hysteria Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg har egentlig veldig fine og sterke negler, men nå den siste måneden har de begynt å brekke lettere og være mykere. Hva kan dette ha seg? ...kan det være B-vitaminmangel? ...kan det være at jeg jobber mye med hendene? (Barnehage) ...jeg spiste tidligere B-vitaminer fordi jeg ikke spiser kjøtt, men har hatt et opphold i B-vitaminspisingen i ca et halvt år nå (og har samtidig begynt å spise fisk). Kan det være B-vitaminmangel som er årsaken til at neglene nå er vanskelige med meg? Jeg har nå kjøpt B-vitamintilskudd igjen, så jeg håper det virker. MEN er det noen som har noe forslag om hva annet jeg kan gjøre? Sink? ... litt rådvill her, for skjønner ikke hva det var som skjedde med de fantastiske neglene mine. Håper noen kloke sjeler har noen gode tips! :blomst:
Gjest Lamia Lenis Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 (endret) ... Endret 17. oktober 2009 av Lamia Lenis
Avalon Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Det kan godt være mangel på et eller annet ja. Og det kan godt være B-vitamin. Eller kanskje jern? Kanskje du bør ta en blodprøve? Enig her, kan godt være mangel på b-vitamin. Jeg har også alltid hatt sterke negler, men merker at om vinteren så får de lettere hakk og knekker lettere. Det tror jeg er på at det er kaldt rett og slett Prøv med noen vitaminer og skjem deg selv bort med negle og håndkrem
hysteria Skrevet 16. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2008 kanskje det er kulden, ja...må vel bruke hanskene heeele tida, da, kanskje! noen som har erfaringer med sink?
Riskrem Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Ja! Sink fungerer kjempefint. Du får naturlig nok ikke umiddelbar effekt av å ta sinktabletter, men det kommer etter hvert. Kjøp det i morgen!
alka86 Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Kjøp deg en negleforsterker (olje) eller en krem til hendene som også er bra for neglene. Negleplaten inneholder mye fett, så fett/olje vil derfor forsterke neglen. tviler på at det har noe med vitamin eller jernmangel å gjøre, men heller hva du holder på med med hendene, om du har de mye i vann, er i kontakt med stoffer som tørker neglene ut osv..men er ingen ekspert
hysteria Skrevet 16. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2008 Takk for tips! ...hmm, har hendene mye i vann, ja! Er veldig ofte i bassenget. 3-5 ganger i uken...hmm! Men det må jeg bare Sinktabletter blir innkjøpt i morgen! Koste hva de koste vil...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå