Gå til innhold

16.augustbruder - 2 måneder igjen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo alle augustbruder.

Nei, nå er det jammen ikke lenge igjen til den store dagen.

Hvor mange gjester har dere tilsammen?

Vi har i underkant av 100.

De er delt opp til middag og kaffe.

Og fristen for å komme er i dag.

Det mangler noen (ca 20).

Får håpe de ringer i dag da??

Vi har litt igjen å gjøre.

-blomster

-mat

-pass(til meg)

-undertøy

Lykke til alle sammen.

P.s Hvilken kirke skal dere gifte dere i?

Ullensaker kirke skal vi.

Videoannonse
Annonse
Gjest Helenius
Skrevet

Hei Susan!

Vi har rundt 70 gjester. Noen utlendinger har fått lenger tid på seg til å svare på invitasjonene.

Vi gifter oss i Justøy kapell.

Lykke til med forberedelsene! Har dere virkelig ikke mer igjen? Det var imponerende. :D

Gjest La Guapa
Skrevet

:lol:

16. August her også!!!!!

Mannen min bestillte brudebukett i går og var så stolt at han holdt på å sprekke!!!!

Vi gleder oss villt og hemningsløst.

Vi gifter oss i Trondheim.

KLEM i FLENG til dere alle...

La Guapa :kul:

Gjest Helenius
Skrevet

Drar opp denne traaden igjen, jeg, jeg syntes den var mer informativ enn den andre...

Vi har ikke gjort stort siden sist jeg skrev. Jeg har vaert skikkelig avslappa, og er det fortsatt, saa dette lover bra!

Det som staar igjen for vaar del, er:

:Hehe: Bestemme utgangsmarsj og snakke med organisten (mulig min kjaere har gjort dette mens jeg har vaert borte!)

:Hehe: Lage bordkort

:Hehe: Lage bordplan

:Hehe: Lage sanghefter

:Hehe: Skrive taler

:Hehe: Bestemme brudebukett

:Hehe: Kjoepe morgengave

:Hehe: Lage kirkeprogrammer

:Hehe: Bestemme blomsterpynt paa bordene

:Hehe: Finne en som kan vaere sjaafoer for tilreisende gjester uten egen bil

... er det alt? Hva skal jeg gjoere paa i de siste tre ukene foer bryllupet, da? Bade, spise is og bake kaker som kan ligge i fryseren? Ja, hvorfor ikke? :ler:

• 3 uker senere...
Skrevet

Iiiiiiiiiiiiiiiiiha! Bare tre uker igjen, dere!! Sinnsykt hvor fort tida flyr nå! :lol:

Siden sist har vi bl.a. fått brev fra presten. Tror vi har en ganske unik prest, for hun har sendt oss noen oppgaver som vi skal gjøre som en forberedelse for samtalen med henne. Ganske bra opplegg, egentlig. Jeg skal fortelle brudgommen hva jeg synes er min sterkeste side, hva jeg/vi kan gjøre for å ta vare på denne gode egenskapen, hva jeg mener er min svakeste side, hvordan jeg/vi kan jobbe med dette i ekteskapet, hva jeg elsker ham mest for, hva som irriterer meg mest ved ham, hva jeg anser som den største utfordringen for oss osv. Etterpå er det hans tur å si sin mening. Denne oppgava skal altså danne grunnlag for samtalen med presten. Synes det er bra at kirka begynner å legge vekt på slike samlivsspørsmål, jeg. :)

Ellers har samboeren min bestilt bukett, vi har laget ferdig bordkortene, bestilt bryllupsreise, ordnet solist til kirka... Har visst fått gjort en del, ja. Det som gjenstår nå er:

- hente passet mitt (er bestilt)

- skrive sangen ferdig (er nesten klar)

- bestemme inn-/utgangsmarsj og salmer

- lage bordplan (har bestemt bordoppsetningen)

- kjøpe undertøy til meg

- hente kjolen!! I dag er det to uker til jeg skal hente den - og jeg ikke sett den siden mai.. :o

Ellers er det jo noen småting som må handles inn, men jeg føler vi har ganske god kontroll. Plutselig får jeg meg vel et sjokk. ;)

I morgen er det tid for samboerens utdrikningslag. Blir spennende å få referat på søndag! Mitt arrangeres neste lørdag. Vi vet når det blir pga. litt spesielle omstendigheter. Synes faktisk det er veldig greit, jeg. :wink:

Kos dere med de siste ukers forberedelser, jenter! :D

Marilla

Gjest La Guapa
Skrevet

:D

GLEDER MEG!!!!!!!!

