Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Jeg trenger hjelp til å få stilt inn min casio fx-82ES kalkulator, jeg får det ikke til. Det er forresten jeg som har en tråd her om matte eksamen om kort tid. Jeg er helt i spenn og er overnervøs om dagene for det stokker seg med alt. Saken er det at i matte boken så står det at: Trykk på tasten on (den er jo grei, det klarer selv jeg), og velg deretter RUN på ikonmenyen, men jeg har ingen taster som det står run på? Jeg har fått klarsignal om at dette r en kalkulator som jeg kan bruke. Så kan noen hjelpe meg?
Gwendolyn Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Jeg trenger hjelp til å få stilt inn min casio fx-82ES kalkulator, jeg får det ikke til. Det er forresten jeg som har en tråd her om matte eksamen om kort tid. Jeg er helt i spenn og er overnervøs om dagene for det stokker seg med alt. Saken er det at i matte boken så står det at: Trykk på tasten on (den er jo grei, det klarer selv jeg), og velg deretter RUN på ikonmenyen, men jeg har ingen taster som det står run på? Jeg har fått klarsignal om at dette r en kalkulator som jeg kan bruke. Så kan noen hjelpe meg? Har du en det står "EXE" på..? Den må jeg bruke for å komme inn på det programmet jeg vil ha. men min casio er grafisk kalkulator, vet ikke om du har det eller ikke. men test EXE, den funker også som = på min. Lykke til! Tips: ikke les, men gjør mattestykkene, slik at du får erfaring med å bruke "oppskriftene" og kalkulatoren. Matte for meg er litt som å rydde opp og å følge oppskrifta.. sjekk fargekodene også, de knappene med gulskrift over skifter funksjon om du trykker på shift før du trykker på de.. shift på min er markert med gul.. alpha er markert med rød og må brukes for å få de som er markert med rød..
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Jeg skal ikke lese, jeg skal trene på¨å gjøre oppgaven hvist jeg bare kommer meg i gang. Men det er jo den kalkulatoren da... Nei jeg har ingen taster som det står EXE på, kan ikke tro at jeg har blitt lurt bokhandleren da jeg kjøpte denne kalkulatoren, de mente at dette var en kalkulator jeg kunne bruke.
feuerstein Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Hva slags matte skal du gjøre? FX82ES har tre modi, vanlig utregning, statistikk/regresjon og tabell. Jeg regner med du er på jakt etter vanlig utregning, det får du ved å trykke MODE og velge 1: COMP, jeg regner med at det holder å trykke MODE og talltast 1 for å velge det.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Jeg skal ta 1 mxy grunnbok matematikk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå