Gå til innhold

Bilferie i Irland


Vibi

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min planlegger en bilreise til Irland og jeg lurer på hvor ruten burde gå..

Vi kommer til å ta utgangspunkt i Cork, og må ikke nødvendigvis innom Dublin. Det kan heller taes en annen gang.

Noen som har noen erfaringer å dele??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært på bilferie i Irland før, men har vært endel i Dublin, og har stor interresse for irland generelt. og det jeg vil anbefale er å droppe Dublin! Dette er en helt fantastisk by, men den er litt for stor og komplisert å kjøre i osv for en bilferie, synes jeg. Om dere har mulighet til å dra dit senere hadde jeg heller valgt det. om dere bare har tenkt dere til irland en gang hadde jeg tatt turen innom!

Når det er sagt ville jeg kjørt innom endel landsbygder og kommet i prat med lokalbefolkningen, de er så utadvente og hjelpsomme og har sikkert masse tips til dere på veien, så ville jeg tatt turen innom Sligo, en liten søt by i nord. men det spørs jo om dere skal så langt nord.

Ville også kjørt fra Cork og helt ned sør, det er masse fin natur helt sør.

Skal dere innom nord-irand også? hvis dere ikke skal det ville jeg anbeale dere å tenke på å gjøre det. masse fint der, litt mer gammeldags enn irland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har utgangspunkt i Cork, så reis nordover langs vestkysten hele veien gjennom Kerry, Connemara og Donegal. Veldig mye fin natur på veien. Pass opp på smale, svingete veier, når veien er smal er det lett å glemme hvilken side man skal kjøre på. Spesielt lett å ta feil når man har hatt pause og skal igang igjen! Og se opp for syklister og sau :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...