Gå til innhold

Infoperm til forlovere

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg fikk forloverguiden av min beste venninne da jeg var forlover for henne i 06. Jeg ble kjempe glad for den!! Gav meg så mange tips om hvordan jeg kunne hjelpe til med de små detaljer som bruden, brudgommen og hans forlover satte så stor pris på. Småting som jeg aldri hadde klart å tenke på selv. F.eks. nista som jeg laget kvelden i forveien, kom utrolig godt med da vi satt og ventet på paret da de holdt på med fotoshooten og ikke mist vannflaskene. De flate skoa bruden kunne ta på seg da hun gikk over stranda og ut på svaberga. Sytråd og nål ble tatt i bruk da glidelåsen til ei venninne spjæra, ibux til meg og brudens mor som gråt hele dagen igjennom. Blank neglelakk da strømpene fikk en liten rift. Ekstra strømpebukse til min lillesøster.

Hadde med meg en herlig picknikbag full av spennende saker som ble brukt av flere enn bare brura og meg som dere skjønner :)

Masse kongetips med andre ord!! Og har nå tenkt å gi den videre til min søster som er forlover for meg. Bruda nevnt over, som også er forlover fikk en annen utgave. Men det går jo ut på det samme.

Du var jo rene dokurven du. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_anettes´verden_*
Skrevet

Jeg bestilte en slik "perm" bare for å sjekke ut hva det var!

Ble skikkelig skuffet over layouten, da det bare var kopierte ark satt inn i en stygg aprikos perm ( aldri kjøp den...).

Men når jeg begynte å lese i den, var alt bare morsomt! Du kan virkelig ikke ta noe slik på alvor! Forlover er da også gjest i bryllup, vis jeg skulle forventet at hun skulle gjøre alt som stod opplistet i den permen, måtte jeg nesten betalt henne;-)

Så det jeg har gjort er å kopiere den i 2 eksemplar ( 1 til min forlover og 1 til hans forlover), laget egne fine persolige permer til dem!

Så gikk jeg gjennom permen og skrev "festlig" kommentarer til det som står skrevet! limer inn litt bilder osv. Slik at hele permen blir en litt latterliggjøring av seg selv, samtidig som det faktisk er smarte ideer som forloverne kan plukke opp vis dem ønsker det selv! ( eks forslag til innhold tale, ting å gjøre i utdrikkningslag osv...)

Dette blir bare en morsom ting, våre forlovere syntes det bare var festlig, lo av det, men plukket opp tips!

Vet ikke om det anbefales, men siden jeg først hadde bestilt så bygget jeg bare litt videre på den egentlig latterlige permen :skratte:

Skrevet
Går det virkelig an å være mot dette også? *oppgitt*

Vi skal gifte oss i april 2011, og jeg har så smått begynt å lage en perm til hver av forloverne våre. Må da være mye bedre at de får bedkjed om dette, enn at de skal gjøre noe feil da.

Jeg har foreløpig skrevet inn dette:

* Hvilke oppgaver forlovere generelt har + litt historikk rundt forloverrollen.

* Hva vi forventer av dem som forlovere, med en datooversikt på når vi forventer at oppgavene blir utført.

* Hva vi synes de skal ha med i sang/tale.

* Vi kommer også til å påpeke at vi ønsker at min forlover skal ha sang og ikke tale, da jeg ikke synes det gjør seg noe særlig med kvinnelige talere i en sånn anledning.

* Vi kommer også til å komme med anbefalinger på hvilke klær de burde ha på seg, da jeg synes det er finest hvis de matcher med oss.

* Vi kommer også til å skrive en egen gaveliste for dem, siden vi forventer at de kjøper en litt dyrere gave enn de øvrige gjestene.

* Min forlover er forresten frisør, så jeg regner med at hun styler håret mitt, tar pedikyr på meg og sminker meg.

* Min manns forlover er konditor, så vi har skrevet ei liste på hvilke kaker han skal bake til bryllupet. Blir stort kakebord, for vi må jo benytte oss av sjansen når vi har anledning. :fnise:

Vi kommer også til å ha med noe om utdrikningslaget. Det er spesielt viktig for min forlover, for jeg vil ha to utdrikningslag - et for jentene på jobben og et for venninnene utenfor jobben. Da blir det litt viktig at min forlover lager to forskjellige utdrikningslag, for det er tross alt ikke noe hyggelig for meg å oppleve to nesten identiske utdrikningslag. Ikke blir det noe dyrere heller, siden det er forskjellige mennesker som kommer de to gangene. Dvs. min forlover må jo være med på begge, så for henne blir det jo dobbelt opp med utgifter og planlegging, men litt bør man vel kunne ofre når man får et så ærefullt oppdrag?

