Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Det står at jeg skal strikke 3 omg rett (strikker på vanlig pinner, ikke rundpinner). Betyr det da 3 riller?
Lenemor Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Det kommer ann på. Om det står at det skal strikkes fram og tilbake så vil jeg tro at det er rillestrikk det menes. Men om det står at det skal strikkes rundt så er det meningen at det skal være rettstrikk. Altså må du strikke en omg. rett, en omg. vrang og en omg rett. Håper du skjønnte det...
Gjest Miley Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Jeg ville tro det var en pinne rett og en pinne vrang tilbake. Da får du rettstrikk.
Wildy Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Det kommer jo helt ann på hva det er. Men om det står strikk 3 pinner rett, så er det gjerne 3 pinner rettmasker det menes. Det kan f.eks være som en kant nederst på grytekluter, hånduker, genser etc i rettstrikk før man går over til glattstrikk ( 1 omg r, 1 omg vr om man strikker fram og tilbake, bare rett om man strikker rundt). ) Rette masker over rette gir rillemønster, 1 omg rett og1 omg vrang gir en glatt overflate på ene siden og riller på den andre.
Mariblom Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Det kommer jo helt ann på hva det er. Men om det står strikk 3 pinner rett, så er det gjerne 3 pinner rettmasker det menes. Det kan f.eks være som en kant nederst på grytekluter, hånduker, genser etc i rettstrikk før man går over til glattstrikk ( 1 omg r, 1 omg vr om man strikker fram og tilbake, bare rett om man strikker rundt). ) Rette masker over rette gir rillemønster, 1 omg rett og1 omg vrang gir en glatt overflate på ene siden og riller på den andre. Er nok det det menes, ja. At det er tre pinner. Dersom det skulle være tre riller, da ville det stått riller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå