Gå til innhold

Cupcakes/ muffins


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Jeg har forvillet meg innom Martha Stewart på tv, og der har de laget muffins som ser helt vanvittig gode ut. Selve muffinsen er grei, men det er kremen som frister meg.... Sånt tykt lag med krem og fancy dekor. - Det er i alle fal ikke sånn kjedelig melis- med konditorfarge...

Selv kan jeg bare å lage vanlig sjokoladekrem og melis på toppen. Er det noen av dere som har oppskrift på skikkelig amerikansk "frosting"/ krem? Jeg tror det er en tpe smørkrem som brukes, men er litt usikker?

Kom gjerne med oppskrfter, da blir både jeg og resten av familien superglad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gaar ut ifra at du mener slik som denne?

Jeg pleier bare blande sammen smoer, melis og evt smakstilsetninger til det blir en passelig konsistens og saa sproeyter jeg paa. Nam.

Variasjonene er jo uendelige, men jeg synes definitivt den blir bedre med smakstilsetning ellers blir den for soet.

Gjest gjest over
Skrevet

Dette er en god basic-oppskrift:

Buttercream

1/2 cup shortening

1/2 cup butter, softened

1 teaspoon vanilla extract

4 cups confectioners' sugar

2 tablespoons milk

In a large bowl, cream together the butter, shortening, and vanilla. Blend in the sugar, one cup at a time, beating well after each addition. Beat in the milk, and continue mixing until light and fluffy. Keep icing covered until ready to decorate.

Jeg har flere gode oppskrifter, spoers bare hva du er ute etter :)

Skrevet

Meg igjen her, dumt at man ikke kan redigere innlegg :ler:

Vil bare legge til at jeg bare pleier aa bruke smoer i min, ikke shortening. Men det er jo en smakssak :)

Gjest Golden Girl
Skrevet

Har du oppskrift på kaffe/mocca muffins..? Vet ikke om det finnes en gang, men det høres så godt ut!! :sikle:

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Dette er en god basic-oppskrift:

Buttercream

1/2 cup shortening

1/2 cup butter, softened

1 teaspoon vanilla extract

4 cups confectioners' sugar

2 tablespoons milk

In a large bowl, cream together the butter, shortening, and vanilla. Blend in the sugar, one cup at a time, beating well after each addition. Beat in the milk, and continue mixing until light and fluffy. Keep icing covered until ready to decorate.

Jeg har flere gode oppskrifter, spoers bare hva du er ute etter :)

Hei, og takk skal du ha.

Jeg trenger noen oppklaringer:

- Hva er shortening? og du sier du bruker smør i stedet, blir det da dobbelt opp med smør? 1 Kopp smør? Smeltet eller bare mykt?

- Hva er confectioners sugar? Kan jeg benytte vanlig sukker, eller har denne typen et norskt navn?

På forhånd takk!

Pia

Skrevet

http://zoebakes.com/?p=573

Denne er god paa sjokolademuffins!

Ellers kan du bare blande smoer, espresso og kakao og voila! saa har du mocha buttercream!

Ha gjerne litt kaffe/instant coffee powder i muffinsene ogsaa :sikle:

Vil anbefale boken Vegan Cupcakes Take Over the World, bedre cupcakes skal du lete lenge etter!

Skrevet
Hei, og takk skal du ha.

Jeg trenger noen oppklaringer:

- Hva er shortening? og du sier du bruker smør i stedet, blir det da dobbelt opp med smør? 1 Kopp smør? Smeltet eller bare mykt?

- Hva er confectioners sugar? Kan jeg benytte vanlig sukker, eller har denne typen et norskt navn?

På forhånd takk!

Pia

Shortening er hydrogenated vegetable oil. Tror kanskje de har merket Crisco paa Centra i Oslo, men har ikke sett det noe saerlig i Norge. Du kan bare bruke smoer eller vegetabilsk margarin istedetfor.

Og ja, det blir da dobbelt opp. En US cup :)

Confectioners sugar er melis.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Nam, nam, nam....Takk for tips og gode linker. Her skal det bakes og nytes etter hvert!

Tar gjerne i mot flere oppskrifter

:ler:

Pia

Skrevet
http://zoebakes.com/?p=573

Denne er god paa sjokolademuffins!

Ellers kan du bare blande smoer, espresso og kakao og voila! saa har du mocha buttercream!

Ha gjerne litt kaffe/instant coffee powder i muffinsene ogsaa :sikle:

Vil anbefale boken Vegan Cupcakes Take Over the World, bedre cupcakes skal du lete lenge etter!

Og melis selvfoelgelig... :sjenert:

Gjest Golden Girl
Skrevet

:sikle: Takk for tips sier jeg også!

Beklager jeg kuppa tråden din litt her... ;)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg pleier bare å lage vanlig smørkrem av: smør, melis, og litt karamellsaus, med konditorfarge i en fin farge. Bruker jeg den til sjokoladekake tilsetter jeg kaffe og kakao.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
:sikle: Takk for tips sier jeg også!

Beklager jeg kuppa tråden din litt her... ;)

Ingen fare....

Skrevet (endret)

I følge clue, er shortening matfett.

Merket Flott, er matfett.

Endret av Saeria
  • 1 år senere...
Gjest Gjest_David_*
Skrevet
Dette er en god basic-oppskrift:

Buttercream

1/2 cup shortening

1/2 cup butter, softened

1 teaspoon vanilla extract

4 cups confectioners' sugar

2 tablespoons milk

In a large bowl, cream together the butter, shortening, and vanilla. Blend in the sugar, one cup at a time, beating well after each addition. Beat in the milk, and continue mixing until light and fluffy. Keep icing covered until ready to decorate.

Jeg har flere gode oppskrifter, spoers bare hva du er ute etter :)

Jeg skal nå sette i gang prosjektet med å bake cupcakes til kjæresten min, til valentines day, og det kan bli interessant. Jeg har søkt rundt ca. hele nettet etter oppskrifter, og nå tror jeg endelig jeg har funnet en passende en, med denne frostingen.

Men det står ikke til hvor mange cupcakes dette er til, og da har jeg et problem, jeg som ikke akkurat er en kokkemester.

Har en annen oppskrift som også bruker 4 cups melis, 1 teskje vanlije-ekstrakt, og den er til 24 cupcakes. Er dette riktig? For må i så fall halvere oppskriften.

Ett spørsmål til; kan jeg bruke vaniljesukker, eller er vanilje-ekstrakt noe annet?

Håper på raskt svar, i og med at jeg vil komme i gang så fort som mulig ;) På forhånd takk=)

Skrevet
Jeg gaar ut ifra at du mener slik som denne?

Jeg pleier bare blande sammen smoer, melis og evt smakstilsetninger til det blir en passelig konsistens og saa sproeyter jeg paa. Nam.

Variasjonene er jo uendelige, men jeg synes definitivt den blir bedre med smakstilsetning ellers blir den for soet.

Linken er treg...pluss at melis i krem er ikke digg.

Skrevet
Jeg skal nå sette i gang prosjektet med å bake cupcakes til kjæresten min, til valentines day, og det kan bli interessant. Jeg har søkt rundt ca. hele nettet etter oppskrifter, og nå tror jeg endelig jeg har funnet en passende en, med denne frostingen.

Men det står ikke til hvor mange cupcakes dette er til, og da har jeg et problem, jeg som ikke akkurat er en kokkemester.

Har en annen oppskrift som også bruker 4 cups melis, 1 teskje vanlije-ekstrakt, og den er til 24 cupcakes. Er dette riktig? For må i så fall halvere oppskriften.

Ett spørsmål til; kan jeg bruke vaniljesukker, eller er vanilje-ekstrakt noe annet?

Håper på raskt svar, i og med at jeg vil komme i gang så fort som mulig ;) På forhånd takk=)

Er vel litt sent, men ja du burde evt halvere oppskriften. Og ja du kan bruke vaniljesukker (ha en dråpe eller to melk (bokstavligtalt) stående om det skulle bli for tykt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...