommer til å bli det, altså ... Jeg vet ikke hvorfor jeg nevner det engang, men det er i alle fall så. Huff, stakkars din venninne Jeg liksomprater samtidig som jeg har dette nøkkelknepet mitt Det blir jo som 4 stk. syler som jeg evt. slår inn i kroppen/hodet/balla på den evt. gjerningsmannen.
Visiter Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 ^ Ja, det tror jeg slett ikke er dumt. Treffer du godt og hardt med det vil nok overgriperen i det minste få nedsatt handlingsevnen og du kan vinne litt tid. Langt bedre enn ingenting. Selv, gjør jeg ikke stort, alt jeg har å skilte med er noe kampsporttrening. Uansett tror jeg man aldri kan være sikret mot overgrep, men jeg synes heller ikke man skal la frykten for det ødelegge kveldene sine. Tar man enkle forholdsregler, som å forsøke å holde seg til steder der det er opplyst eller helst en del folk, er det nok ikke kjempestore sjanser for å bli utsatt for noe altfor ubehagelig.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 18. november 2008 #11 Skrevet 18. november 2008 Om en jævla voldtektsforbryter kommer mot deg, og slenger deg inn mot en vegg og tar kvelertak på deg. Ta da dine armer å slå det absolutt det aller hardeste du kan med flathendenede mot ørene hans. Slår du hardt nok så sprenger du trommehinnene hans og det gjør sabla vondt. Gjør gjerne dette samtidig som du tramper det hardeste du kan med skoen din (om du har høye hæler) på foten hans1 LØP!!!!
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #12 Skrevet 18. november 2008 Mye man kan gjøre dersom hendene er fri. Knip personen det hardeste du kan med den ene hånda i balla hans, mens den andre bruker du til å spidde øynene. Bedre enn å bli voldtatt og i verste fall dø!
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 Ta med deg et skruhjern, men husk å si at det ikke var til det bruket egentlig dersom du får bruk for det. Dere vet jo at dersom dere tar med noe "dødelig" som våpen er det ulovlig selvom du kun bruker det til selvforsvar. Nøkler er det lureste å bruke faktisk, det kan forklares.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #14 Skrevet 18. november 2008 Jeg holdt på å bli voldtatt en gang, det jeg gjorde etter ett voldsomt basketak, var nok det som reddet meg ut av situasjonen. Jeg sa at jeg ble med på det frivillig, og da begynte han å slappe mere av, og da begynte jeg å sparke helt vilt på han, slik at det ente med at han ga opp.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #15 Skrevet 18. november 2008 Jeg ble overfalt en gang, og etter ett hardere basketak der han prøvde å holde meg nede i bakken klarte jeg faktisk å bite ham så til de grader hardt i handa at jeg kom meg løs og takk gud for det!!! Kom meg på bena og løp det jeg var god for, skal merke meg tipsene her, alle som en etterhvert som de kommer. og til den som mente hun var i overkant paranoid, du er ALDRI det, du tar forhåndsregler som en annen her sa. Hadde jeg hatt ett nøkkelknippe med taggene ut i handa, eller feks hårspray i vesken, tror jeg ikke at han hadde fått meg i bakken så fort. Jeg hadde ingenting. Og heldig er jeg som kom meg unna, ikke alle er så heldige. Stakkars kvinner...
Mann 42 Skrevet 18. november 2008 #16 Skrevet 18. november 2008 (endret) Hvis man bestemmer seg for å slåss, så gjelder det å treffe et sårbart punkt, og da er det tre som peker seg ut når man har overfallsmannen foran seg. Balla, øynene og strupehodet. Dersom han tar kvelertak, så er han vidåpen for et flatt slag med begge hender inn mot strupen. Det er selvsagt litt risikabelt, for hvis man slår for hardt, kan strupehodet knuses, og han kan kveles. Men man kan jo dø av et spark i balla også. Endret 18. november 2008 av Mann 42 1
Satsuma Skrevet 18. november 2008 #17 Skrevet 18. november 2008 Jeg går også med nøklene klar mellom fingrene, og jeg snakker enten med samboeren min på tlfen eller har nret klart på displayet slik at jeg raskest mulig skal kunne ringe opp om noe skulle skje.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 18. november 2008 #18 Skrevet 18. november 2008 Det anbefales virkelig ikke å gå og snakke i telefonen eller late som man snakker i telefonen. Det tar oppmerksomheten din bort fra hva som skjer rundt deg. Jeg er skeptisk til nøkkeltriks; men mindre du klarer å treffe med nøkkelen i ansikt- og halsregion tror jeg det er liten sjanse for at man skal klare å gjøre stor skade med det. Er faktisk også skeptisk til skrujern og tåregass; husk at overfallsmannen sannsynligvis er sterkere enn deg og derfor muligens kan overmanne deg og bruke dine "våpen" mot deg. Når adrenalinet pumper er det vanskelig å treffe små, spesifikke mål. Lang ut med flat hånd mot ansiktet. krum hånden litt og klor deg vei nedover ansiktet. Er du heldig treffer du øynene. Knespark mot underlivet er selvfølgelig genialt. Man kan dessverre aldri sikre seg mot overgrep. Det beste selvforsvaret er full årvåkenhet hele tiden. Men om man sitter i saksa så er det instinktene og refleksene som styrer, så såkalte "triks" som man lærer på selvforsvarskurs har jeg liten tro på. Om slike ting skal sitte i ryggmargen må man trene og terpe lenge. Og jevnlig.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #19 Skrevet 18. november 2008 Jeg har en såkalt overfallsalarm jeg pleier å ha i lomma eller hånden hvis jeg går alene på skikkelig skumle steder. (Den lager et enormt bråk, en alarm, så fort man trekker ut en dings av den.) Jeg føler meg litt tryggere med den, men det betyr jo ikke at den i det hele tatt hjelper for noe som helst.
Gjest gutt/mann Skrevet 18. november 2008 #20 Skrevet 18. november 2008 Rop alt det du klarer. Uff, er så dumt at mange jenter og damer går rundt og er redd for voldtekt. Anbefaler dere også å være forsiktig med alkohol og andre rusmidler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå