Gjest Gjest_pia_* Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg har forvillet meg innom Martha Stewart på tv, og der har de laget muffins som ser helt vanvittig gode ut. Selve muffinsen er grei, men det er kremen som frister meg.... Sånt tykt lag med krem og fancy dekor. - Det er i alle fal ikke sånn kjedelig melis- med konditorfarge... Selv kan jeg bare å lage vanlig sjokoladekrem og melis på toppen. Er det noen av dere som har oppskrift på skikkelig amerikansk "frosting"/ krem? Jeg tror det er en tpe smørkrem som brukes, men er litt usikker? Kom gjerne med oppskrfter, da blir både jeg og resten av familien superglad!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Jeg gaar ut ifra at du mener slik som denne? Jeg pleier bare blande sammen smoer, melis og evt smakstilsetninger til det blir en passelig konsistens og saa sproeyter jeg paa. Nam. Variasjonene er jo uendelige, men jeg synes definitivt den blir bedre med smakstilsetning ellers blir den for soet.
Gjest gjest over Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Dette er en god basic-oppskrift: Buttercream 1/2 cup shortening 1/2 cup butter, softened 1 teaspoon vanilla extract 4 cups confectioners' sugar 2 tablespoons milk In a large bowl, cream together the butter, shortening, and vanilla. Blend in the sugar, one cup at a time, beating well after each addition. Beat in the milk, and continue mixing until light and fluffy. Keep icing covered until ready to decorate. Jeg har flere gode oppskrifter, spoers bare hva du er ute etter
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Meg igjen her, dumt at man ikke kan redigere innlegg Vil bare legge til at jeg bare pleier aa bruke smoer i min, ikke shortening. Men det er jo en smakssak
Gjest Golden Girl Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Har du oppskrift på kaffe/mocca muffins..? Vet ikke om det finnes en gang, men det høres så godt ut!!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Dette er en god basic-oppskrift: Buttercream 1/2 cup shortening 1/2 cup butter, softened 1 teaspoon vanilla extract 4 cups confectioners' sugar 2 tablespoons milk In a large bowl, cream together the butter, shortening, and vanilla. Blend in the sugar, one cup at a time, beating well after each addition. Beat in the milk, and continue mixing until light and fluffy. Keep icing covered until ready to decorate. Jeg har flere gode oppskrifter, spoers bare hva du er ute etter Hei, og takk skal du ha. Jeg trenger noen oppklaringer: - Hva er shortening? og du sier du bruker smør i stedet, blir det da dobbelt opp med smør? 1 Kopp smør? Smeltet eller bare mykt? - Hva er confectioners sugar? Kan jeg benytte vanlig sukker, eller har denne typen et norskt navn? På forhånd takk! Pia
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 http://zoebakes.com/?p=573 Denne er god paa sjokolademuffins! Ellers kan du bare blande smoer, espresso og kakao og voila! saa har du mocha buttercream! Ha gjerne litt kaffe/instant coffee powder i muffinsene ogsaa Vil anbefale boken Vegan Cupcakes Take Over the World, bedre cupcakes skal du lete lenge etter!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Hei, og takk skal du ha. Jeg trenger noen oppklaringer: - Hva er shortening? og du sier du bruker smør i stedet, blir det da dobbelt opp med smør? 1 Kopp smør? Smeltet eller bare mykt? - Hva er confectioners sugar? Kan jeg benytte vanlig sukker, eller har denne typen et norskt navn? På forhånd takk! Pia Shortening er hydrogenated vegetable oil. Tror kanskje de har merket Crisco paa Centra i Oslo, men har ikke sett det noe saerlig i Norge. Du kan bare bruke smoer eller vegetabilsk margarin istedetfor. Og ja, det blir da dobbelt opp. En US cup Confectioners sugar er melis.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 Jeg liker best "frosting" som inneholder cream cheese, slik mange av de amerikanske gjør. Her er en oppskrift: http://recept.nu/1.122137/leila_lindholm/b...cheese_frosting
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 13. november 2008 #11 Skrevet 13. november 2008 Nam, nam, nam....Takk for tips og gode linker. Her skal det bakes og nytes etter hvert! Tar gjerne i mot flere oppskrifter Pia
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #12 Skrevet 13. november 2008 http://zoebakes.com/?p=573 Denne er god paa sjokolademuffins! Ellers kan du bare blande smoer, espresso og kakao og voila! saa har du mocha buttercream! Ha gjerne litt kaffe/instant coffee powder i muffinsene ogsaa Vil anbefale boken Vegan Cupcakes Take Over the World, bedre cupcakes skal du lete lenge etter! Og melis selvfoelgelig...
Gjest Golden Girl Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Takk for tips sier jeg også! Beklager jeg kuppa tråden din litt her...
Gjest Pupsilure Skrevet 13. november 2008 #14 Skrevet 13. november 2008 Jeg pleier bare å lage vanlig smørkrem av: smør, melis, og litt karamellsaus, med konditorfarge i en fin farge. Bruker jeg den til sjokoladekake tilsetter jeg kaffe og kakao.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 14. november 2008 #15 Skrevet 14. november 2008 Takk for tips sier jeg også! Beklager jeg kuppa tråden din litt her... Ingen fare....
Saeria Skrevet 14. november 2008 #16 Skrevet 14. november 2008 (endret) I følge clue, er shortening matfett. Merket Flott, er matfett. Endret 14. november 2008 av Saeria
Gjest Gjest_David_* Skrevet 13. februar 2010 #17 Skrevet 13. februar 2010 Dette er en god basic-oppskrift: Buttercream 1/2 cup shortening 1/2 cup butter, softened 1 teaspoon vanilla extract 4 cups confectioners' sugar 2 tablespoons milk In a large bowl, cream together the butter, shortening, and vanilla. Blend in the sugar, one cup at a time, beating well after each addition. Beat in the milk, and continue mixing until light and fluffy. Keep icing covered until ready to decorate. Jeg har flere gode oppskrifter, spoers bare hva du er ute etter Jeg skal nå sette i gang prosjektet med å bake cupcakes til kjæresten min, til valentines day, og det kan bli interessant. Jeg har søkt rundt ca. hele nettet etter oppskrifter, og nå tror jeg endelig jeg har funnet en passende en, med denne frostingen. Men det står ikke til hvor mange cupcakes dette er til, og da har jeg et problem, jeg som ikke akkurat er en kokkemester. Har en annen oppskrift som også bruker 4 cups melis, 1 teskje vanlije-ekstrakt, og den er til 24 cupcakes. Er dette riktig? For må i så fall halvere oppskriften. Ett spørsmål til; kan jeg bruke vaniljesukker, eller er vanilje-ekstrakt noe annet? Håper på raskt svar, i og med at jeg vil komme i gang så fort som mulig På forhånd takk=)
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #18 Skrevet 14. februar 2010 Jeg gaar ut ifra at du mener slik som denne? Jeg pleier bare blande sammen smoer, melis og evt smakstilsetninger til det blir en passelig konsistens og saa sproeyter jeg paa. Nam. Variasjonene er jo uendelige, men jeg synes definitivt den blir bedre med smakstilsetning ellers blir den for soet. Linken er treg...pluss at melis i krem er ikke digg.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #19 Skrevet 14. februar 2010 Linken er treg...pluss at melis i krem er ikke digg. Hvor har du krem ifra? lol Jeg anbefaler http://www.recipelink.com/cookbooks/2005/0743246616_2.html. Denne er bulletproof og nyyyyydelig om du liker det søtt.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #20 Skrevet 14. februar 2010 Jeg skal nå sette i gang prosjektet med å bake cupcakes til kjæresten min, til valentines day, og det kan bli interessant. Jeg har søkt rundt ca. hele nettet etter oppskrifter, og nå tror jeg endelig jeg har funnet en passende en, med denne frostingen. Men det står ikke til hvor mange cupcakes dette er til, og da har jeg et problem, jeg som ikke akkurat er en kokkemester. Har en annen oppskrift som også bruker 4 cups melis, 1 teskje vanlije-ekstrakt, og den er til 24 cupcakes. Er dette riktig? For må i så fall halvere oppskriften. Ett spørsmål til; kan jeg bruke vaniljesukker, eller er vanilje-ekstrakt noe annet? Håper på raskt svar, i og med at jeg vil komme i gang så fort som mulig På forhånd takk=) Er vel litt sent, men ja du burde evt halvere oppskriften. Og ja du kan bruke vaniljesukker (ha en dråpe eller to melk (bokstavligtalt) stående om det skulle bli for tykt)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå