Gå til innhold

er dette en bra søknad?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Jeg har akkurat bestemt meg for å droppe ut av allmenn påbygg, for å istedet jobbe. Har utdanning å falle tilbake på og vil ikke studere noe senere, derfor jeg har tatt valget. Skal søke i klesbutikker, parfymerier osv. Har ikke så altfor mye erfaring derfra, bare gjennom når jeg var vikar for et vikarbyrå. Og det er veldig viktig at søknaden er bra, så jeg får meg jobb! Så er det noen som har peiling på dette og kan si meg hva jeg som er bra/dårlig med denne søknaden? ( Har bevisst ikke med navn og med vennlig hilsen osv.)

SØKNAD OM JOBB

Jeg ønsker med denne henvendelsen å søke på stilling som medarbeider hos dere.

Å jobbe hos dere er interessant for meg av mange grunner. For det første ønsker jeg å jobbe i et hyggelig arbeidsmiljø. Jeg har tidligere jobbet i butikk og trives godt med å arbeide med kundeservice. Utdanningen min som *** har gitt meg god erfaring i kundebehandling, og til å være i kontakt med mennesker. Erfaringer fra arbeidslivet har lært meg mye om service og å takle travle dager og uventede situasjoner på en god måte. Nøyaktighet og kreativitet er gode egenskaper når man skal betjene kunder. Dette tror jeg også er svært nyttig hos dere. Jeg trives godt i teamarbeid og samarbeider godt med andre. Samtidig har jeg mye erfaring fra selvstendig arbeid, fordi jeg liker å ta på meg ansvarsoppgaver og få dem gjennomført.

Ellers er jeg en positiv, motivert og selvstendig jente. Jeg er veldig glad i dans, som jeg har drevet med i over 8 år. Jeg tilbringer også mye tid til gode venner og trening. Jeg er punktlig og holder avtaler. Jeg er fleksibel i forhold til arbeidstid, og kan begynne å jobbe så snart som mulig. Jeg stiller til intervju på kort varsel.

Det er lettest å nå meg på mobil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til en slik jobb synes jeg den er grei, hvis du bare fjerner den andre og tredje setningen, som jeg synes er unødvendig.

Og kanskje endre formuleringen på partiet med nøyaktighet/kreativitet - nyttig hos dere.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg har akkurat bestemt meg for å droppe ut av allmenn påbygg, for å istedet jobbe. Har utdanning å falle tilbake på og vil ikke studere noe senere, derfor jeg har tatt valget. Skal søke i klesbutikker, parfymerier osv. Har ikke så altfor mye erfaring derfra, bare gjennom når jeg var vikar for et vikarbyrå. Og det er veldig viktig at søknaden er bra, så jeg får meg jobb! Så er det noen som har peiling på dette og kan si meg hva jeg som er bra/dårlig med denne søknaden? ( Har bevisst ikke med navn og med vennlig hilsen osv.)

SØKNAD OM JOBB

Å jobbe hos dere er interessant for meg av mange grunner. For det første ønsker jeg å jobbe i et hyggelig arbeidsmiljø. Jeg har tidligere jobbet i butikk og trives godt med å arbeide med kundeservice. Utdanningen min som *** har gitt meg god erfaring i kundebehandling, og til å være i kontakt med mennesker. Erfaringer fra arbeidslivet har lært meg mye om service og å takle travle dager og uventede situasjoner på en god måte. Nøyaktighet og kreativitet er gode egenskaper når man skal betjene kunder. Dette tror jeg også er svært nyttig hos dere. Jeg trives godt i teamarbeid og samarbeider godt med andre. Samtidig har jeg mye erfaring fra selvstendig arbeid, fordi jeg liker å ta på meg ansvarsoppgaver og få dem gjennomført.

Ellers er jeg en positiv, motivert og selvstendig jente. Jeg er veldig glad i dans, som jeg har drevet med i over 8 år. Jeg tilbringer også mye tid til gode venner og trening. Jeg er punktlig og holder avtaler. Jeg er fleksibel i forhold til arbeidstid, og kan begynne å jobbe så snart som mulig. Jeg stiller til intervju på kort varsel.

Jeg tror kanskje ikke jeg ville begynt med å skrive hvorfor jobben er innteresant for deg. De vil selvsagt vite hvorfor du søker jobben, men er mest innteresert i å vite hva du kan tilføre dem. Med andre ord hvorfor de skal velge deg.

Skrevet
Jeg tror kanskje ikke jeg ville begynt med å skrive hvorfor jobben er innteresant for deg. De vil selvsagt vite hvorfor du søker jobben, men er mest innteresert i å vite hva du kan tilføre dem. Med andre ord hvorfor de skal velge deg.

Lykke til!

Men det er kanskje lettere å få slike jobber med avsluttet 3-årig vgs.. 8 mnd'er igjen, kom igjen da;)

Uansett, ikke noe meningen å disse deg, men tipser deg om å tenke deg om flere ganger før du hopper av. 7-8 mnd'er med f**n-i-h*****e, også er du ferdig:) Det er positivt på CV'er og for din egen del, rett og slett.

menmen, lykke til!

Skrevet

Enig med sistnevnte. Du kommer ufattelig mye lengre med ferdig vgs. For de som ansetter deg, sier det også litt om din personlighet når du hopper av nå, så nærme slutten. Det vil fortelle dem at du ikke takler vanskeligheter, press og ikke er villig til å legge i det lille ekstra for å få det til.