Så dere kan være så negative dere abre vil til sånn forloverperm, men det vil iallefall føre til at jeg før det bryllupet jeg vil ha.

"Det gjør seg ikke med kvinnelige talere i en sånn anledning"??? Kjenner jeg blir provosert her......

Skrevet

Jeg kjøpte to slike permer, men egentlig mest for moro skyld... Jeg "forventer" ingenting av mine forlovere (har to stk, mine søstre). Søstrene mine tok det med et smil (slik det var tiltenkt), men jeg var ikke tilstede da sambo overrakte permen til sin forlover, så jeg vet ikke om han fikk med seg at det var humoristisk ment da (kanskje han sitter og kaldsvetter over alt som blir forventet av han nå) :fnise:

Var nok ikke verdt pengene, men gjorde det jo som sagt mest for moro skyld... Men bryllupsplanleggeren de selger på samme sted synes ejg var veldig grei :) I den har jeg alt til bryllupet :)

Skrevet
Jeg hadde blitt en smule oppgitt hvis jeg som forlover hadde fått noe sånt. Det lukter bridezilla langt vei.

Helt enig!!

Det hadde aldri falt meg inn å gi forloveren min noe slikt. Enkelte bruder mangler gangsyn. Har kun spurt min forlover om hun vil være så snill å hjelpe meg med sminken og kjolen før vielsen, under vielsen og under fotograferingen. Videre signerer hun nødvendig papirer, utover dette er hun min hedersgjest som min bestevennine.

Resten ordner min tilkommende mann og jeg stort sett selv. Har kun fått hjelp av søsken til gavelisten og velkomsthilsen når gjestene kommer til lokalet.

Skrevet
Går det virkelig an å være mot dette også? *oppgitt*

Vi skal gifte oss i april 2011, og jeg har så smått begynt å lage en perm til hver av forloverne våre. Må da være mye bedre at de får bedkjed om dette, enn at de skal gjøre noe feil da.

Jeg har foreløpig skrevet inn dette:

* Hvilke oppgaver forlovere generelt har + litt historikk rundt forloverrollen.

* Hva vi forventer av dem som forlovere, med en datooversikt på når vi forventer at oppgavene blir utført.

* Hva vi synes de skal ha med i sang/tale.

* Vi kommer også til å påpeke at vi ønsker at min forlover skal ha sang og ikke tale, da jeg ikke synes det gjør seg noe særlig med kvinnelige talere i en sånn anledning.

* Vi kommer også til å komme med anbefalinger på hvilke klær de burde ha på seg, da jeg synes det er finest hvis de matcher med oss.

* Vi kommer også til å skrive en egen gaveliste for dem, siden vi forventer at de kjøper en litt dyrere gave enn de øvrige gjestene.

* Min forlover er forresten frisør, så jeg regner med at hun styler håret mitt, tar pedikyr på meg og sminker meg.

* Min manns forlover er konditor, så vi har skrevet ei liste på hvilke kaker han skal bake til bryllupet. Blir stort kakebord, for vi må jo benytte oss av sjansen når vi har anledning. :fnise:

Vi kommer også til å ha med noe om utdrikningslaget. Det er spesielt viktig for min forlover, for jeg vil ha to utdrikningslag - et for jentene på jobben og et for venninnene utenfor jobben. Da blir det litt viktig at min forlover lager to forskjellige utdrikningslag, for det er tross alt ikke noe hyggelig for meg å oppleve to nesten identiske utdrikningslag. Ikke blir det noe dyrere heller, siden det er forskjellige mennesker som kommer de to gangene. Dvs. min forlover må jo være med på begge, så for henne blir det jo dobbelt opp med utgifter og planlegging, men litt bør man vel kunne ofre når man får et så ærefullt oppdrag?

Så dere kan være så negative dere abre vil til sånn forloverperm, men det vil iallefall føre til at jeg før det bryllupet jeg vil ha.

HERREGUD! Jeg håper virkelig du som har skrevet dette her gjorde det kun for å provosere og få oppmerksomhet..

• 2 måneder senere...
Skrevet

Dette er noe av det mest sinnsyke jeg har hørt!! Jeg skal være forlover for min beste venninne til sommeren, og hun for meg sommeren 2010. Og det er så langt unna hva jeg tenker å gjøre for henne, og hva jeg tenker at hun skal gjøre for meg. Høres mer omfattende ut enn et kongelig bryllup! Hakke sett på makan... Du er storforlangende, og jeg håper du har en venninne som tåler å gjennomgå den planen du har for henne! Drøyt!!

