Gå til innhold

Tampong

Gjest Litt flau

Fremhevede innlegg

Gjest Litt flau
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 20 år. Jeg har alltid brukt bind når jeg har mensen, men vil gjerne begynne å bruke tampong. Jeg er ikke jomfru, så jeg vet at det ikke skal være umulig å få inn en tampong. ;)

Problemet mitt er at det er så vondt når jeg skal føre den inn. Den er altfor tørr! Selve problemet er altså å få den inn.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg er ei jente på 20 år. Jeg har alltid brukt bind når jeg har mensen, men vil gjerne begynne å bruke tampong. Jeg er ikke jomfru, så jeg vet at det ikke skal være umulig å få inn en tampong. ;)

Problemet mitt er at det er så vondt når jeg skal føre den inn. Den er altfor tørr! Selve problemet er altså å få den inn.

Noen tips?

Jeg regner med du bruker den minste størrelsen? For meg høres det ut som om du ikke blør nok, så du burde kanskje vente en liten stund før du setter inn ny tampong etter at du tar ut den forrige?

Skrevet

Uff, alltid hatt det problemet jeg og så jeg holder meg til bind. Men nå har jeg bestilt divacup så skal ikke ha problemer med noe av det forhåpentligvis. :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Menskopp er tingen. Da slipper man i hvertfall problemer med at det er tørt, er det forsatt vanskelig kan man bruke glidemiddel på den.

Skrevet

Jeg har prøvd menskopp, og den fikk jeg ihvertfall ikke inn. Verken tørr eller våt.

Og nå var det tampong jeg ville ha hjelp med her. :(

Skrevet

Kan jo prøve Tampax - som er i et slags hylster som "dytter" den inn for deg. Jeg sliter også noen ganger med at det er for tørt og at vanlige tamponger ikke går inn, dette var løsningen min. Pass på at du tar den minste størrelsen :)

Skrevet

hender jeg også har dette problemet selv om jeg bruker tampong og bind sånn 50/50. da pleier jeg å vente med å sette inn tampongen, bruke et truseinnlegg eller litt papir så lenge. det tar ikke så lang tid før den glir lettere inn.

Skrevet

Har også det samme problemet. Alt annet enn den minste er umulig å få inn uten smerter e.l. Må også passe på at det ikke må være den første eller siste dagen av perioden, for da blir det fort tørt og ubehagelig å dra den ut igjen. Hørtes smart ut det Snorkefrøken her sa. Verdt å prøve i alle fall.

Skrevet
Hei!

Noen tips?

Smør tampongen med vaselin, da glir den lettere.

Jeg har også hatt store problemer med tamponger, det å få dem inn. Gjør faktisk grusomt vondt, selv med de minste dynket i vaselin. Så jege holder meg til bind. Er heller ikke jomfru, men har nå funnet grunnen til at tamponger er vondt for meg.

Skrevet

Tampongen får ikke problemer med å suge opp blodet hvis den er sauset i vaselin, da?

Skrevet
Tampongen får ikke problemer med å suge opp blodet hvis den er sauset i vaselin, da?

Nei, ikke som jeg eller andre som gjør det på den måten har lagt merke til.

Men jeg la fra meg ideen om å bruke tampong pga smertene

Skrevet
Nei, ikke som jeg eller andre som gjør det på den måten har lagt merke til.

Men jeg la fra meg ideen om å bruke tampong pga smertene

Okei. Det er jo vannavstøtende, da. Oljebasert. Men hvis det funker, så skal jeg selvsagt ikke krangle på det. :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Dersom dere bare prøver å dytte inn tampongen skjønner jeg at dere ikke får det til. Jeg pleier å holde en finger på baksiden av huller sånn at jeg kan dytte inn en tampong/divacup uten at den gnisser mot skjedeveggen sånn at det gjør vondt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Funker veldig bra å ta litt vaselin på tuppen av tampongen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...