Mamma1 Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Hei, det er med skam å melde at jeg ikke kan strikke- og da mener jeg at jeg ikke kan lage masker en gang.. Har veldig lyst til å srtikke noe enkelt, men hvordan griper jeg det an? Hvordan kan jeg lære dette?
Vera Vinge Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Du kan sikkert be en ansatt i en strikkebutikk om å legge opp for deg og lære deg helt enkel rettstrikk. De pleier å være veldig hjelpsomme.
Lilletrollet Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/strikk_index.php Her gikk jeg inn! Nå har jeg riktig nok strikket litt før,men her fant jeg iallefall en side hvor de viser tegnede bilder hvordan du strikker! Lykketil!
Malama Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Jeg brukte også garnstudio da jeg fant ut jeg ville strikke til babyen min, og ikke husket hvordan det ble gjort. Kunne det jo en gang i skoleårene, men...
Gjest Pysepus Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Mange av våre kunder som lærer seg via garnstudio. Skulle ønske jeg hadde hatt tid til å hjelpe alle de som kommer inn og vil lære seg, men som regel kommer de på lørdagen når man har butikken full
Aeryn Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Synes at Youtube kan være greit å bruke til å lære, for det er litt lettere å se hvordan det gjøres med videoer istedet for bare bilder. Her kan man f.eks se hvordan man
Tropehus Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Hvis du bor i Oslo så har Du store alpakka & Friends strikkekvelder - jeg tror det er hver tirsdag. Gratis. De arrangerer også kurs. Alternativt kan du spørre en venninne?
blåmeisa Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 På biblioteket har jeg også sett at de har noen bøker for nybegynneren som virker veldig bra!
Gjest Miley Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Jeg fant plutselig ut at jeg skulle begynne å strikke. Da husket jeg knapt hvordan jeg la opp. Jeg har brukt internett, bøker og venninner. Mast og spurt, og ikke minst plagdes Man blir fort flink om man ikke gir opp. Og så gøy som det blir når man får til.
Wildy Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Det finnes en mengde strikkebøker, både i bokhandelen og på bibilioteket. Drops strikkeskole er også grei, og som nevnt over her, mye kjekt på YouTube. Begynn gjerne med å lage små prøvelapper hvor du ganske enkelt øver deg på rett, vrang osv. Gå over til småplagg som luer og skjerf, grytekluter, vaskekluter osv osv. Det er litt trening som skal til før det blir fint, men det er også utrolig artig! Anbefaler også Ravelry.com. En flott inspirasjonskilde for strikkegale!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå