Molanya Skrevet 16. juni 2003 #1 Skrevet 16. juni 2003 Jeg har klart å miste oppskriften på en type "horn" med pølser, ost, tomatpurè osv. inni. Noen som har noe lignende?
LilleBille Skrevet 17. juni 2003 #2 Skrevet 17. juni 2003 Jeg lager "fylte horn" - som vel egentlig er fylte rundstykker med vanlig rundstykke deig: 3 dl veske - vann eller melk 1 pk gjær 1/2 ss sukker 1 ts salt 3 ss olje eller smeltet smør ca 6 del hvetemel (eller passe mengde) Når deigen er hevet første gang -- enten kjevler jeg den ut og skjærer i "snipper" til horn - eller jeg lager firkanter som jeg føst smører sennep på - så fyller med hakket løk, oppskåret skinke og oppskåret/revet gul ost. Pakkes sammen - og settes til heving. Før steking pensler jeg dem med egg + strør på valmuefrø. Stekes i 8-10 min i ca 200 grader (avhengig av ovn) Dette er bare nydelig... Serveres gjerne med grønn salat... Kan gjerne bruke annet fyll også... (pølser/tomatpuree/ost og evt. pizzakrydder) - men det blir en variasjon til "pizzavariantene" når du bruker sennep. Jeg lager gjerne stor posjon og fryser ned... Topp nistemat - tas med frossne - og så tiner de til lunsj...
-Fisken- Skrevet 17. juni 2003 #3 Skrevet 17. juni 2003 Blir noe i likehet med pizzasnurrer dette da.
Gjest Ethereal Skrevet 17. juni 2003 #4 Skrevet 17. juni 2003 Noe som også er godt, er å fylle med fetaost av den typen som er i blokk, rørt myk med bittelitt melk. I tillegg masse hakket bladpersille, og evt litt rød løk. Eller chilitomater, mozarella og basilikum
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå