Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 er det bare meg eller er det noe spesielle stoff i dissi produktene som kan gjøre menesker depr? jeg har adhd og snop med E stoff eller andre tilsettninger og lightprodukter prøver jeg og holde meg unna. men med en gang jeg drikker cola zero ol.. godteri som er veldig kunstig laget blir jeg depr...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Nei, jeg vet om flere. Drakk mye cola light selv en periode, men jeg vet ikke om det er at jeg kuttet ut den eller at jeg kuttet ut p-pillene som gjorde at jeg frisknet til. Holder meg uansett borte fra begge deler.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Deprimert var nok å trekke strikken litt langt. Man blir ikke deprimert av noe så enkelt som lightprodukter, depresjon er en kompleks tilstand som har mange årsaksfaktorer før det gjøres utslag. Jeg kan ikke uttale meg akkurat om kunstig søtning og AHDH. Det er påvist at matvaner har stor innvirkning på ADHD, så at det er mulig at det også for noen kan være en påvirkning av kunstug sørning er vel ikke umulig. Men det er viktig å holde kortene skillt her, kunstig søtning leder ikke til depresjoner. Da ville det vært langt flere depresive mennesker rundt om kring.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 er det bare meg eller er det noe spesielle stoff i dissi produktene som kan gjøre menesker depr? jeg har adhd og snop med E stoff eller andre tilsettninger og lightprodukter prøver jeg og holde meg unna. men med en gang jeg drikker cola zero ol.. godteri som er veldig kunstig laget blir jeg depr... Jeg tror at det kan skyldes mangel på sukker. Dersom du i en lang periode drikker mye light brus og samtidig unngår andre produkter med sukker.
Mixelite Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 (endret) Deprimert var nok å trekke strikken litt langt. Man blir ikke deprimert av noe så enkelt som lightprodukter, depresjon er en kompleks tilstand som har mange årsaksfaktorer før det gjøres utslag. Jeg kan ikke uttale meg akkurat om kunstig søtning og AHDH. Det er påvist at matvaner har stor innvirkning på ADHD, så at det er mulig at det også for noen kan være en påvirkning av kunstug sørning er vel ikke umulig. Men det er viktig å holde kortene skillt her, kunstig søtning leder ikke til depresjoner. Da ville det vært langt flere depresive mennesker rundt om kring. Jeg skal ikke uttale meg om kunstige søtningsstoffer og depresjon, for det vet jeg ikke noe om, men jeg utelukker det ikke, for jeg vet at man i høyeste grad kan bli deprimert av å innta ting man ikke tåler! Det kan godt være at det er flere årsaksfaktorer, men så lenge man _ikke_ er deprimert hvis man holder en diett, men blir det hvis man bryter den, så er jeg ikke i minste tvil om at det er diettbruddet som er årsak til depresjonen/nedstemtheten. Derfra baller det på seg med andre ting, men diettbruddet kom først. Argumentet om at det ville vært mye flere deprimerte mennesker rundt omkring hvis kunstige søtestoffer fører til depresjon, er et tullete argument. Det blir like tullete som å si "jeg spiser melk og gluten uten å bli syk av det, så det er bare tull at det kan føre til sykdom" eller "hvis folk ble syke av å spise gluten og melk ville det være mange flere syke mennesker rundtomkring". Noen tåler ting, andre gjør det ikke. Endret 20. november 2008 av Mixelite
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå