Gå til innhold

Hva spiser dere ved siden av fiskepudding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fiskepudding er jo godt og sunt, men jeg begynner å bli litt lei av standarden med kokte poteter og gulrøtter til, så da lurer jeg på om dere har noen spennende varianter?

Det samme gjelder egentlig med fiskekaker også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo klassikeren med fiskepudding i terteskjell. Jeg pleier å lage det med reker (ikke sånne ekle fra boks), fiskepudding i terninger og tjukk, hvit saus. Vet at noen har oppi erter, gulrøtter og slikt også. Så har man det i terteskjell, og nyter. Litt klønete å spise, men veldig godt ;)

• Liker 1
Skrevet

Og fiskekaker med ris og sweet chili saus er kjempegodt! :jepp:

Og en salat eller noe slikt ved siden av :)

Skrevet

Fiskepudding er vel ikke så sunt? Har du sjekket hvor mye fisk fiskepuddingen egentlig består av?

Kanskje du kan variere det med å steke den? Og kanskje råkostsalat til.

Skrevet

Fiskepudding er ikke så sunt, men heller ikke det verste å spise.

Skive med fiskepudding og majones. Nam! :)

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Her spiser vi fiskekaker med hamburgerbrød, ketchup, tomat og salat. Det hender vi har stekte potetbåter til også! Ungene elesker det...

Pia

Skrevet

Jeg spiser det meste som tilbehør:

Kokte poteter, ris, stekte potetskiver, ovnsstekte potetbåter

Gulrot, amerikansk grønnsaksblanding, vanlig salat m .tomat og agurk, broccoli

Syns egentlig fiskepudding er geinalt sånn sett, alt passer liksom til ;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Stekt fiskepudding med bønner i tomatsaus og råkost salat

Kokt i hvit saus m gulrøtter og brokkoli

Skrevet
Fiskepudding er jo godt og sunt, men jeg begynner å bli litt lei av standarden med kokte poteter og gulrøtter til, så da lurer jeg på om dere har noen spennende varianter?

Det samme gjelder egentlig med fiskekaker også.

Hva med spaghetti?

Skrevet

Lag "rekesmørbrød" med stekt fiskepudding istedenfor, eller i tillegg til reker, gjerne med grovt brød, istedenfor loff. Du kan ha en hurtig posefiskesuppe til.

Kok ris til den akkurat såvidt er kokt. Steik løk, paprika og fiskepuddingterninger i ei spiseskjei godt smør med ei halv ts karri. Hell av kokevannet, legg i ei terning grønnsaksbuljong, og hell over matfløte, til du blir flau. Når det koker heller du over alt fra steikepanna, og lar det koke et minutt eller to, til konsistensen er fin.

Du kan også steike små gulrotterninger i den, og sikkert mye annet. Og litt piri piri, lar tunga føle at den er i live.

Ellers er jeg litt enig med Nemesis. En fiskepudding koster omtrent det samme som "firkantsei" , rundt tjue på rema. Det er ikke tvil om hva som gir mest for pengene, og å trekke fisk er ikke så arbeidskrevende.

Gjest Eurydike
Skrevet
Ellers er jeg litt enig med Nemesis. En fiskepudding koster omtrent det samme som "firkantsei" , rundt tjue på rema. Det er ikke tvil om hva som gir mest for pengene, og å trekke fisk er ikke så arbeidskrevende.

Eller lag fiskematen selv - det er mye enklere enn man tror hvis man har foodprocessor eller tilsvarende, og er gjort på 15-20 minutter for fiskekaker og fiskeboller.

For å svare på hovedspørsmålet i tråden så synes jeg at kokt blomkål og brokkoli passer godt til fiskeboller og fiskepudding.

Til fiskekaker spiser vi ofte enten kålrabistappe og kokte poteter (evt + stekt bacon), eller ovnstekte mandelpotetbåter, blandet grønn salat med gode tomater og hjemmelaget aïoli.

Skrevet

brekkbønnner, poteter, hvitsaus med hvitløk og løk og chili og sitron i, og reker til å toppe maten med, er det beste jeg får

Skrevet

Forsinket torsdags på fredag. Tror jeg må ha blitt miljøskadd her...

Hakk løk.

Lag smørjevning med to-tre ss hvetemel i to ss smør. Brun det smørtrukne melet lett sammen med løken i ei gryte eller sautepanne.

Ta av platen og rør inn litt vann til du får en jevn tjukk grøtaktig jevning, hell i ca en halv liter vann, og plopp oppi en toro grønnsaksbuljongterning og noen dråper sukkerkulør for farge, om du har (jeg hadde litt baconfett igjen etter frokosten - jippi!).

Rør til det koker, og kast i en halv pose lapskausblanding, og etpar never fransk blanding (frosne grønnsaker).

Småkok i fem minutter, til du har kokt ut melsmaken og sausen er tjukk og god.

Skjær fiskekaker i terninger (eller stekte fiskepudingterninger), og kast dem i. La den trekke et minutt eller tre på ettervarmen.

Søk tilflukt i nærmeste sofa...

Til dessert blir det rødgrøt med melk, som jeg snublet over, i en annen tråd. Og som vekket barndomsminner. Men foreløpig har jeg søkt politisk asyl i sofakroken, til stønningen opphører, og jeg klarer å lee meg inn til kjøleskapet...

Skrevet

- Terteskjell funker. Med karri.

- På brødskiva (med egg eller reker, eller begge deler. ;) Dill og pepper.)

- I wok; tro det eller ei

- I pasta, helst sammen med røykelaks og hvitløk i fløtesaus

- klassisk stekt, men med revet råkost, remulade OG kapers(!) Kapers er undervurdert

Som pålegg er det godt med chiliketsjup og purre, eller med majones og dill. Det er rett og slett anvendelig uansett.

Hadde rester både av fiskepudding og diverse mexikansk her en dag. Lagde en "grøt" med surra løk og diverse grønnsaker, krydder, fiskepudding i terninger i wraps med naturell yoghurt og salsa + salat.

Tipper du helt fint kan putte den i variasjoner av gratenger også med brokkoli og blomkål, gulrøtter og hvit saus.

Fiskepudding, enten man kjøper billigvariant med lite fisk, litt mer fisk eller lager selv, er anvendelig til de fleste ting da fisken som brukes er ganske nøytral.

Skrevet

Når jeg har stekt fiskepudding så har jeg poteter ,agurkbiter ,tomatbåter ,kokt gulrot til .Så har jeg stekt løk og smeltet smør over :)

Skrevet

Fiskepudding med løk stekt i smør og brunsukker, brun saus, kokt potet og gulrot og tyttebærsyltetøy, sennep og sylteagurk.

nammmm

Skrevet
Fiskepudding med løk stekt i smør og brunsukker, brun saus, kokt potet og gulrot og tyttebærsyltetøy, sennep og sylteagurk.

nammmm

Si at du tuller :ler:

Skrevet

Haha, nei, jeg tuller ikke. Det er seriøst kjempegodt! Prøv det samme tilbehøret til for eksempel fiskepinner eller steketorsk! Høres kanskje litt ut som makrell i tomat på brunost, men jeg synes altså det her er kjempegodt :cool:

:tellesauer:

Skrevet
Fiskepudding er ikke så sunt, men heller ikke det verste å spise.

Skive med fiskepudding og majones. Nam! :)

Nei, nei, nei Ketchup.

Skiver av fiskepudding på ferske rundstykker med ketchup:) Samme med fiskekaker.

Skrevet

Bland sammen:

1del fiskesaus

1 del riseddik

1 del limesaft

litt sukker

Hakk opp agurk og gulrot i små terninger, chilli etter smak og koriander. Ha dette i "marinaden", la stå 1time helst.

Server dette til fiskepuddingen sammen med ris, salat og sweet chilisaus el lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...