Gå til innhold

NRKsjefen kutter 400000 av egen lønn!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva mener dere?

Jeg synes det er kjempepositivt! At en mann kan være så tøff og modig, gå ut å kutte sin egen lønn(som jeg synes i utgangspunktet er alt for mye for en mann å tjene alene...) for å hjelpe bedriften - DET er nobelt! Jeg har fått stor respekt for denne mannen iløpet av dagen, hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes begrunnelsen er sær: "han tjener mer enn de andre direktørene". På den annen side bruker folk andres lønn som argument i lønnsforhandlinger når de vil opp i lønn, så hvorfor ikke bruke det når man vil justere ned. Da signaliserer man at man er opptatt at hva andre måtte tenke og tro om en selv, og at man lar seg styre av andre slik at alle står på likt nivå og ingen skiller seg ut. Det er tanker jeg ikke liker. Men han om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han tar ansvar for driften av sin organisasjon ved å minske lønnsgapet mellom seg selv og lederne på nivået under, og reduserer dermed presset for å øke lønnsnivået nedover i organisasjonen. Og han ender opp med en lønn på 1,9 mill, så han er ikke akkurat underbetalt etter dette lønnskuttet, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...