La Guapa :D :D :D

Er det bare jeg som har litt panikk nå????

Skrevet

Panikk!!!!! :D Men jeg gleder meg masse da!

Gjest La Guapa
Skrevet

Når jeg er alene hjemme hender det titt og ofte at jeg prøver tiaraen og øredobbene.

ÅHHHHHH, de er så fine...

La Guapa.

Ps: Jeg kommer til å STOR- tute når jeg ser min kjekke mann stå der å vente på meg.Han ER jo så vakker at jeg holder på å dø på meg hver dag!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Panikk? JA!! Begynner å få problemer med å sovne om kveldene, for da begynner jeg å tenke på alt vi må huske, og "vi må ikke glemme ditt-og-datt?" osv. :o Men så prøver jeg å tenke fornuftig: Er det noe vi har glemt, er det sikkert en bitteliten detalj, og da er det sikkert ingen som legger merke til det. Håper vi... :wink:

Gjest Helenius
Skrevet

Panikk??

Det har ikke jeg, heldigvis.

Jeg bare gleder meg mer og mer og bekymrer meg mindre og mindre selv om forberedelsene våre går tregere og tregere...

Siden sist har jeg gjort bordkortene halvferdig og kjøpt inn papir til kirkeprogrammene... og i helgen skal jeg bare kose meg med min kjære, som jeg ikke har sett siden sist helg.

Folkens, slæpp åff. Ingenting å stresse seg opp over!

Når vielsen er over kan ingenting gå galt - da er dere jo gift!

• 2 uker senere...
Gjest Trampe
Skrevet

Hallo Jenter!

Nå er det ikke lenge igjen!!

Flere med bryllupsnerver? Har dere allt under kontroll? Min forlover trakk seg for to dager siden... :cry: Ikke gøy. Men, jeg har funnet ei ny. Det var heldigvis ikke min feil at hun trakk seg. :-?

Skrevet

Trampe - du må jo utdype hvorfor forloveren din trakk seg... FORTELL (er nysgjerrig...)

10 dager igjen- DET GÅR KJEMPE FORT! Nå har jeg egentlig bare mest lyst til å få det overstått - ikke fordi jeg gruer meg, men fordi jeg er lei av å vente!!! Men med dette strålende været går jeg rundt i lykkerus allerede jeg!

Akkurat nå ringte organistvikaren og sa at han ikke kunne spille inngangs-og utgangsmarsen vi hadde satt opp, fordi han ikke var utdannet organist. Så jeg spurte om han hadde noen andre forslag, og det hadde han. Så da sa jeg JA TAKK, og han ble kjempe glad! Jeg er ikke så opptatt av musikken, og tenker at det beste blir at han spiller noe han kan. Så nå blir det Brudemars fra Øre og Pomp & Circumstance. Sikkert fint!

Toastmaster var innom i går, så vi gikk gjennom middagsprogram og taler osv. Det blir knallbra! Gjør litt småting hver kveld nå, vi har en del som må være klart + at leiligheten må se bra ut, vi får besøk fra USA. Og det er deilig at leiligheten er ren og pen, så vi slipper å tenke på det. Så vi har vasket vinduer osv. og gjort sånne praktiske ting også.

Så har vi tatt siste innspurt på vinvalg og menyvalg (justeringer), skal innom blomsterbutikken i dag og Standard for å kjøpe stjerneskudd (gjestene holder stjerneskudd når vi forlater lokalet). Så blir det litt marsipanroselaging og siste finish på smykker resten av uka + menyer og program til kirken. Samboeren drikkes ut til helgen, han blir borte fra fredag til søndag. Det passer meg bra! Da har jeg leiligheten for meg selv og kan ordne og kose som jeg vil.

Og det aller beste da: I går kveld da vi sto og pusset tennene sier min samboer til meg, han som har gifteskrekk og absolutt ikke ville gifte seg, som har vært passe uengasjert helt til midten av juli, og som deler ut komplimenter en gang hver skuddår: "Du *Imax*, du er det beste som noensinne har skjedd meg. " Det skal litt til å målbinde meg, men der sto jeg, med tannbørsten i munnen og bare måpte. Jeg svimte nærmest av!

**LYKKERUS** Så dette blir jo bare bedre og bedre, så jeg gleder meg masse!!!

Gjest Trampe
Skrevet

Er det ikke deilig å være i lykkerus? Det er jeg og for tiden... Min samboer er i Riga og teller timer til han skal komme hjem. Han sa her forleden at han gledet seg veldig til bryllupet. Kjendte det gjorde vondt i hjerterota, for han er ikke typen heller som strør om seg med romantiske kommentarer.

Jeg ble drukket ut i helgen, og min forlover valgte å trekke seg etter dette. Det kom noen kommentarer fra henne som gjorde vondt, som ikke var ment slik i følge henne... Jeg fikk en følelse av at hun ville "drite" meg ut :-? Og slik som situasjonen ble så er jeg veldig lettet nå! Jeg hadde ikke hørt fra min forlover på 4 mnd, og hun viste veldig lite engasjement. Hun hadde ikke peiling hva som skulle fåregå den dagen og en annen venninne av meg, måtte stå for hele utdrikkningslaget. Ellers hadde det nok ikke blitt noe. Heldigvis klarte jeg å fokusere på alle de som sto på for å gjøre dagen min så flott som overhodet mulig og ikke på alle de nedverdigende kommentarene. Det er mulig at de ikke var sagt for å såre meg, men det gjorde de.

Jeg har funnet meg en ny forlover og det er henne som ordnet allt med utdrikkningslaget mitt...Hun er ei kjempejente og engasjerer seg kjempemasse, nå føler jeg at jeg har noen som bryr seg.

Skrevet

klem til Trampe!!!

Bra at det ordnet seg allikevel.

Min forlover trakk seg også.Hadde ikke hørt et ord om bryllupet før det.

Hun var bare ikke interessert.

Nå har jeg ingen forlover, kun min mor som vitne.

Men toastmaster og mine gode venninner laget århundrets utdrikkingslag allikevel.

Du kan lese om det under

"mystiske roser som dukker opp på jobb".

Det ordnet seg for meg også-selv uten forlover.

Flott at du fikk velge ei jente som virkelig bryr seg!!!!

Lykke til alle 16.Augustbruder åhhhhhhh....det er ikke lenge igjen.

Jeg STOR-gleder meg.

Klemmer fra La Guapa :hjerter:

Gjest Trampe
Skrevet

Takk for klem og støtte, La guapa. Nå går alt så mye bedre og jeg hadde også et fantastisk utdrikkningslag, til helga er det min kommende mann som skal bli drukket ut. Så flott at venninnene dine ordnet et ordentlig utdrikkningslag. Hvorfor trakk din forlover seg? Veldig nyskjerrig.

Klem til deg også, fra Trampe. :D

Skrevet

:D Hei, Trampe.

Min forlover hadde rett og slett nok med seg selv, tror jeg.

Hun og kjæresten hadde nettopp kjøpt hus osv....

Hun er ikke noen typisk organisator og så nok veldig mørkt på å organisere et utdrikningslag.

Så dagene og mnd. gikk uten at hun spurte en eneste gang om bryllupet.

Til slutt måtte jeg dra å finne brudekjole alene.(hun hadde sagt at hun ville bli med men så passet det aldri...)Det ble så nærme bryllupet til slutt at jeg bare måtte dra alene!

Var veldig lei meg for det.

Hadde spurt henne om hjelp til å utforme invitasjoner, menyer osv... ettersom hun er grafiker.

Hørte aldri noe og gjorde det selv til slutt.

Så en dag ringte hun og sa at hun trakk seg.

Det verste er at hun er min søster..... :cry:

Men, men...bryllup blir det allikevel.

La Guapa :D

Skrevet

Vil bare ønske dere alle sammen lykke til med den store dagen!

Skrevet

Tusen takk agustbrud - i fjor!

I går var jeg innom blomsterbutikken for å ta en siste avsjekk på blomster. Jeg betalte hele sulamitten også - 2 000,- kostet det - ganske bra pris synes jeg for en brudebukett, 5 knappehullsblomster og 3 kurver til brudepiker. Det blir veldig bra også! Godt med alt som er gjort.

I morgen skal samboeren min på utdrikningslag, driver og pakker til ham uten at han vet det! Ikke lett, så jeg gjorde litt i morges, da sover han som en stein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...