Skrevet
Så lenge forloveren min er med meg å finne brudekjole, ha utdrikningslag og ellers er en støtte som god venn på bryllupsdagen, så er jeg fornøyd. For meg er det å velge forlover mer en vennskapserklæring, enn en arbeidsfordeling.

helt enig!

og det å planlegge utdrikningslag er en stor jobb det! har nemlig vært m på d 3 ganger før... Så jeg har gitt beskjed til min forlover om at hun ikke må legge hele sjela si i mitt urdikningslag.

Skrevet

Håper dette er en vits! Jeg synes ikke det går an å forvente at du skal få en ekstra dyr gave av forloveren, som du i tillegg forventer at ordner håret ditt, organisere 2!!utdrikningslag, setter krav til bekledning, tale (nei, det får hun jo ikke lov til)...etc. Off

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Klart at forloveren skal ha ansvar for dokurvene, hun har jo uansett ansvar for å følge bruden på do og se til at alt går riktig for seg der så det ikke blir søl på kjolen. Faktisk slår jeg et slag for en egen do-forlover! Med egen perm, såklart.

Blir veldig trangt på de doene etterhvert med gigantisk dokurv, dobutler og doforlover.

Skrevet

Altså hvis man ikke kan spandere store nok lokaler på gjestene sine så der er plass til dobutler og doforlover, så kan de liksågodt bare droppe hele greiene, synes jeg.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Det finnes tydelig et marked for ALT!

Jeg tror jeg hadde ledd meg ihjel om jeg hadde fått en slik...

Går det ann liksom!

Skrevet
Hehe... :fnise: Nei du... Dette skal jeg ikke ha.

Forloverens oppgave: Signere papirene som jeg sender til folkeregisteret, stå sammen med meg i kirka. Det andre finner vi fint selv ut av ;)

Hadde blitt litt skjelven om jeg hadde fått utlevert en bok som omhandlet "oppgavene" mine, gavetips osv hvis jeg var forlover...

Hvis din forlover synes dette er stas, og er litt osm deg, kan dette funke.

Jeg hadde bltt veldig paff, og temmelig oppgitt.

ER nygift selv, og gjorde aldri noe sånn til min forlover!! Kunn eikke falle meg inn, og hun hadde trolig mistet lysten!

Men det er meg.......

Skrevet
Du har jo ikke skjønt noe da. *sukk*

Det er jo for å slippe å måtte gjøre alt selv man har forlover. :roll:

Og forresten så er det mitt bryllup, så det skulle bare mangle at det ikke ble på min måte - bryllupet er jo for min skyld, ikke for forloveren sin skyld.

Hadde tatt seg fint ut om en brud kom til sitt eget bryllup, også var det lagd en fest som var helt fjerne fra hva bruden ønsker seg. Går ikke det da skjønner du.

F.eks en brud som har stil og liker det litt elegante, hadde ikke blitt veldig happy hvis forloveren hadde fiksa et bryllup på bøgda med lapskaus og himkok, og Sputnik med "Nå skal vi skilles Johanne" på radio'n. Alle skjønner vel at det er helt feil vel?

Jeg vil ha mitt bryllup sånn som JEG vil, og da har andre å rette seg etter det - derfor driver jeg og lager de permene, sånn at forloverne ikke skal gjøre noe feil.

Hei Cornelia!

Vet du ikke er TS, men dette ble for fristende!!

Mener du dette?? Håper ikke det. Greit at bryllup er brudens dag - men som brud selv virker det som om du tar av litte grann....

Får din tilkommende mann lov å bestemme noe som helst!???

Jeg ønsker deg lykke til! Håper du lar dagen flyte, og ikke driver og micro organiserer ting hele tiden!!

Jeg kan gi et tips som lykkelig nygift: Stop opp og tenk på hvor heldig du er flere ganger den dagen! Plutselig er den forbi!!

Skrevet
Hei Cornelia!

Vet du ikke er TS, men dette ble for fristende!!

Mener du dette?? Håper ikke det. Greit at bryllup er brudens dag - men som brud selv virker det som om du tar av litte grann....

Får din tilkommende mann lov å bestemme noe som helst!???

Jeg ønsker deg lykke til! Håper du lar dagen flyte, og ikke driver og micro organiserer ting hele tiden!!

Jeg kan gi et tips som lykkelig nygift: Stop opp og tenk på hvor heldig du er flere ganger den dagen! Plutselig er den forbi!!

Ja, det var det med å skjønne en spøk da... Cornelia er jo genial :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...