Gå til innhold

Meniskskade

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et kne som har vært utsatt for uhell noen ganger. Jeg har falt på motorsykkel, falt ned en stige (der jeg datt på med kneet først), og noen andre smeller...

Ikke alt på samme tid, men det har hendt nå og da. bare så rart at det alltid har rammet kun det ene kneet... ;)

Anyway. for 1 å siden begynte jeg å jogge. Elsker å jogge. jogget 2 ganger hver uke.

Men hver kveld begynte jeg å kjenne sterke smerter i kneet når jeg satt i ro. merket ikke noe av det når jeg beveget meg. Det føles som hele kneet stivner, så får jeg smerter oppover låret, og noen kvelder har jeg kjent det helt ned til foten.

jeg var hos doktor og han trodde det kanskje kunne være en meniskskade. så nå skal jeg på røntgen neste uke.

Hva kan jeg forvente at dem finner der? er så bekymret for at dem ikke skal se noe, så blir jeg sendt hjem uten noe hjelp.

egentlig skulle jeg ønsket at jeg fikk komme rett på MR, men det fikk jeg altså ikke.

Er det noen andre som har hatt meniskskade her? hvordan opplevde dere smerten?

og fikk du svar samme dag du var på røntgen at dem hadde funnet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meniskskade er harmløst stort sett. En kjapp operasjon hvor de tart ut dritten og bra igjen etter noen uker som oftest.

Skrevet

Menisken, leddbånd, korsbånd- you name it! Knærne mine er ikke lydløse- for å si det sånn! Ei heller arrfrie.

Gjør vondt som pokker (i allefall umiddelbart etter uhellet)- og noe av det verste jeg gjør i det daglige er å gå ned trapper. Jogge på asfalt/hardt underlag har vært nytteløst i mange år. (Takk gode gud for skog, tredemøller og gode skinner...)

Har fått svar både etter timer og uker. Noenganger rett til sykehusundersøkelse rett etter skaden oppsto, andre ganger etter lengre undersøkelsesrunder.

(Ingen som blir overrasket hvis jeg undertegner som håndballspiller???)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...