Gå til innhold

helt desperat etter svar!

Fremhevede innlegg

Gjest ønskebarn
Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med Imurel og graviditet?

Har fått vite at det er stor fare for misdannelse på foster. Stemmer dette?

Hjelp!!Trenger et svar fra noen. Bør vi unngå å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LES HER

Graviditet og amming

Det er risiko for fosterskader. Det er rapportert spontane aborter etter at enten mor eller far hadde inntatt azatioprin. Bruk derfor ikke Imurel under graviditet annet enn på bestemt ordinasjon fra lege.

Azatioprin går over i morsmelk. Det er mulig at barn som ammes kan skades. Azatioprin skal ikke brukes under amming. Rådfør deg med lege.

Snakk med lege du

Skrevet

Dette må du ta opp med legen din!

Det er fare for fosterskader ved bruk av Imurel under graviditet, men i noen tilfeller oppveies denne risikoen av fordelen ved at mor holder seg frisk. Jeg vet om gravide som har brukt Imurel, men det er absolutt ikke en ideell situasjon.

Gjest ønskebarn
Skrevet

har selvfølgelig snakket med legen.

Ble satt på Imurel for at vi endelig skulle kunne bli gravide,men da vi kom til gynekologisk pol. sa legen der at det var stor fare for misdannelser på foster. Vår søknad på prøverør vil kanskje gi avslag. Føler oss litt lurt her nå:(

Har lest litt rundt om dette,og sevfølgelig er det delte erfaringer om dette.

Lurte bare på om noen andre har vært i samme situasjon???

Vi har nå fått 2 uker på oss til å bestemme om vi vil sende inn søknad. Hvordan kan man bestemme seg for noe sånt?Det er også en mulig at min autoimmune sykdom blusser opp under/etter graviditet,og jeg kan bli ganske syk:(

Skrevet

Dette er såpass komplisert at det er umulig for noen å gi råd, tror jeg. Uansett hva andre har opplevd så er din/deres situasjon helt spesiell, og jeg vil tro at det er mange faktorer som spiller inn.

Prat med legen igjen, og forklar problemstillingen slik at dere sammen kan finne en behandlingsvei som er tilpasset deg, og som er trygg for et eventuelt foster. Sannsynligvis innebærer det tett oppfølging, men det er ikke sagt at det er umulig. Likevel er dette noe du og legen(e) din(e) må bli enige om, og du må iallefall ikke finne på å endre det behandlingsopplegget du har uten å snakket med legen om det. Lykke til!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Litt seint svar, men men...

Jeg går på Imurel, og snakket med min spesialist på sykehuset om dette med medisinbruk og graviditet. Han sa at Imurel ble regnet som så og si trygt å bruke under svangerskap (hvertfall min dose). Det var faktisk større sjanse for misdannelser hos fosteret hvis far brukte Imurel, enn når mor gjorde det. Han ga meg klarsignal for å starte prøvinga, og kan ikke skjønne at han ville gjort det hvis det var stor sjanse for misdannelser.

Det er visst også sånn med Imurel at det er bedre om man går på det før man blir gravid, enn å starte opp etter at graviditeten er et faktum.

Lykke til!

• 7 år senere...
Skrevet
Den 17. januar 2009 at 18.30, naerin skrev:

Litt seint svar, men men...

Jeg går på Imurel, og snakket med min spesialist på sykehuset om dette med medisinbruk og graviditet. Han sa at Imurel ble regnet som så og si trygt å bruke under svangerskap (hvertfall min dose). Det var faktisk større sjanse for misdannelser hos fosteret hvis far brukte Imurel, enn når mor gjorde det. Han ga meg klarsignal for å starte prøvinga, og kan ikke skjønne at han ville gjort det hvis det var stor sjanse for misdannelser.

Det er visst også sånn med Imurel at det er bedre om man går på det før man blir gravid, enn å starte opp etter at graviditeten er et faktum.

Lykke til!

Hei, hvilken dose gikk du på? Selv går jeg på 100mg om dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...