Dette sier jeg ikke for å fornærme deg og kanskje det heller ikke stemmer, men det er det arbeidsgivere kommer til å lese ut av din CV - enten du liker det eller ikke!

Skrevet

Å jobbe hos dere er interessant for meg av mange grunner. For det første ønsker jeg å jobbe i et hyggelig arbeidsmiljø.

du kan jo ikke vite at de i den bedriften har et hyggelig arbeidsmiljø...

Så den ville jeg absolutt ikke hatt med

Skrevet
Lykke til!

Men det er kanskje lettere å få slike jobber med avsluttet 3-årig vgs.. 8 mnd'er igjen, kom igjen da;)

Uansett, ikke noe meningen å disse deg, men tipser deg om å tenke deg om flere ganger før du hopper av. 7-8 mnd'er med f**n-i-h*****e, også er du ferdig:) Det er positivt på CV'er og for din egen del, rett og slett.

menmen, lykke til!

Takk for svar :) jeg har gått 3-årig vgs, er ferdig utdannet. Ville ta allmenn påbygg for videre studiemuligheter, men når jeg nå har funnet ut at jeg ikke vil studere ser jeg ingen grunn til det. Men jeg har altså gått 3 år på vg :) dette var mitt 4. år.

Skrevet
Takk for svar :) jeg har gått 3-årig vgs, er ferdig utdannet. Ville ta allmenn påbygg for videre studiemuligheter, men når jeg nå har funnet ut at jeg ikke vil studere ser jeg ingen grunn til det. Men jeg har altså gått 3 år på vg :) dette var mitt 4. år.

Men allmenn og yrkesfag er langt fra det samme og når du slutter så tett opptil sier det likevel noe om din personlighet. Enten du vil eller ikke.

Skrevet

Takk for alle svar :) Da har jeg laget et andreutkast. Hva synes dere om det?

SØKNAD OM JOBB

Jeg har tidligere jobbet i butikk og trives godt med å arbeide med kundeservice. Utdanningen min som *** har gitt meg god erfaring i kundebehandling, og til å være i kontakt med mennesker. Erfaringer fra tidligere arbeid har lært meg mye om service og å takle travle dager og uventede situasjoner på en god måte. Nøyaktighet og kreativitet ser jeg på som gode egenskaper når man skal betjene kunder. Jeg trives godt i teamarbeid og samarbeider godt med andre. Samtidig har jeg mye erfaring fra selvstendig arbeid, fordi jeg liker å ta på meg ansvarsoppgaver og få dem gjennomført.

Ellers er jeg en positiv, motivert og selvstendig jente. Jeg er veldig glad i dans, som jeg har drevet med i over 8 år. Jeg tilbringer også mye tid til gode venner og trening.

Jeg er punktlig og holder avtaler. Jeg er fleksibel i forhold til arbeidstid, og kan begynne å jobbe så snart som mulig. Jeg stiller til intervju på kort varsel.

Skrevet
Men allmenn og yrkesfag er langt fra det samme og når du slutter så tett opptil sier det likevel noe om din personlighet. Enten du vil eller ikke.

Okei, det er godt mulig. Men så da er det best å unnlate å si at jeg har gått allmenn påbygg?

Skrevet

Jeg synes den er bra, men litt for generell.

Første bud er å skreddersy den til stedet du søker jobb hos. Generelle søknader får slike steder mange av, så det gjelder derfor å skille seg ut. Spesifiser hvorfor du passer i akkurat den butikken.

Har du noe du har oppnådd som du kan henvise til, er det fint. Da får arbeidsgiver konkretisert evnene dine. litt vanskelig i denne bransjen kanskje, men prøv om du kan finne på noe :)

Jeg synes absolutt ikke det er noen dårlig ide å si hvorfor du vil jobbe på stedet, men er enig med den personen som sa at du ikke burde nevne godt arbeidsmiljø. Fokuser heller på bedriften, vis at du kan noe om den! Les gjerne om dem på nettsidene deres el.l., og henvis til det. Jeg søkte på jobb i en butikk som hadde endel informasjon om bedriftsprofil og slikt på nettsidene, og jeg tilpasset søknaden til det. Sjefen fortalte meg i etterkant at det hadde vært et stort pluss.

Det høres kanskje mye ut for noe som "bare" er en butikkjobb, men poenget er at den som leser søknaden skal legge merke til det, og huske akkurat din søknad!

Skrevet

jepp, det er nok sant. Se det fra arbeidsgiverens side. de vil jo være trygg på at den de ansetter står for sine valg og ord, at de takler press og er til å stole på. derfor burde du ikke ta med dette året hvis du velger å hopppe av. men da vil de lure på "gapet" i cv'en din, som gjør mange arbeidsgivere skeptiske..

Okei, det er godt mulig. Men så da er det best å unnlate å si at jeg har gått allmenn påbygg?

Du gjør lurt i å få studiekompetanse, uansett om du ikke skal studere videre. Linja bygger jo på basis-kunnskaper vi i storsamfunnet har stooor nytte av å ha. Også er det veldig positiv for deg selv. Du er 18 år nå, og ung. Du er i en stor modningsprosess, plutselig endrer du holdning og innstilling - og må begynne helt på nytt..

Uansett, du virker engasjert og motivert for denne jobben. Lurt trekk å sjekke hva brukerne her mener først, men det er mange kommentarer du burde tenke litt mer på.

Huff, hør på meg, det er ikke min sak, tenker bare det kan bli kjedelig for deg i ettertiden oom du plutselig vil utvikle evnene dine..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...