Gjest Gjest_linda_* Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Hei Nå går turen til Ao Nang Krabi -Thailand på Lørdag 17/11-08 skal være der i 14 dager...... Er livredd for att vi skal få regn hele tiden. Har hørt att det er vært veldig dårlig vær der nede hittils i November, men etter det jeg lest overallt skal det ikke være regn tid der nede nå eller?? Vi kan vell ikke regne med å få regn i 14 dager ? har litt uflaks da vell? Hvor kan jeg best se på været i Thailand? Tusen Takk
gard Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Hei Det er dessverre slik at ingen kan gi deg et fasitsvar på dette ettersom vær varierer. Men dersom du ser på værstatistikk på http://www.weatherbase.com/weather/weather...mp;units=metric så vil du se at dette er slutten på regntiden med et snitt på 200 mm regn. Men det kan selvf;lgelig bli en del mer...eller en god del mindre. Men uansett s[ blir det nok herlig og selv om deter overskyet s[ er det godt og varmt, solen er uansett sterk osv. Så det blir noen en flott tur uansett :-)
Gjest Gjest_linda_* Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Hei Det er dessverre slik at ingen kan gi deg et fasitsvar på dette ettersom vær varierer. Men dersom du ser på værstatistikk på http://www.weatherbase.com/weather/weather...mp;units=metric så vil du se at dette er slutten på regntiden med et snitt på 200 mm regn. Men det kan selvf;lgelig bli en del mer...eller en god del mindre. Men uansett s[ blir det nok herlig og selv om deter overskyet s[ er det godt og varmt, solen er uansett sterk osv. Så det blir noen en flott tur uansett :-) Ok ! Så med andre ord kan det komme lit regn, men kanske ikke alltfor mye ? Vi skal jo være der fra 22 november - 8 desember så noen regnfrie dager får vi vell eller hav tror du? Joda fine dager får man uansett, men vil jo ha sol da ! Mvh Linda
gard Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Hei Jeg tror helt sikkert at det blir noen flotte dager med strålende sol. Jeg har vært i Thailand midt i regntiden og selv da regner med ikke hele tiden. Hvis det kommer regn som er det som oftest snakk om kortere men kraftige regnskyll. Men som sagt...solen er veldig sterk så husk på solkremen
Gjest Gjest_linda_* Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Hei Jeg tror helt sikkert at det blir noen flotte dager med strålende sol. Jeg har vært i Thailand midt i regntiden og selv da regner med ikke hele tiden. Hvis det kommer regn som er det som oftest snakk om kortere men kraftige regnskyll. Men som sagt...solen er veldig sterk så husk på solkremen Kjempe flott Jepp skal huske på solkremen, takk for svar ! Mvh Linda
Gjest Gjest_AK_* Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Hei! Jeg har vært i Thailand (Phi Phi) 11-25 nov. Da hadde vi stort sett fint vær hver dag, men det pleide å komme en skikkelig regnskur på ettermiddagen når det begynte å bli mørkt, pleide ikke å vare så lenge, kanskje en times tid. Dette passet oss veldig bra, for da slappa vi som regel av inne i bungalowen før vi skulle ut å spise på kvelden :0) Så vi var superfornøyde, ikke var det så mye folk heller, vi lå faktisk helt aleine på "the beach" den ene ettermiddagen, DET var deilig det!!! God tur!
Gjest Gjest_AK_* Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Kjempe flott Jepp skal huske på solkremen, takk for svar ! Mvh Linda Forresten, jeg ville kanskje vurdert å kjøpe solkrem hjemme i Norge før dere drar. Vi opplevde faktisk at solkremen vi kjøpte på Phi Phi ikke virket/hadde nok faktor, vi ble skikkelige brente selv om vi smurte oss ofte, føltest nesten ut som solkremen var vanna ut.... Mulig vi bare var uheldige da, men akkurat det var ganske ubehagelig...
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Hei hei! På vær-sidene for krabi så er det spådd regn opptil 30 mm hver dag. Men det må man regne med når man bstiller i regntiden. Hvor mye det regner kommer helt an på hvor i thailand man er. I krabi regner det ofte konstant... så disse ettermiddags-skurene som reiseselskapene snakker om gjelder ikke. Har snakket med de lokale i krabi provinsen og været er sjeldent ok før etter jul. Alt annet er gambling. Jeg synes det er dårlig gjort av reisebyråene å "juge" om været bare for å selge turene sine... Men dere kan jo ha kjempeflaks og få sol! Mirakler har jo skjedd! Lykke til!!
Gjest Gjest_linda_* Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Hei hei! På vær-sidene for krabi så er det spådd regn opptil 30 mm hver dag. Men det må man regne med når man bstiller i regntiden. Hvor mye det regner kommer helt an på hvor i thailand man er. I krabi regner det ofte konstant... så disse ettermiddags-skurene som reiseselskapene snakker om gjelder ikke. Har snakket med de lokale i krabi provinsen og været er sjeldent ok før etter jul. Alt annet er gambling. Jeg synes det er dårlig gjort av reisebyråene å "juge" om været bare for å selge turene sine... Men dere kan jo ha kjempeflaks og få sol! Mirakler har jo skjedd! Lykke til!! Ja det var jo veldig oppdiggende å høre att det alltid regner i Krabi ! Va jeg har lest å hørt av andre så er det ikke regntid i fra November, alltså andre har sagt att det er regntid frem til oktober måned i Thailand. Flaks hehehe.....jeg regner med det bare kommer noen regngskurer ! Mener du vi kan få 14 dager med regn når vi reiser nå? Mvh
Gjest Gjest_linda_* Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Hei! Jeg har vært i Thailand (Phi Phi) 11-25 nov. Da hadde vi stort sett fint vær hver dag, men det pleide å komme en skikkelig regnskur på ettermiddagen når det begynte å bli mørkt, pleide ikke å vare så lenge, kanskje en times tid. Dette passet oss veldig bra, for da slappa vi som regel av inne i bungalowen før vi skulle ut å spise på kvelden :0) Så vi var superfornøyde, ikke var det så mye folk heller, vi lå faktisk helt aleine på "the beach" den ene ettermiddagen, DET var deilig det!!! God tur! En regnskur på kvelden gjør jo ikke noe bare vi ikke får regn i 14 dager når vi er der er det en skjanse for det? håper ikke det Deilig med ikke så veldig mye folk da, er jo en tur vi skal slappe av sole å bade så vi håper på sol da ! Mvh
gard Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Hei Jeg var i Krabi i September 2002...altså midt i regntiden. Det regnet ikke konstant da jeg var der...men ja, vi hadde regnskurer. Men som en ser av mitt reisebrev på http://gardkarlsen.com/thailand2002.htm så ble vik ikke forhindret i å finne på en del ting mens vi var der. Men man vet aldri med været...det kan regne mye...eller det kan regne lite :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå