Gjest Gjest-Lesehest Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Vi holder på å pusse op badet, og nå får vi plass til badekar. Vi har begge savnet badekar og gleder oss til å bli ferdige. Men jeg lurer på om noen har montert lampe/leselampe over badekar? Hvilken IP må en slik lampe ha? Jeg er veldig glad i å lese i badekaret, men ønsker å ha dempet belysning på andre lyskilder når jeg bader, og tenker derfor at jeg vil montere et leselys. Har sett på noen sider med lys for bad, men det er ikke særlig stort utvalg...
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Vi holder på å pusse op badet, og nå får vi plass til badekar. Vi har begge savnet badekar og gleder oss til å bli ferdige. Men jeg lurer på om noen har montert lampe/leselampe over badekar? Hvilken IP må en slik lampe ha? Jeg er veldig glad i å lese i badekaret, men ønsker å ha dempet belysning på andre lyskilder når jeg bader, og tenker derfor at jeg vil montere et leselys. Har sett på noen sider med lys for bad, men det er ikke særlig stort utvalg... Dette må du ikke finne på... Vann og strøm skal holdes adskilt. Hva om dere har tatt ut pæra, strømtilførselen er på og du skvetter vann opp i lampa? Kabong, så ligger du der og spreller... Nei, skaff deg stearinlys.
Gyda Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 (endret) Syns det høres lurt ut jeg... hvis man er redd for å få strøm, så kanskje det finnes batteridrevne lamper som man kan klistre opp med sugekopp f.eks... Hvis ikke sånn lampe finnes - så kan dere legge spotter i taket over badekaret. Kjenner noen som har det - ser ganske så stilig ut. Endret 16. november 2008 av Gyda
Gjest Marlo Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Du kan jo kjøpe slike spotter som man kan "klistre" opp på veggen. Så i et interiørprogram at de klistret de i badekaret, så du trenger jo ikke være redd for vann på dem Husker dog ikke hva de heter, men de burde jo vite dette i en lampebutikk e.l.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Syns det høres lurt ut jeg... hvis man er redd for å få strøm, så kanskje det finnes batteridrevne lamper som man kan klistre opp med sugekopp f.eks... Strømmen kommer til å gå seg en tur mellom pluss og minus på batteriet via vannet hvis lampen ikke er vannsikker. Den lave spenningen er ikke avgjørende for antall ampere kroppen opplever.
Gjest Elektriker / Lys design Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Klart det går å få montert lys over badekaret, (alt går! :-D ) Det finnes nå mange varianter lamper på markedet som kan benyttes til dette formålet både i form av LED-lamper og FIBER-lamper. Bare sørg for å få montert inn lamper som har en tetthetsgrad som tåler bruken. Spør elektriker din... Mvh meg
Knøttet Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Du kan jo kjøpe slike spotter som man kan "klistre" opp på veggen. Så i et interiørprogram at de klistret de i badekaret, så du trenger jo ikke være redd for vann på dem Husker dog ikke hva de heter, men de burde jo vite dette i en lampebutikk e.l. Disse får du kjøpt både hos Jernia og f.eks Expert, iallfall her jeg bor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå