Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Jeg er vikar i en skole. Jeg har 3-årig høyskoleutdanning som er noget relevant, men ikke det som er helt vanlig. Nå lurer jeg på om jeg kan forvente lønn som faglært eller som ufaglært? Har spurt, men ikke fått svar enda, så jeg lurer litt på generelt grunnlag. Det burde jo være slik at man får uttelling for at man i det hele tatt har en utdanning, men er det slik? Forskjellen er i alle fall enorm; litt over 100 000 for ufaglært, og rundt 300 000 og oppover for de med utd.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Kommer an på stillingen du går i. Jobber du som assistent får du assistent/ufaglærtlønn, går du i lærervikariat får du vel lærerlønn (sånn ca).
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Jeg er vikar i en skole. Jeg har 3-årig høyskoleutdanning som er noget relevant, men ikke det som er helt vanlig. Nå lurer jeg på om jeg kan forvente lønn som faglært eller som ufaglært? Har spurt, men ikke fått svar enda, så jeg lurer litt på generelt grunnlag. Det burde jo være slik at man får uttelling for at man i det hele tatt har en utdanning, men er det slik? Forskjellen er i alle fall enorm; litt over 100 000 for ufaglært, og rundt 300 000 og oppover for de med utd. Dette stemmer neppe. Det er ingen fulltidsjobber i Norge som kun gir litt over 100 000 på årsbasis.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Uten pedagogikk, så kan du vel aldri regnes som helt faglært i skolen. Innenfor videregående, vil du kanskje kunne jobbe som nogenlunde faglært (avhengig av fagkretsen din), men neppe på barne- og ungdomsskolen. Tar du ped og sykepleierutdannelsen din oppfyller vilkår for bl.a. å arbeide på videregående (i ett eller annet fag), så blir du vel faglært og ksan også jobbe på barneskolen. Men lønnen da vil jo variere etter utdannelse og mest sannsynlig vil du vel få jobb som adjunkt el.l. Dette er ren tipping da, jeg vet faktisk ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå