*nora* Skrevet 16. juni 2003 #1 Skrevet 16. juni 2003 Jeg har laget potetsalat for første gang, fulgte ikke noen spesiell oppskrift, men tok litt fra flere forskjellige,, utifra hva jeg selv liker. Problemet er at jeg synes den er altfor "søt". Liker at potetsalater er litt syrlige... Hva kan jeg gjøre for å få den mer syrlig? Er det noe å gjøre med det?
:-) anna Skrevet 16. juni 2003 #3 Skrevet 16. juni 2003 eller saft fra glasset med sylteagurker - det brukte min ex-svigermor
Nilma Skrevet 17. juni 2003 #4 Skrevet 17. juni 2003 Både sylteagurker og lake fra agurkglasset er en god idé, jeg bruker begge deler. (Og da er de hele sylteagurkene best, de i skiver er for søte og har en ekkel konsistens.) I tillegg bruker jeg litt sennep, det gir både syrlighet og god smak.
*nora* Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2003 Jeg har hatt både hakka sylteagurker, lake fra de samme agurkene og sennep oppi. Kanskje jeg skal prøve med litt mer?
Nilma Skrevet 17. juni 2003 #6 Skrevet 17. juni 2003 Jeg har hatt både hakka sylteagurker' date=' lake fra de samme agurkene og sennep oppi. Kanskje jeg skal prøve med litt mer?[/quote'] Det kan nok være en god idé, jeg liker også syrlig potetsalat, og da må det en god del av de nevnte ingrediensene til. Hvis du ikke allerede gjør det, kan du jo også prøve med litt hakket, rå løk oppi. Det gjør jo ikke akkurat potetsalaten surere, men litt skarpere og mindre "blass".
*nora* Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2003 Takk, skal prøve det! Har purre og sure, grønne epler oppi også, trodde det gjorde susen...
VesleBråka Skrevet 17. juni 2003 #8 Skrevet 17. juni 2003 Jeg har lært av min mor å bruke litt surmelk oppi, potetsalaten blir lett tørr og steinhard etter et par timer hvis man bare bruker rømme og majones. Og slikt er jo greit å lage ferdig et par timer før gjestene kommer..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå