Gå til innhold

Vårt bryllup 14. juni 2003


14062003

Anbefalte innlegg

Endelig har følelsene roet seg såpass at jeg kan fortelle dere hvordan vår dag artet seg.

Hele fredagen gikk i ett kjørt med ferdigstillelse av lokalet, henting av forlovere, prøving i kirken og til slutt litt Peppes og en dusj.

Lørdag morgen våknet jeg litt før klokken. Hadde sovet dårlig fordi min forlover kuppet 90% av sengen og bikkja 5%... Neglene ble malt av min forlover. Overnattingsgjestene våknet og flagget heist litt før 9. Drosjen kom og jeg raska med meg den ferdigpakkede vesken (sminke, kjeks, champagneglass m.m.). 500 meter fra huset måtte vi snu for å hente sløret. Måtte vente 20 minutter på frisøren (var tidlig ute) og jeg holdt på å gå på veggene av nervøsitet. Frisøren satte mitt hår pent opp og sminket meg. Det var ikke satt av tid til min forlover, men det løste seg. På 20 minutter satte hun opp hennes hår på en magnifik måte! Jeg er faktisk misunnelig på henne for den frisyren.

En time før vielsen bar det hjemover mot klærne som naboen hadde vært innom og strøket. Tror alt var påkledd i løpet av 5 minutter. Alt lå klart (talen i printeren og den ble glemt igjen, men hentet senere). 15 minutter før vielsen gikk min forlover ut av bilen og sjåføren tok en liten runde på Svartskog med meg.

Vel ute av bilen, utenfor kirken, var jeg rolig. Alt for rolig egentlig. Først da kirketjeneren tok i dørhåndtakene fikk jeg blackout. Så på gjestene, så på min gråtkvalte kjære. Vielsen gikk kjempebra, selv om jeg ikke husket et pøkk av treningen dagen før :-)

Vel ute på kirketrappen hadde vi god tid. Mange bilder ble tatt og vi fikk hilst på alle.

Kjørte med ballonger, sløyfer og colabokser til fotografen. Ble fotografert i alle mulige stillinger med hunder og forlovere i 1,5 time. SLITEN (og kjempestøl nå i ettertid).

På feststedet sto alle gjestene ute og ropte hurra da vi kom. De hadde hatt det bra med "jeopardy", kanapeer og velkomstdrikke! Kjempeknall mat og drikke. Kjempetrangt rundt bordene, men servitørene gjorde en knall jobb! Toastmasteren dro virkelig opp stemningen! Alle taler var korte, kjempebra og festlige.

Valsen gikk som en drøm og også de påfunnene Toastmasteren fortsatte med. Gode kaker! Når vi ville dra, ordnet Toastmasteren et hjerte av telys og vi sa hadet til en og en. Bandet spilte "mykje lys og mykje varme" holdt ikke på langtnær. Brukte laaang tid og det var kjempehyggelig!

Gjestene sa de koste seg og skrøt av alt fra mat til pynting, kjole, hår, drikke og alt sammen! Vi storkoste oss også. Tiden hadde flydd avgårde hele dagen.

Vi ble kjørt til Continental Hotel i Oslo, fikk mine regndråper i sløret. Der koste vi oss med champagne, frukt og sjokolade før vi gjorde et ærlig forsøk i senga. Klokka 2 kom alle mine følelser og jeg styrtgråt en times tid i sengen før jeg slokna - dødssliten.

Festen tok visst helt av etter at vi dro. Vi har ytterst lite igjen av drikkevarene. Bare ei kasse alkoholfritt øl og litt vinrester (og vi hadde egentlig kjøpt inn alt for mye). Naboens sønn som serverte ble visst sjenket og var dritings. Heldigvis ble han passet godt på - og så fikk han litt pepper av foreldrene dagen derpå. Vi sa ingenting, selv om vi ler av det for oss selv. Bussen gikk akkurat kl 2 fra lokalet - med alle. Hjemme hos oss hadde det vært nachspiel til 630 på morgenen.

Mannen min var blitt min mann og jeg hans kone. Deilig, pirrende, spennende og lykkelig følelse!

Søndagen gikk først til å prate på sengen, spise nyyydelig frokost, vaske og kle seg. Og morgengavene da. Min kjære fikk tilbake sin arvering jeg stjal for noen uker siden. Den er pusset opp og lagt ut. Han ble kjempeglad! Jeg fikk en klokke, nydelig klassisk Tissotklokke - som skal passe bedre enn den jeg fikk i forlovelsesgave (Storm, er enten for stor eller for liten) og etterpå en hvit gullring med en diamant i. Klassiske og nydelige gaver! Videre: rydde lokalet, se på gaver og lese lapper folk hadde pakket inn i tvistpapir. Jeg har grått utrolig mye - gledestårer! I dag skal klær leveres tilbake, nøkler til riktig sted, navnet mitt er endret, passet stemplet, dollar vekslet inn, kakefat leveres tilbake og masse mer. I morgen skal det vaskes og pakkes for tiiiidlig onsdag morgen forsvinner vi til Mauritius. Det skal bli deilig!

Bildene min forlover tok med vårt digitale kamera på dagen:

http://www.zeromindset.com/merete/photos/2...bryllupsbilder/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helenius

Så flotte dere var!

Det hørtes ut som en kjempeflott dag! Ikke rart at man blir litt overveldet av følelser... Håper dere får en herlig og avslappende bryllupsreise. Jeg ønsker dere alt godt i fremtiden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Bildene var som jeg sa i en annen tråd, kjempeflotte! Høres ut som dere hadde en flott dag, håper jeg sitter igjen med like mange gode minner når det blir min tur.

Ha en fin bryllupsreise da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gratulerte dere på lørdag, men vil gjøre det igjen.

Dere var aldeles nydelige begge to og bryllupet var bare helt herlig. Jeg og min kjære storkoste oss hele dagen/kvelden. Gruer meg jeg nå til vår dag jeg... Ikke lett å måle seg opp med deres dag tror jeg... hehe...

Igjen tusen takk for at vi fikk være med å dele dagen med dere.

Og kos dere på Mauritius. Det fortjener dere virkelig.

Gla' i dere begge.

Klem lille meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker dere en fantastisk bryllupsreise! Det har dere ærlig fortjent, ikke minst med all motgangen i tiden før bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...