Gjest paranoid Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Jeg vurderer å søke psykologhjelp... jeg kan være så paranoid til tider at det er litt slitsomt.. Til tider føler jeg at jeg ikke har noen venner, jeg føler at alle andre blir mye fortere kjent med andre og stifter bekjentskap. Jeg føler at jeg hele tida blir stående utafor og se på dette. Jeg kan se at historien gjentar seg. Har jeg fått meg ny jobb så prøver jeg å være utadvendt og hyggelig med mine kollegaer, men allikevel drar de på fester til hverandre uten at jeg er bedt. Og jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. For jeg er egentlig en morsom og ganske kul person når jeg åpner meg. Men det skal jo kanskje sies at det av og til skal litt til for at jeg skal åpne meg hvis jeg ikke føler meg komfortabel.. Vet ikke helt hvor jeg skal med dette inlegget egentlig.. er bare litt frustrert.. Det virker som om alle har så mange venner men ikke jeg.. Hvorfor skal det være så vanskelig? hater vinteren...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Høres ikke ut som om du er særlig paranoid, hvis det er noen trøst. Muligens har du lav selvtillitt, men neppe forfølgelsesvanvidd som er et annet ord for paranoia. Kanskje kan du få hjelp hos en flink psykolog, eller en livscoach kan kanskje også hjelpe deg. Lykke til.
Gjest Stjernedryss Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Jeg vurderer å søke psykologhjelp... jeg kan være så paranoid til tider at det er litt slitsomt.. Til tider føler jeg at jeg ikke har noen venner, jeg føler at alle andre blir mye fortere kjent med andre og stifter bekjentskap. Jeg føler at jeg hele tida blir stående utafor og se på dette. Jeg kan se at historien gjentar seg. Har jeg fått meg ny jobb så prøver jeg å være utadvendt og hyggelig med mine kollegaer, men allikevel drar de på fester til hverandre uten at jeg er bedt. Og jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. For jeg er egentlig en morsom og ganske kul person når jeg åpner meg. Men det skal jo kanskje sies at det av og til skal litt til for at jeg skal åpne meg hvis jeg ikke føler meg komfortabel.. Vet ikke helt hvor jeg skal med dette inlegget egentlig.. er bare litt frustrert.. Det virker som om alle har så mange venner men ikke jeg.. Hvorfor skal det være så vanskelig? hater vinteren... Jeg har hatt og har det fortsatt litt sånn som deg. Det jeg har gjort er å lære helt konkrete og spesifikke metoder for å få venner. Jeg vet jo ikke hva problemet ditt kommer av, men jeg er for dårlig til å stille spørsmål. Har nå lært meg å stille spørsmål som "hvordan går det med deg?" osv, og det hjelper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå