Gå til innhold

Gulvet stinker kattepiss!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katten vår tisset på vårt stuegulv (laminat) og mannen min lot det ligge i flere timer. Tisset har trukket ned i gulvet, og får ikke bort lukten etter vask. Må vi bytte gulvet?

Takknemlig for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å skrubbe med salmiakk (men hold nesen langt unna). Salmiakk hjelper visst mot kattepiss og det er det vi bruker til å vaske kassa. Om ikke det eller noe annet funker, så forsvinner lukten gradvis av seg selv, men det tar litt tid. (har lang erfaring med en gammel katt som tisset både her og både der...)

Dere trenger nok ikke bytte gulvet - med mindre dere gjerne vil da...

Skrevet

Jeg ville unngått salmiakk. Det er stoffer i salmiakk som minner om kattepiss. Derfor kan bruk av salmiakk for å fjerne uhell medføre at katten gjør fra seg på samme sted igjen....

Jeg har tidligere vasket etter pus med klor. Men da vasker jeg godt med vann etterpå. Men laminat har jeg dessverre ikke erfaring med.

Skrevet (endret)

huff det var kjipt... ja salmiakk tror jeg også på, det gjør også at de ikke søker tilbake til stedet for å tisse mer. Funker hvertfall på våre, som hadde brukt det ene hjørnet som kattedo, det lå jo så mye fine fliser og slikt der (ettersom vi pusser opp) og det trakk ned i gulvplankene, nå er lukten nesten borte :) lukter bare om du setter nesa helt inntill. uansett temperatur, satte en ovn rett ved stedet for å sjekke...

våre katter tåler ikke salmiakk, vasket kassen med det og de gikk og holdt seg i flere dager fordi de ikke likte lukta:S slapp de ut i utehagen da så fik de heller gjøre fra seg der.

salmiakk fungerer ikke så bra på skinnstøvletter, noen tips der noen?

Endret av Jane F.
Skrevet
Jeg ville unngått salmiakk. Det er stoffer i salmiakk som minner om kattepiss. Derfor kan bruk av salmiakk for å fjerne uhell medføre at katten gjør fra seg på samme sted igjen....

Jeg har tidligere vasket etter pus med klor. Men da vasker jeg godt med vann etterpå. Men laminat har jeg dessverre ikke erfaring med.

Har også hørt at salmiakk og kattepiss er fy..

Skrevet

Kanskje det er derfor katta fortsetter å gå på do i kassa si...

Skrevet

9 deler vann og en del blank eddik ;)

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal gå og prøve med en gang!

Tror ikke det er noen fare for at han gjør det igjen, mannen min holdt på å støvsuge og katten er så redd lyden så derfor det skjedde. Må bare huske å slippe han ut neste gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...